Rutger (1998)

Standaard

Rutger1_1 Rutger (9) Nieuwkoop

Kinderen voor kinderen

Eerst zeiden ze op school: Je moet meer met je stem doen, joh. Toen zat ik op een koor hier in het dorp, en daar zeiden ze: Je moet er nog meer mee doen, joh. Nou, zo is het gegaan.

Roem

Ik wil naar het conservatorium om beroepszanger te worden, net als Michael Jackson, Tina Turner, Marco Borsato en Eros Ramazzotti. Mijn ouders houden meer van The Rolling Stones. Als ik op hun feestjes de muziek mag regelen, draai ik toch Michael Jackson.

Jaloezie

Toen ik hoorde dat Laura, een meisje hier uit het dorp, bij kinderen voor kinderen zat, dacht ik: dat moet mij ook lukken. Net als die keer dat we op vakantie een hele steile berg moesten afdalen. Dat is me ook gelukt.

Later

Eerst ga ik liedjes verzinnen en vervolgens geef ik elk jaar twee concerten. Als ik geen beroepszanger word, zegt mijn vader dat ik zijn bedrijf op de bloemenveiling wel kan overnemen. Dan moet ik wel gymnasium halen. Goed mijn best doen, dus. Het moet lukken.

Familie

Voor kinderen voor kinderen zing ik solo, Sandwich kind, en in het echt ben ik toevallig ook het middelste kind. Ik zit ingeklemd tussen twee zusjes, maar ik krijg eigenlijk de meeste aandacht.

Hobby’s

Elke avond lees ik een half boek, liefst uit de serie De kameleon. Mijn vader zegt dat je eigenlijk moet lezen, voor later. Dat is belangrijk. En ik doe veel aan sport: tennissen, zeilen, hockeyen, schaatsen en skien.

Televisie

Toen ik laatst ziek was, heb ik naar fox kids gekeken, maar dat was een uitzondering. Fox kids is eigenlijk niet zo goed voor je, namelijk. In Het klokhuis leer je tenminste interessante dingen: hoe chipjes en boeken worden gemaakt enzo.

Rutger Uiterlijk

Een skate-broek van het merk Salty Dog vind ik wel leuk staan. Weet je wie kleren pas echt belangrijk vind? Mijn oudere zusje. Maar meestal staat het helemaal niet, wat ze aantrekt.

Geef een reactie

