Standaard

Mylene ‘Ze vonden me denk ik wel leuk’

BADHOEVEDORP – De 9-jarige Mylene was onlangs op televisie te zien tijdens een live uitzending van de Musical Awards. Ze zong toen mee in de musical Joseph and the technicolor dreamcoat. De Badhoevedorpse reist het hele land door om in grote theaters op te treden.

Het is de droom van vele schoolmeisjes: meespelen in een film of een grote musical en beroemd worden. Voor Mylene is deze droom werkelijkheid geworden. Ze is natuurlijk nog niet echt beroemd, maar ze mag wel meezingen en spelen in de musical Joseph.

Ze speelt Naomi, xc3xa9xc3xa9n van de kinderen van de broer van Joseph. ‘Het verhaal van Joseph is dat hij een mooie jas krijgt van zijn vader. Zijn broers zijn erg jaloers op zijn jas en gooien hem in een diepe put. Dan wordt hij gered, maar verkocht als slaaf in Egypte. Daar komt hij terecht bij de Egyptische koning Potifar en begint de rest van zijn avontuur’, vertelt Mylene.

UitslapenHet begon allemaal met een uitnodiging voor de auditie die zij op dansles kreeg. ‘Ik moest dansen, zingen en praten over mijn huisdieren en zo. De dag daarna mocht ik weer komen om nog meer audities te doen en ze vonden me denk ik wel schattig en leuk en zo en toen werd ik uiteindelijk uitgekozen’, vertelt de jonge musicalster.

Er zijn meerdere ‘Naomi’s’, want Mylene is nog te jong om iedere avond op te treden. De avondvoorstellingen duren tot 23.00 uur en dan is ze natuurlijk wel moe. Als ze de dag na een optreden naar school moet, mag ze een beetje uitslapen. Ze maakt dan nog wat extra huiswerk om niet achter te raken bij haar klasgenoten. Ze gaat na de zomer naar groep 5 van de Oranje Nassauschool.

Carré Als Mylene later groot is, wil ze wel doorgaan met het spelen in musicals. ‘Ik vind het heel leuk dat ik in de musical speel en vooral om op televisie te komen. Het is ook leuk om beroemde mensen tegen te komen’, zegt ze. Ze heeft al een praatje gemaakt met grote musicalsterren zoals Chantal Jansen, Willem Nijholt en Pia Douwes.

Ze mocht een paar weken geleden meezingen in de live uitzending van de Musical Awards op televisie. Joseph was genomineerd voor diverse Awards.

De musical draait nog een tijdje in de Nederlandse theaters. Wie Mylene in actie wil zien, kan in juli naar Carré komen. Daar treedt de Badhoevedorpse op in de musical Joseph.

(artikel uit juli 2009)

Geef een reactie

