Teksten kinderen voor kinderen 31

Standaard

Quinty

1) Chillen op m’n billen

Tekst: Sara Kroos

Muziek: Dimitri Veldkamp & Adam Bar-Pereg

Solist: Quinty

Vrijdagmiddag, de schoolweek is voorbij.

De rest hangt wat rond maar dat is niks voor mij.

Ik slenter naar huis, gooi m’n tas op de grond.

Ik ben echt vet gaar dus plof ik op m’n kont.

Ik wil niet DS-en en ook niet op de wii,

niet skaten, niet kijken naar Nederland 3,

geen voetbal op straat en niet naar een vriendin.

Zelfs in dansen heb ik op vrijdag geen zin.

Refrein

Laat mij maar…

Chillen op m’n billen,

ik wil ook een keer niks willen.

Vrijdags wil ik flexen,

lekker hangen en relaxen.

Chillen op m’n billen,

ik wil ook een keer niks willen.

Laat mij maar chillen op m’n billen.

Alle dagen moet ik wel ergens heen.

Ik ben steeds op weg en nooit echt alleen.

Ik zit op ballet en ik speel ook gitaar.

‘k heb steeds iemand langs of dan speel ik weer daar.

Ik heb ook een pony, daar zorg ik zelf voor.

Gelukkig gaat ’s winters het voetbal niet door.

Want zeg me nou zelf, er kan echt niets meer bij.

Ik wil ook wel gewoon eens een middagje vrij.

Refrein

(koor:) Chillen op m’n billen,

ik wil ook een keer niks willen.

Yo lekker uren turen, beetje staren, laten varen.

(koor:) Chillen op m’n billen, ik wil ook een keer niks willen.

Zelfs de jongens van groep 8 zet ik effe in de wacht.

(koor:)
Chillen op m’n billen,

ik wil ook een keer niks willen.

Deurbel uit geen sms tot vanavond half 6.

(koor:) Chillen op m’n billen,

ik wil ook een keer niks willen.

Lekker chillen, op m’n billen, lekker chillen, op m’n billen…

(koor:) Na na na na na na na…

Laat mij maar chillen op m’n billen.

Na na na na na na na na…

Laat mij maar chillen op m’n billen.

Mathijs

Isabel

2) Hé jullie!

Tekst & muziek: Robert-Jan Kloppenburg

Solisten: Mathijs & Isabel

Hallo!

Hé, jullie in Den Haag,

wat praten jullie vaag!

We maken geen grappen!

Jullie moeten het gaan snappen!

Want het gaat om het klimaat!

Ons klimaat!

Het wordt warmer en warmer!

Arme landen worden armer!

Hé, jullie in Den Haag,

opschieten graag!

Wat hebben jullie gedaan in Kopenhagen?

Zo wordt de temperatuur echt niet lager!

Je weet wel hoe het gaat,

later is te laat voor het klimaat!

Dus ga op straat en zeg waar het op staat!

Refrein

Presidenten en professoren

mogen wij jullie even storen.

De tijd tikt door en straks is ’t te laat

want we hebben geen reserve klimaat.

Diplomaten en directeuren

koppie d’r bij

d’r moet wat gebeuren.

Wij zijn de klos

als het zo doorgaat

want we hebben geen reserve klimaat.

Stop!

Jullie moeten beslissen!

Hou op met elkaar te dissen

op tv en zo ’t is geen spelletje, yo!

Hé, jullie in Den Haag,

wat praten jullie vaag!

Al die knappe koppen

kijk ‘ns uit je doppen!

Want het gaat om het klimaat!

Ons klimaat!

Het wordt warmer en warmer!

Arme landen worden armer!

Hé, jullie in Den Haag,

opschieten graag!

Blijf niet wachten tot de volgende top!

Kom op!

Druk op de stopknop!

Refrein

Denk maar niet dat ’t zo fijn is

als de wereld een woestijn is.

En ze aan je kop gaan zeuren

waarom dit toch kon gebeuren.

En dan zitten jullie daar.

Dus steek die koppen bij elkaar.

Doe het nu meteen!

Zet het klimaat op één!

Refrein (2x)

Mylene
Rosanne

3) Feest voor iedereen

Tekst: Paula Patricio

Muziek: Henk Temming

Solisten: Mylène & Rosanne

Iedereen is geld aan ’t verdienen.

