Karijn (1998)

Standaard

Karijn1 Karijn (8) Hollandsche Rading

Kinderen voor kinderen

Ik ben de op een na jongste. Het is zo spannend, soms ben ik best zenuwachtig. Gelukkig zitten er hele leuke kinderen bij. Maar Laura blijft mijn beste vriendin, ook al zit zij er niet bij.

Roem

Zingen is leuk en toevallig kan ik het ook heel goed. Het is een talent, denk ik. Je wordt ermee geboren. Een mooie stem heb je van jezelf. Ja hoor, daar wil ik best beroemd mee worden.

Jaloezie

Als het regent trek ik mijn nieuwe kinderen voor kinderen-regenjas aan naar school, dan wijst iedereen me na: He, zit je erbij ofzo? Sommige kinderen zijn jaloers, ze zitten stil in een hoekje en doen alsof ze boos zijn. Ik vind het niet zo erg, hoor.

Later

Ik wil zangeres worden, misschien kan ik ervoor gaan studeren. Dan word ik net zo goed als Trijntje Oosterhuis, Anouk en Nathalie Imbruglia. Mijn oudere zus heeft al hun cd’s, soms speelt ze keihard mee op haar elektrische gitaar. Kapper wil ik trouwens ook wel worden. Lekker met haren frutselen, dat is pas leuk!

Karijn2

Familie

Mijn vader zit bij de KRO in de redactie van Ontbijt tv, dat lijkt me nou niet zo interessant: vroeg opstaan, iedereen saaie vragen stellen met de camera…nee hoor, niks voor mij. Dan zou ik liever schooljuffrouw worden, zoals mijn moeder.

Hobby’s

Schaatsen, zingen, spelen en natuurlijk paardrijden. Daar ben ik op mijn zevende verjaardag mee begonnen. Het zit lekker op zo’n paard en het zijn zulke lieve beesten. Mijn lievelingspaard is Pepsi, dat komt van Pepsi cola. Grappige naam, he?

Televisie

Oh, ik heb wel duizend lievelingsprogramma’s: Jeugdjournaal, Mr. Bean, Het klokhuis, Cat net, Veronica, Bewitched, noem maar op. Goede tijden, slechte tijden mag ik jammer genoeg niet zien van mamma, volgens mij omdat het geen programma voor kinderen is. Maar andere kinderen mogen het wel zien.

Karijn_1 Uiterlijk

Ik houd wel van blauw, maar… mag ik iets vragen? Wil je mijn allerbeste vriendin Laura in je stukje noemen, ze is namelijk zo aardig. Wr doen alles samen: schaatsen, paardrijden, bij elkaar slapen. Oh, dat is ook toevallig, ze komt er net aan fietsen.

 

Eén reactie »

Geef een reactie

