Henk Westbroek (2004)

Standaard

25 jaar ‘kinderen voor kinderen’

Henk_westbroek Ik was coordinator, zegt Henk, Destijds was er kritiek op de Gooise ‘r’ van het koor, dus haalde ik er kinderen uit andere regio’s bij. Verder schakelde ik componisten van popliedjes in voor hippere teksten, want de liedjes waren nogal oudbollig. Zelf schreef ik ook, het nummer ‘Sinterklaas’ bijvoorbeeld en xc3x8dk trek mij wel even terug op het toilet’,  over het feit dat je een boek wilt lezen maar dat iedereen tegen je aan zit te kletsen. De schrijvers droegen zelf onderwerpen aanen er kwamen ideeen van kinderen.

Koor tot 12 jaar

Ik zorgde er wel voor dat sommige onderwerpen niet tye vaak teugkwamen. Want elk jaar een lied over een huisdier gaat ook vervelen. Dat kwam pas na een jaar of vijf weer, op een andere manier. De doelgroep was inmiddels weer vers. Ook het koor veranderde regelmatig van samenstelling, want kinderen boven de twaaf waren te oud. dan kwam er bijvoorbeeld een nieuw koor dat geheel bestond uit achtjarige. Op die leeftijd lijken meisjes- en jongensstemmen veel op elkaar, dus dat was erg lastig als er een duet moest komen.

Koor_25 Spijt van vertrek

Ik kom nog regelmatig ex-koorleden tegen. Zo zat ik ooit in een programma met ene Kellyen zij vertelde dat zij bij het koor had gezongen. Alleen was Kelly vroeger een jongetje en heette Ferry, dus ik herkende haar niet! Ik heb met veel plezier meegewerkt aan kinderen voor kinderen, maar na negen jaar vond ik het welletjes. Ik ging me bezig houden met politiek en daar moesten andere bezigheden voor wijken. Achteraf baal ik daar van, want het was een van de leukste dingen die ik heb gedaan. Als ze me vragen, ben ik zo weer van de partij!

Geef een reactie