Werken, werken altijd maar werken.

Grote huizen en grote auto’s,

dat wil iedereen.

Maar waar is de vrolijkheid,

niemand heeft meer tijd.

Ik wil.

(koor:) Ik wil.

Het.

(koor:) Ik wil het.

Anders.

(koor:) Ik wil ’t anders.

Hé joh   kom op, doe mee.

Refrein

Feest voor iedereen.

Doe mij maar feest voor iedereen.

Ja lekker feest voor iedereen.

Gewoon dus feest!

Feest voor iedereen.

Doe ons maar feest voor iedereen.

Ja lekker feest voor iedereen.

Gewoon dus feest!

Iedereen gewoon lekker dansen,

met familie, buren en vrienden.

Wereldwijd dus overal vrede,

dat wil iedereen.

Wij doen allemaal ons best, dus nu nog de rest.

Ik wil.

(koor:) Ik wil.

Het.

(koor:) Ik wil het.

Anders.

(koor:) Ik wil ’t anders.

Hé joh   kom op, doe mee.

Refrein

Ja we doen leuke dingen,

gaan lekker swingen.

Laat de deur maar open.

Jij weet ook,

dat ’t nu anders moet.

Kom op,

luiter niet meer naar hen die geloven,

in meer en meer.

Dus kom maar bij ons,

wees welkom en doe mee.

We gaan de wereld versieren.

Refrein

In Europa.

In Afrika.

In Azië, Australië, Amerika.

(2x)

Yael

4) Knipperlicht

Tekst: Margot Bakhuis

Muziek: Joos van Leeuwen

Solist: Yael

Ik ben met jou al zeven weken en drie dagen.

En voor mijn doen is dat al best een hele tijd.

De laatste tijd begint er soms wel wat te knagen.

En die verliefdheid ben ik wel een beetje kwijt.

Ik heb al heel lang zitten wikken, zitten wegen.

Maar ik neem nu toch uiteindelijk een besluit.

Dat getwijfel daar kan ik niet langer tegen.

Dus ik zeg je nu ik maak het uit.

Refrein (1)

Het is uit!

Dat is mijn besluit.

Ik hield van jou tot aan de hemel.

Maar het is klaar, over en uit.

Het is uit!

Zoek het nu maar uit.

Ik zie het niet meer met je zitten.

Dus het is klaar over en uit.

Als ik jou zie, weet ik niet goed wat ik moet doen.

Misschien ben jij op mij nog steeds wel heel erg kwaad.

Maar jij stapt dan op mij af, geeft mij een zoen.

Je vraagt mij rustig hoe het met me gaat.

En we praten en we lachen en we kijken.

En vergeten dat het ooit is mis gegaan.

Hoe het nu verder gaat dat zal nog moeten blijken.

Maar ik zeg je nu het is weer aan.

Refrein (2)

Het is aan!

Van vooraf aan.

Ik hou van jou tot aan de hemel.

Ik laat je never nooit meer gaan.

Het is aan!

Neem dat maar aan.

Ik hou van jou tot aan de helem.

Tot dat het ooit weer is gedaan.

Het is uit…… Het is aan….

Het is uit…. Het is an…

Het is aan… Uit

Uit Aan

Aan Uit

Hij loopt naar de maan.

Het is aan!

Van vooraf aan.

Ik hou van jou tot aan de hemel.

Ik laat je never nooit meer gaan.

Het is uit!

Zoek het nu maar uit.

Ik zie het niet meer met je zitten.

Dus het is klaar over en uit.

Luca
Lolo

5) De aarde wordt te warm

Tekst: Robin Blitzblum

Muziek: Evert Abbing

Solisten: Luca & Lolo

Waar ik woon, waar ik leef,

ben ik zo gelukkig, op mijn best.

Woon ik hier later nog?

Of hebben ze m’n toekomst al verpest?

Hou nou op en kijk vooruit.

Al die uitlaatgassen graag mijn wereld uit.

Refrein

De aarde wordt te warm,

zo warm zelfs dat ze smelt.

En als wij er niets aan doen

zijn haar dagen straks geteld.

De aarde wordt te warm,

te warm door onze schuld.

En als wij er niets aan doen

verliest ze haar geduld.

Loop ik straks over straat

in de winter, in korte broek?

