Jonna (1998)

Standaard

Jonna Jonna (9) Driebergen

Kinderen voor kinderen

Ik had een leuke brief geschreven. Ze krijgen zoveel brieven, dat zijn er wel…duizend! Het is zwaarder dan school, soms repeteren we zes uur met maar een pauze. Poeh. Ik ben alleen zenuwachtig voor de tandarts, niet voor de tv. De tv doet geen pijn.

Roem

Nee, dat lijkt me niet zo leuk want dan kan je niet meer zo goed jezelf zijn. Zoals de Spice Girls, die worden de hele tijd achtervolgd. Als ik mag kiezen, zou ik liever vrij willen zijn.

Jaloezie

Oh, wat kinderachtig, zeggen ze soms tegen mij als ik vertel dat ik bij kinderen voor kinderen zit. Zelf ben ik niet zovaak jaloers. Nou ja… op iemand met een eigen pony ben ik wel jaloers. Ik ken een hele lieve pony maar daar mag ik niet zo vaak op.

Later

Ik houd veel van dieren, vooral van mijn cavia, konijn en twee poezen. Daarom wil ik dierendokter worden. Bovendien help je zi nog iemand.

Familie

Mijn vader doet glas in lood. Hij tekent veel, zou ik ook wel willen. Het is best leuk om enigst kind te zijn, en trouwens, ik weet niet hoe het anders is. Op de speelplaats komen genoeg kinderen. En gelukkig heb ik heel veel spullen.

Hobby’s

zingen en paardrijden. En ’s avonds lees ik griezelboeken in bed. Dat zou ik eigenlijk niet moeten doen, want ik word heel snel bang en dan durf ik mijn bed niet meer uit en krijg ik nachtmerries. Toch doe ik het steeds. Ik kan er niet mee stoppen.

Televisie

Meestal heb ik duizend andere dingen te doen. Soms kijk ik naar het Jeugdjournaal of Het klokhuis. Daar leer je veel van; hoe dingen gemaakt worden en allerlei dingen over de wereld. Soaps zijn stom. Ik houd niet van flimen, ook niet van speelfilmen.

Uiterlijk

Ik houd van blond haar, als het tenminste niet slap is. En van spijkerbroeken.

Eén reactie »

Geef een reactie

