Teksten kinderen voor kinderen 30

Standaard

Kvk2009_02381200px 1 Schoolreis

Tekst: Lee Ann Vermeulen

Muziek: Joos van Leeuwen

Gezongen door: het hele koor

 

Onze tassen zitten volgepropt met snoep

Koekjes, zakjes chips en blikjes fris

En we eten onderweg in de bus

Een schoolreis is het leukste wat er is

Refrein

Kom op met z’n allen

We stappen in de bus

Sta op, pak je spullen

En geef je ma een kus

We gaan een schoolreis maken

En iedereen staat klaar

Stap in, deur dicht, en rijden maar!

s, c, h, dubbel o, l reis!

s, c, h, dubbel o, l reis!

We hebben zo verlangd naar deze dag

Lekker vrij van school nee geen stress

Wat is het toch fijn om weg te zijn,

Geen huiswerk, geen boeken, geen les

Refrein

He buschauffeur, hoe laat komen we aan,

We willen lekker zingen zet de radio maar aan

We zijn er bijna maar nog niet helemaal

De bus is zoveel leuker dan dat saaie klaslokaal!

Kom op, kom op, kom op

Refrein

 

Sven_nikki 2 Ik heb nog geen idee

Tekst & muziek: Jochem Fluitsma & Eric van Tijn

Solisten: Sven & Nikki

 

 

Bij familie op bezoek

m’n vader zegt dat dat soms moet

echt saai, ik ben een beetje boos

Ze praten over politiek

en over de economie

zo saai, en altijd na een poos

daar komt ‘ie weer, diezelfde vraag..

Refrein

Wat wil je worden

als je later groot bent, groot bent

Zoveel waaruit ik kiezen kan

ik zal u zeggen

ik heb nog geen idee

Hij heeft nog geen idee

ik heb nog geen idee

Met mijn moeder mee op stap

naar de winkels in de stad

echt gaaf, mijn moeder is de liefste

Maar dan ziet ze haar vriendin

en als die eenmaal begint..

een vraag waarvan ik zeker weet

dat ‘ie mij zo wordt gesteld..

Refrein

Er is nog zoveel om te leren

Naar school moet ik nog echt

een lange tijd

Daarna wil ik misschien studeren

ik weet ’t nog niet,

en da’s een feit!

Piloot, dierenarts, voetballer, journalist

Er is zoveel wat je kan worden

Moeten we daar echt nu al over nadenken?

Refrein

Wat wil je worden

als je later groot bent, groot bent

Zoveel waaruit ik kiezen kan

ik zal u zeggen

ik heb nog geen

ik heb nog geen

ik heb nog geen idee

Sarah 3 Lachen is gezond

Tekst: Babette Labeij

Muziek: Babette Labeij & Tobias Wolfensberger

Solist: Sarah

 

 

Ik kijk tv en lees de krant

En denk wat is er aan de hand

Want niemand schijnt te snappen waar het

eigenlijk om gaat

Nee, niemand wil hier horen waar het

allemaal om draait

Refrein

Ik loop te zingen door de straten

Ik fiets lachend weer naar school (toe)

En niemand heeft hier in de gaten

Wat ik doe

Want ik stap vrolijk weer mijn bed uit

En ik rij fluitend langs de gracht

En niemand schijnt te snappen hoe dat komt

Lachen is gezond

Lachen is gezond

Ik weet heus wel ik ben nog klein

Maar voelt het goed om boos te zijn

En is het nou zo moeilijk lachen doet geen pijn

Ja, is het echt zo moeilijk om blij te kunnen zijn

Refrein

Ik wil niet bijdehand doen

Maar het is zo simpel als ik zeg

Gooi die boze blik nou weg

refrein

Ik loop te zingen door de straten

Ik fiets lachend weer naar school (toe)

En niemand heeft hier in de gaten

Wat ik doe

Want ik stap vrolijk weer mijn bed uit

En ik rij fluitend langs de gracht

En niemand schijnt te snappen hoe dat komt

Lachen is gezond

Lachen is gezond

La
chen is gezond

 

Gino 4 Elsje

Tekst & muziek: Yildiz Gies

Solist: Gino

 

 

In september was ik somber,

want ik moest weer naar school.

