Mayke (1998)

Standaard

Mayke (12) Ermelo

Mayke

Kinderen voor kinderen

Toen mijn vriendinnetje zich opgaf voor het koor, deed ik alleen mee omdat zij het vroeg. Ik werd gekozen, zij niet. Ja, dat was best rot. Maar ik ben toch gegaan, uit nieuwsgierigheid. Inmiddels ben ik een van de oudsten. Soms baal ik een beetje, ik heb niet altijd zin om drie keer in de week na schooltijd helemaal naar Hilversum te rijden, drie kwartier met de auto.

Roem

Het liefst zou ik in een bekende soap spelen, of in een film. Als je beroemd bent, weet iedereen op straat precies wie je bent, maar daar gaat het mij niet om. Het gaat om het acteren.

Jaloezie

Op school weten sommige kinderen wel dat ik op televisie kom, maar als ze jaloers zijn, laten ze het niet merken.

Later

Ik wil graag naar de toneelschool. De beste acteurs zitten in Goudkust en GTST. Ze spelen echt goed. Naturel, net echt. En ze zien er leuk uit.

Familie

Vorig jaar zat ik bij mijn vader in de klas. Ik noemde hem gewoon “meester”. Ik moest even wennen. Daarna was het best normaal.

Hobby’s

Ik zit op gogo-dansen, dat is een soort jazzballet met Afrikaanse pasjes en dansjes, maar thuis draai ik house-muziek. Het zieligste boek dat ik ooit heb gelezen, heet pijnstillers. Dat gaat over een jongen die keyboards speelt, en later gaat zijn moeder dood aan buikkanker. Echt heel zielig voor die jongen.

Televisie

Soaps, The Nanny en speelfilms voor 16 jaar en ouder. Dat mag ik meestal wel zien. Griezelprogramma’s waarin ze opereren wil ik niet eens zien: gatverdamme, al dat bloed.

Uiterlijk

Een beetje sportief staat mij best. Adidas is het leukste merk, maar ik beoordeel mensen niet op hen merkkleding. Ze moeten zelf weten wat ze aantrekken.

Eén reactie »

Geef een reactie