Schaatsen kan straks niet meer

Moet je naar de Noordpool, niet echt om de hoek.

Droog wordt nat en nat wordt droog.

En straks zijn alle dijken vijftig meter hoog.

Refrein

Ik ben aardig voor de aarde want ik wil hier niet vandaan.

Nee, er is geen nieuwe wereld waar je heen kunt gaan.

De aarde wordt te warm

te warm door onze schuld.

En als wij er niets aan doen

verliest ze haar geduld.

June
Wiet

6) Zomerkamp

Tekst & muziek: Jochem Fluitsma & Eric van Tijn & Pascal van den Berg

Solisten: June & Wiet

Ik vond het even wennen

zag het als een straf.

Dacht mijn ouders moeten werken

willen van mij af.

Volgens hen vond ik het leuk

dus ik moest wel gaan.

Met de bibbers in mijn benen

zag ik mij daar staan.

Ik was eerst wat bedeesd

maar toen werd het een feest.

Refrein

Je doet alleen maar leuke dingen.

Je verveelt je niet.

Je kan dansen je kan zingen

of je maakt een lied.

Tafeltennis, voetbal of een heel leuk spel.

Nee, ’t is toch echt geen ramp

op het zomerkamp.

Oehhh als de zon schijnt.

Oehhh als de zon schijnt.

Nooit meer verre landen

en geen souvenir.

Nee, ik hoef geen witte stranden

voor een hoop vertier.

Ik kan nu bouwen, klimmen, bakken broodjes in het vuur.

Ik wil never nooit iets anders, dit is avontuur.

Het is gewoon te gek

aan lol geen gebrek.

Refrein

Dit wordt helaas mijn laatste jaar.

Want ik wordt te groot nu.

Dus geniet ik nu nog meer dan ooit.

Refrein

Pia
Nikki
Jamie
Merijn

7) Veel te cool

Tekst & muziek: Robert D. Fisher & Dick Kok

Solisten: Pia & Nikki & Jamie & Merijn

(koor:) Ahha ahha ahha (3x)

Elke keer dat ik jou zie staan.

(koor:) Elke keer, elke keer.

Met je dope cap en je sneakers aan.

(koor:) Telkens weer, elke keer.

Hxc3xa9 moet dat nou? Op die manier?

Quasi-laks en je bent nooit alleen.

Nieuwste dit en nieuwste dat

je bent zo cool dat ziet iedereen.

Maar wie ben jij eigenlijk?

Zonder die strakke moves.

Ja, wie ben jij eigenlijk?

Zonder die strakke moves.

Stiekum wil ik dat je mij ziet staan.

(koor:0 Elke keer, elke keer.

Je stoot me af en je strekt me aan.

(koor:) Telkens weer, elke keer.

Wat, doe je nou? Keer op keer.

Altijd flex en met je nieuwe game.

Maniertje hier, maniertje daar

cool dat ziet iedereen.

Maar wie ben jij eigenlijk?

Zonder die strakke moves.

Ja, wie ben jij eigenlijk?

Zonder die strakke moves

Refrein

Jij bent veel te cool, veel te vet.

‘Kan niet dichter bij je komen.

Alles wat je doet veel te goed.

Toch ben jij om van te dromen.

Veel te cool, veel te vet.

Lauwe party’s in het weekend.

Alles wat je doet, veel te goed.

Je bent juist cool als je relexter bent.

(koor:) ahha ahha ahha (3x)

Dit is een vibe die ik begrijp

ook al klinkt het misschien lijp.

Er is niets dat ik niet trek.

Weet je, niemand maakt me gek.

Want met lef als ik je zeg

ben ik los, ben ik flex,

wreedgoed en zeker niet zo a-relaí.

Geloof me niet dan heb je pech.

‘K heb ogen om te kijken.

Dat zal ik laten blijken.

Ik zie je lopen, zie je staan

zie je komen, zie je gaan.

Alles wat je doet en moet

en alles wat ik zie dat je doet, doet me goed.

Maar wie ben jij eigenlijk?

Zonder die strakke moves.

Ja wie ben jij eigenlijk?

Zonder die strakke moves.

Refrein

(koor:) Ahha ahha ahha (3x)

Merijn!