Zo saai

Maar al snel kwam ik erachter,

dat er iets flink was veranderd.

Zeg gauw

Want er is een meisje,

ze is nieuw en ze heet Elsje

en ze heeft een lief accent en ik ben in de war

Ooooh

Refrein

Want als ik haar zie word ik vrolijk,

dan kan ik de wereld aan,

ze is de aller allermooiste.

En als ik ’s avonds in mijn bed lig,

dan fluister ik haar naam.

Ik denk dat ik echt van haar hou.

Ik kan nog maar amper slapen

en ik heb het steeds zo warm.

Oh jee…

En als ze lacht dan ga ik blozen

en mijn handen worden klam.

Oh nee…

De meester heeft zelfs al gevraagd

of het met mij wel goed gaat

en mijn vrienden hebben het al door,

ik kan er niets aan doen

Neeee

Refrein

Wanneer ik dicht bij haar ben,

dan weet ik niet wat ik moet doen.

Wanneer ik dicht bij haar ben,

krijg ik stedds dat zelfde gevoel…

Ooooh

Refrein (2x)

 

Quinty_philippine 5 Flapuit

Tekst: Titia Leurs

Muziek: Jan van Rooyen & Mike Scheperclaus

Solisten: Quinty & Philippine

 

 

Kwaak kwaak kwaak

kwaak kwaak kwaak

kwaak kwaak kwaak

kwaak

Mijn moeder zegt: doe toch niet zo impullsief

Maar ik vond die inval-juf gewoon niet zo lief

en zei dus: Juf, hoe lang blijf je nou bij ons in de klas?

…ik wou het liefst dat mijn eigen juf er weer was,

jij kan niet voorlezen, je legt de sommen niet goed uit.

Uit mijn ogen, riep de juf, met je brutale snuit

Denk na voordat je wat doet

Dan pas doe je het goed

Denk na voor je iets roept

Zodat er niet iets stoms uit floept

Refrein

Ik ben een flapuit!

Daar kan ik niet onderuit.

Ik zeg en denk daarna

niet andersom, het is misschien wel wat dom.

Maar je moet eerlijk zijn… dus vooruit

wat maakt het uit… ik ben gewoon een flapuit

Kwaak kwaak kwaak

kwaak kwaak kwaak

kwaak kwaak kwaak

kwaak

Mijn zus heeft een vriend met pukkels

en vet haar, hij speelt vreselijk vals op zijn gitaar

Dus ik zei tegen haar: wat een vreselijk talent

dat je daar nou trots op bent, zo’n lelijke vent!

Maar mijn zus ging schreeuwen rende mij achterna,

maar struikelde toen over haar filmcamera…

Denk na voordat je wat doet,

Dan pas doe je het goed

Denk na voordat je iets roept

Zodat er niet iets stoms uitfloept.

Refrein

kwaak kwaak kwaak

kwaak kwaak kwaak

kwaak kwaak kwaak

kwaak

Jamie_shawnee 6 Mijn MSN

Tekst: Charlotte Lap

Muziek: Adam Bar-Pereg & Dimitri Veltkamp

Solisten: Shawnee & Jamie

 

 

Er zijn nogal veel pauzes dat ik in mijn

eentje loop

Sinds een jaar vind ik dat echt niet meer

zo’n ramp

Ik heb mijn eigen tijd waar ik met heel veel

mensen chat

Mijn wereld is na school op internet

Daar heb ik heel veel vrienden

En praat ik met iedereen

Maar de laatste tijd, steeds vaker,

komt er heel veel engs doorheen.

Refrein

MSN

AUB

Normaal met mij

Dit is niet OK

MSN

SVP

Normaal met mij

Dit is niet OK

Ze zeggen van die dingen als we weten

waar je zit

We grijpen je na schooltijd in de gang

Ik was net blij dat ik nieuwe vrienden had

En nu ben ik dus elke ochtend bang

Maar ik kan het thuis niet zeggen

Ik voel me zo alleen en rot

Als ik mijn ouders dit vertel

Krijg ik een internet verbod

Refrein

Hou er mee op, ik was net niet meer alleen

Laat me met rust, ik vind het zo gemeen

ik kijk naar iedereen op school,

ik weet niet wie het doet

Als het jou zou overkomen,

voelde jij je ook niet goed

Refrein (2x)

 

Noa_stephan 7 Nooit meer kind

Tekst: Anne-Marie Verbaan

Muziek: Bas van den Heuvel

Solisten: Stephan & Noa

 

 

Wie is de winnaar

En wie de verliezer

Wie wordt er wijzer van al het geweld

Kinderen moeten

Niet hoeven kiezen

Voor oorlog of vrede, voor armoe of geld

Refrein:

Is er vandaag wel te eten voor jou

Slaap je vannacht weer op straat in de kou

Wie kust jou tranen van verdriet of van pijn

Hoe is het nou…

hoe voelt het nou…

om nooit meer helemaal kind te zijn

Laat kinderen spelen

zich lekker vervelen

Leven in huizen in plaats van de goot

Geef hen de rechten

niet hoeven te vechten

niet hoeven te vrezen voor oorlog en dood

Refrein

Laat iemand jou vertellen

wat je zo graag horen wil…

morgen is het veilig

morgen is het stil

Voor alle wereldkinderen

voor kinderen zoals jij

laat iemand hen beloven

morgen ben je vrij…

Is er vandaag wel te eten voor jou

Slaap je vannacht weer op straat in de kou

Wie kust jou tranen van verdriet of van pijn

Hoe is het nou…

hoe voelt het nou…

Is er vandaag wel te eten voor jou

Slaap je vannacht weer op straat in de kou

Wie kust jou tranen van verdriet of van pijn

Hoe is het nou…

hoe voelt het nou…

om nooit meer helemaal kind te zijn

 

June 8 Ik ben zo normaal

Tekst & muziek: Rene Veenstra & Evert Abbing

Solist: June

 

 

Ik heb geen ADHD

En ik word niet gepest

Ik heb geen leerproblemen

En ik krijg nooit huisarrest

Mijn ouders zijn niet gescheiden

En ik ben heel gezond

Ik heb een aardig zusje

En een cavia en een hond

Refrein

Ik ben zo normaal

’t Is niet normaal meer

Jij bent anders dan de rest

Ik ben zo normaal

’t Is niet normaal meer

En dat bevalt me best

Weet je wat het is ik hoor nergens bij

Cool en hip nee da’s niks voor mij

En ook anderen pesten dat is niet mijn stijl

Vloeken en grove taal vind ik beneden peil

Ik vind het zo raar

Waarom doen mensen naar

Dat is toch niet nodig

Totaal overbodig

De moraal van mijn verhaal is…doe maar normaal

Jij bent zo normaal

’t Is niet normaal meer

Ik ben anders dan de rest

Jij bent zo normaal

’t Is niet normaal meer

En dat bevalt me best

Jij bent zo normaal

’t Is niet normaal meer

Ik ben anders dan de rest

Jij bent zo normaal

’t Is niet normaal meer

En dat bevalt me best

 

Kvk2009_03401200px 9 Monsterfeest

Tekst: Nanda Roep

Muziek: Stijn van der Loo

Gezongen door: het hele koor

Stem: Stijn van der Loo

 

 

We verkleden ons als griezels

En we geven jou de kriebels

Zeg eens, ben je al geweest

Op ons grote, ons geweldige, op ons

fantastische monsterfeest?