8) Wakker worden

Tekst: Paul Gulmans

Muziek: Rene Lenting

Solist: Merijn

Digitale Jaap met z’n mooi witte sneakers.

Moddervette Beats komen keihard uit z’n speakers.

(koor:) Kwek kwek

Hij zet z’n gettoblaster midden in de straat,

volume op tien en iedereen gaat uit z’n plaat.

(koor:) Kwek kwek

Dit is wat je wil en wat je wil is dit,

en als je niet doet wat je wil

dan sla je de plank mis.

(koor:) kwek kwek

We zeggen digitale Jaap en alles waar-ie voor staat,

en alles wat-ie is als-ie de straat op gaat.

(koor:) Kwek kwek

Je moet doen wat je wil!

(koor:) Je moet doen wat je wil!

Je moet kijken wat je kan!

(koor:) Je moeten kijken wat je kan!

Net als digitale Jaap recht voor z’n raap,

anders val je in slaap.

(4x)

(koor:) Wakker worden!

Kwek kwek

Digitale Jaap met z’n mooie witte sneakers.

Modervette beats komen keihard uit z’n speakers.

Digitale Jaap en alles waar ie voor staat,

en alles wat ie is als hij de straat op gaat.

Je moet doen wat je wil!

(koor:) Je moet doen wat je wil!

Je moet kijken wat je kan!

(koor:) Je moet kijken wat je kan!

(7x)

(koor:) Wakker worden!

Kwek Kwek

Kvk31

9) Mummiedans

Tekst: Hetty Kleinloog

Muziek: Rosetty Ruiter

Gezongen door: het hele koor

In een land hier ver vandaan, daar woont een mummie,

en een mummie is – zo als je weet – wat stijf,

heeft geen been van elastiek, geen rug van gummie.

Nee, een mummie heeft een ingewikkeld lijf.

In datzelfde land, daar leven kleine mummies.

Nefertiti en haar beste vriendje Toet,

snoepen reuze graag veel drop en veel tumtummies.

Mama mummie zegt: Hou op met al dat zoet.

Neem een sprikhaan of een kip met vitaminen,

van dat snoepen, niet bewegen, word je dik.

Al die slomigheid in onze piramide

hup, het zand in en ga dansen net als ik.

Refrein

Drie stappen naar rechts

je hoofd draait opzij,

je armen omhoog

en je handen erbij.

De mummies en de sfinxen

staan keurig rechtop,

gaan nu weer naar links

en ze zeggen nooit stop.

Ben je moe, zeg, Nefertiti, ga je pitten?

Neem en voorbeeld aan Ram-zes of aan Ram-acht.

Die twee broertjes dansen door en gaan niet zitten.

Slapen kun je zestien eeuwen en een nacht.

Minimummies dansen vrolijk in extase,

doen de breakdance en belanden in een twist,

deinend dansend gaan ze door naar discoase.

Sfinxen swingen, dansen buik rond obelisk.

Refrein

Alanis

10) Ze vindt hem leuk

Tekst & Muziek: Charlotte Lap

Solist: Alanis

Ik zit al jaren met dezelfde kinderen in de klas.

Op een dag kwam er een jongen die een beetje anders was.

Hij is geen stuud of nerd of zo, maar anders dan de rest.

Maar ook al is-ie anders, toch wordt-ie nooit gepest.

Hij doet niet stoer of leuk of zo, hij is ook niet verlegen.

Na een week heb ik van hem een soort gedicht gekregen.

Ze zeggen dat-ie lelijk is, maar ik vind dus van niet.

Dat heb ik hem geleerd, het is hoe je het ziet.

Refrein

Hij is niet vet, hij is niet cool.

We praten echt een heleboel.

Als hij iets zegt, 

dan lig ik in een deuk.

Hij is niet vet, hij is niet cool.

Bij voetbal schiet-ie naast het doel.

Grappig is hij wel.

Ik vind hem leuk.

(koor:) Ze vindt hem leuk.

Vriendinnen blijven zeggen dat ik niet met hem moet gaan.

Dus in de pauze blijf ik dan maar uit zijn buurt vandaan.

Hij vindt het geen probleem of zo, hij vind het wel oké.

Maar elke dag na school, loop ik stiekum met hem mee.

Maar morgen ga ik in de pauze lekker naar hem toe.

Want ik heb geen zin meer in dat kinderachtige gedoe.