Refrein

Monsterfeest!

We verkleden ons als griezels

En we geven je de kriebels yeah yeah

Monsterfeest!

Zeg eens, ben je al geweest

Op ons grote monsterfeest?

Ja, we jagen je op stang

En zo maken we je bang

Ik heb mijn hersenen gestoofd

En een schroef dwars door mijn hoofd

Zit mijn litteken nog goed?

Uit mijn ogen loopt wat bloed

Heb je ons zo al gezien

Het lijkt een heel jaar Halloween

Refrein

Misschien dat we jou bijten

Of met spinnenpoten smijten

‘k Pak mijn toverstok erbij

En maak van jou kikker-pastei

Je krijgt een kopje rochelsap

Is mijn wrattenneus niet knap?

Ik lach een enge, hoge lach

Omdat ik graag heksen mag

Maar soms raak je per ongeluk

Zelf ook even van je stuk

Met zoveel monsters in je buurt

Voelt het stiekum best onguur

Je mag van schrik altijd gillen

Want dat is wat wij juist willen

Refrein

Wij laten je graag schrikken

want dat is waar wij op kicken

Kom ook naar de horrorshow

Je krijgt een schikeffect cadeau

Ben ik in jou nek geweest

Dan leef je verder als een geest

Ja, we feesten als een beest!

Dat is het grote monsterfeest!

Refrein

Vivian_wiet_nadege_sterre 10 Ouders gevraagd

Tekst: Koos Meinderts

Muziek: Babette Labeij & Dimitri Veltkamp

Solisten: Vivian & Wiet & Nadege & Sterre

 

 

Ik maak me ’s morgens wakker

Ik zorg voor mijn ontbijt

Ik zorg dat ik op tijd

Op de fiets naar school toe rijd.

Ik sta op mij te wachten

bij de moeders op het plein

Ik sta langs de lijn

bij de voetbal trots op mij te zijn.

Refrein

Verwacht niet van een kind

Dat het zichzelf opvoedt

Het heeft een ouder nodig

Die dat voor hem doet

Lieve ouders nodig

Brede schouders nodig

En een arm om hem heen

Een huis, een tijdelijk thuis

Een kind kan het niet alleen

Ik geef mezelf cadeautjes

op mijn verjaarspartij

Ik hou zelfs als ik boos ben

onvoorwaardelijk van mij

Ik troost mij, droog mijn tranen

ik maak dat ik weer lach

Ik wens mij elke avond

Welterusten en een goede nacht!

Refrein

Verwacht niet van een kind

Dat het zichzelf opvoedt

Het heeft een ouder nodig

Die dat voor haar doet

Lieve ouders nodig

Brede schouders nodig

En een arm om haar heen

Een huis, een tijdelijk thuis

Een kind kan het niet alleen

Ik woon het allerliefste

bij mijn ouders thuis

Maar het is misschien het beste

als ik tijdelijk verhuis

Naar een vader en een moeder

Naar een pleeggezin

Wie heeft voor mij een plekje

waar ik opnieuw begin

Wie heeft voor ons een plekje

Wie springt er voor ons in?

Refrein

Verwacht niet van een kind

Dat het zichzelf opvoedt

Het heeft een ouder nodig

Die dat voor hem doet

Lieve ouders nodig

Brede schouders nodig

En een arm om hem heen

Een huis, een tijdelijk thuis

Een kind kan het niet alleen

Verwacht niet van een kind

Dat het zichzelf opvoedt

Het heeft een ouder nodig

Die dat voor haar doet

Lieve ouders nodig

Brede schouders nodig

En een arm om haar heen

Een huis, een tijdelijk thuis

Een kind kan het niet alleen

Een huis, een tijdelijk thuis

Een kind kan het niet alleen

Tee_jee_isabel_lolo_yahya 11 Wereld van mijn dromen

Tekst: Jan van Kempen & Charlotte Lap

Muziek: Dimitri Veltkamp & Adam Bar-Pereg

Solisten: Tee Jee & Isabel & Lolo & Yahya

Ik heb laast op een nacht

wa-waanzinnig gedroomd

Was op een onbewoond eiland,

daar werd ik gekroond

Ze lachten me wel uit van je

vader die is gek

Maar ik ging in een

meidengroep daar was ik op mijn plek

En ik droomde ook dat ik de

baas zou zijn van het journaal

Nee niemand werd humeurig

van het nieuws

Het was vrolijk allemaal

Refrein

In de wereld van mijn dromen

Droom ik liedjes aan elkaar

Kinderen voor Kinderen

Liedjes van wel 30 jaar

In de wereld van jouw dromen

Droom je alles aan elkaar

Alles kan gebeuren want

dromen zijn nooit klaar

Oh yeah

Ook na zo’n droom gebeuren

zomaar rare dingen

ik word wakker met een wijsje

loop de hele dag te zingen

Ik voel me opperbest en ik sta

in vuur en vlam

omdat mijn moeder uit

Marokko lekker baklava meenam

En ik deel mijn geld met alle

mensen, mensen klein en groot

Ik help families zonder huis aan

een dak boven hun hoofd

Refrein

Vandaag lukt me echt alles

Ik ben het kind van 10 miljoen

En morgen is een droom

Wat zal ik dan weer eens gaan

doen, gaan doen

Refrein

In de wereld van mijn dromen

Droom ik liedjes aan elkaar

Kinderen voor Kinderen

Liedjes van wel 30 jaar

In de wereld van jouw dromen

Droom je alles aan elkaar

Alles kan gebeuren

Ja alles kan gebeuren

Echt alles kan gebeuren

Dromen zijn nooit klaar

 

20091007_groepsfoto_rutgergeerling 12 Kinderen voor Kinderen tune

Tekst: Jack Gadellaa

Muziek: Henk Westrus

 

 

Kinderen voor Kinderen

Kinderen voor Kinderen

Kinderen voor Kinderen

Kinderen voor Kinderen

Kinderen voor Kinderen

Voor jou en iedereen

Kinderen voor Kinderen

Dat zing je niet alleen

Al spreek je niet dezelfde taal

Muziek verstaan we allemaal

Kinderen voor Kinderen

Een eindeloos verhaal

Yeahhh

Kvk2009_04081200px 13 Sinterklaas wil dansen

Tekst: Jasper Verheul

Muziek: Jochem Fluitsma & Eric van Tijn

Gezongen door: het hele koor

 

 

Sinterklaas wil dansen

Dansen heel de dag

dansen met de sterren

Met een gulle lach

Wil je met hem meedoen

Grijp dan nu je kans

En dans met Sinterklaas

De Sinterklazendans

Refrein

Van je pi pa peternoot

Mi ma marsepein

Spie spa speculaas

Mi ma maderijn

Pi pa pepernoot

Mi ma marsepein

Sinterklaas wil dansen

Want dansen vindt hij fijn

Sinterklaas wil dansen

Want dansen vindt hij fijn

Sint kan niet meer stoppen

Zijn benen gaan maar door

En alle pieten roepen:

Sint: we want more!

Hij danst over de daken

Dat was hij niet gewend

Dus doe nu mee met Sinterklaas

Op het lied dat iedereen kent

Refrein

Dus weet je niet wat je moet doen

Heb je geen idee

Trek je stoute schoenen aan

En dans dan lekker mee

Van je pi pa pepernoot

Mi ma marsepein

Spie spa speculaas

Mi ma maderijn

Pi pa pepernoot

Mi ma marsepein

Sinterklaas wil dansen

Want dansen vindt hij fijn

Refrein

Sinterklaas wil dansen

Want dansen vindt hij fijn

Foto’s; www.kinderenvoorkinderen.vara.nl

Kvk30

 

 

»

Geef een reactie