Ze mogen roepen wat ze willen, daar trek ik me niks van aan.

Iedereen mag weten dat ik graag met hem wil gaan.

Refrein

(koor:) Leuk, ze vindt hem leuk,

ze vindt hem leuk.

Refrein (2x)

Meau
Tee jee

11) Snoepje

Tekst & muziek: Annemiek Harreman & Bart van de Lisdonk

Solisten: Meau & Tee Jee

Moeder: Babette Labeij

(koor:) Smik, smak, smik, smak, smik, smak,

smik, smak, smik, smak, smik, smak,

smak. (2x)

Luister, luister, luister wat ik zing:

Als ik ’s ochtends wakker word,

wil ik maar één ding.

Geen flauwe boterham met kaas voor mijn ontbijt.

Liever een lekker koekje en een dropje op zijn tijd.

Het liefste eet ik ijsjes,

een magnum of cornetto.

Maar af en toe een zuurtje,

dat is toch ook niet mis.

Alleen dan zegt mijn moeder:

Zo is het wel genoeg.

Je moet niet zoveel snoepen

met het eten voor de boeg.

Refrein

Mama, mama, mag ik een snoepje.

(moeder:) Je moet niet zoveel snoepen

met dat eten voor de boeg.

Luister mama want ik roep je.

(moeder:) Wat zeg ik nou, 

Je moet niet zoveel snoepen met dat eten voor de boeg.

(koor:) Smik, smak, smik, smak, smik, smak,

smik, smak, smik, smak, smik, smak smak.

De hele dag op school duurt zo ontzettend lang.

Want er is maar een ding waar ik naar verlang.

Een lekkere verrassing zo ’s middags bij de thee.

Eindelijk een snoepje of misschien wel twee.

Doe mij maar dropjes.

Ja, die met die kleurtjes.

Ook een chocolaatje,

dat gaat er best wel in.

Soms gaat het mis.

Dan snoep ik echt te veel.

Ik word dan misselijk.

En komt het uit m’n keel.

Refrein

(koor:) Snoep, taart, limonade.

Ohh, nog één snoepje?

(koor:) Snoep, taart, limonade.

Ohh, please?

(koor:) Snoep, taart, limonade

en een stukje chocolade. (2x)

Chocolade (4x)

Choco (6x)

Chocolade.

Refrein (2x)

Kvk2010

12) Moederdag

Tekst & muziek: Tim Akkerman

Gezongen door: het hele koor

(2x)

Mama, mama

Moederdag, moederdag,

de dag dat zij alles mag.

Een keer in het hele jaar,

is die dag van haar.

Papa roept me zachtjes toe:

“Kom uit bed mijn liefste, toe.

Het wordt vandaag een speciale dag.

Want het is weer moederdag”.

Eerst wordt er thee gezet.

Dan een lekker ontbijt op bed,

eitje en een worstenbroodje,

en mijn zelfgemaakt cadeautje.

Refrein

Moederdag, moederdag,

de dag dat zij alles mag.

Een keer in het hele jaar,

is die dag van haar.

Moederdag, oh moederdag,

de dag dat de wereld lacht.

Alles om haar heen wordt mooi.

Moederdag is mooi.

Met dienblad de slaapkamer in.

Een glimlach als ik voor haar zing.

Met z’n alle in het grote bed

moederdag brengt zoveel pret.

Van mijn broertje een tekening.

Van papa een dure ring.

Bloemen en een bon van mij,

shoppen maakt haar oh zo blij.

Refrein

Eens per jaar dan,

schijnt de zon,

speciaal voor haar,

ik wou dat dat voor altijd kon.

Refrein

Mama, mama (2x)

Koor
13) Tune kvk

Tekst: Jack Gadellaa

Tekst bewerking: Anne-Marie Verbaan

Muziek: Henk Westrus

Gezongen door: het hele koor

Kinderen voor kinderen

Kinderen voor kinderen

Kinderen voor kinderen

Kinderen voor kinderen

Kinderen voor kinderen

Voor jou en iedereen

Kinderen voor kinderen

Dat zing je nooit alleen

Al spreek je niet dezelfde taal

Muziek verstaan we allemaal

Kinderen voor kinderen

Een eindeloos verhaal

Yeahhh!

Geef een reactie

