Teksten Kinderen voor kinderen 29

Standaard

Dana abnet julia

1, 2, 3

Tekst: Charlotte Lap

Muziek: Dimitri Veltkamp & Adam Bar-Pereg

Solisten: Dana K & Julia & Abnet

Maandag vroeg in de regen

op de fiets, keihard trappen in de wind

Maar de wind houdt mij niet tegen

van bewegen ga ik lekker door het lint

Kom en

(koor) 1, 2, 3, voel energie

er zit ritme in de dag

(koor) 6, 5 en 4, get up, maak plezier

ik doe alles wat ik doen moet als ik maar bewegen mag

Refrein:

Zie je de zon daar schijnen?

Voel je de stress verdwijnen?

Zie je de regen vallen?

Voel je al die kracht?

Zie je de maan al komen?

Geloof je in al je dromen?

Voel je je spieren spannen?

Jij hebt alle macht

Vrijdag laat in de storm

alles donker en het regent dat het giet

Maar nu kom ik pas in vorm

ik beweeg, ik dans, stilstaan doe ik niet

Kom en

(koor) 1, 2, 3, voel energie

er zit ritme in de dag

(koor) 6, 5 en 4, get up, maak plezier

ik doe alles wat ik doen moet

als ik maar bewegen mag

Refrein

Jij ook, jij hoort erbij

en denk niet van niet

Wat je ook doet, is goed

dans maar met mij

Refrein (2x)

Gino

Buiten spelen

Tekst & muziek: Rene Lenting

Solist: Gino

Refrein:

Ik ga buiten spelen,

kom jij ook maar mee

Houd maar op met gamen,

lijkt mij een goed idee

Lekker in de zon

samen met z’n twee

Als een luchtballon

neemt de wind ons mee

Iedereen wil met me kwekken

Hyves of telefoongesprekken

MSN of sms

Zoveel manieren

misschien wel zes

De computer staat hier altijd aan

en niemand laat me ooit eens gaan

Iets voor school of dan weer die

met een flauwe mop of een filmpje

dat ik allang ken

en moet ik daar weer op antwoorden

Refrein

Natuurlijk vind ik het ook wel leuk

en lig ik heel vaak in een deuk

Alle smilies bij elkaar

knippen en plakken zonder schaar

Ik zie de zon in de blauwe lucht

een muis is niet goed ingeplugged

Kijk die vogels, een hele zwerm

Nee, je hoeft niet bang te zijn voor vogelpoep:

het is maar een computerscherm

Refrein

Ik heb nog huiswerk,

maar dat kan me niet schelen

De zon schijnt buiten en daar ga ik spelen

En niemand houdt me tegen

ook al kom ik tijd tekort

Ik ga buiten spelen, buiten spelen, buiten spelen

(koor) Je kunt beter buiten spelen

al regent het pijpenstelen

Ik kom zuurstof tekort

en niemand heeft gezegd dat je daar groot van wordt

Refrein (2x)

Vivian

Zoals zij

Tekst: Renee van Bavel

Muziek: John Ewbank

Solist: Vivian

Ik heb zoiets stoms gedaan

ik heb iets gestolen

Zo ontzettend dom gedaan

iets van iemand meegenomen

Dat truitje met die glitters

van het knapste meisje uit de klas

Ik heb het gewoon weggepakt,

terwijl ik wist dat het van haar was

Refrein:

Maar ik wilde alleen

net zo mooi zijn als zij

Ik wilde voor even zo leuk zijn als zij

Ja, ik wilde alleen net zo vrolijk en blij

eventjes zijn zoals zij

Ik weet best dat dit niet hoort

Wat ik heb gedaan

Maar ze danst haast door de school

iedereen kijkt haar na

Het was na de gymles

Het gebeurde opeens zo vlug

Het zat zo in mijn tas na het douchen

oh, hoe draai ik dit nu ooit terug?

Refrein

(koor) Eventjes net zo mooi

eventjes net zo knap

Nu sta ik hier voor de spiegel,

maar het staat me niet

Het zit veel te strak

Refrein (2x)

Maar haar trui maakt mij niet blij

Isabelle yael
Niemand weet alles

Tekst & muziek: Jochem Fluitsma & Eric van Tijn

Solisten: Isabelle & Yael

Hoe krijg je de hik?

Waarvoor is de zomertijd?

En waardoor blijft

een vliegtuig altijd zweven?

Hoeveel kost de wereld?

Bestaat ontelbaar echt?

Waarom mag je egels echt geen melk geven?

Oh, wist ik dat maar allemaal

Refrein:

Zelfs al denk je dat je alles weet,

zorg dat je dat maar snel vergeet

Je weet niet alles,

niemand die weet alles

Zelfs al ken je ’t hele internet

net zo goed als het alfabet

Je weet nooit alles,

je weet gewoon niet alles

Niemand op de wereld die alles weten kan

er blijven altijd vragen onbeantwoord

Lalalalalalala, lalalalalalala

Niemand die weet alles

Hoe maken ze asfalt?

En hoever is de zon?

En waarvan maakt een spin

toch al die draden?

Waarvan moet je niezen?

Bestaat de kerstman echt?

Zijn zigeuners anders dan normaden?

Oh, wist ik dat maar allemaal

Refrein

Waar wordt plastic van gemaakt?

(koor) En gekleurd papier?

Waarom is dertien ’n ongeluksgetal?

(koor) En niet bijvoorbeeld vier?

Waarom heet een soap een soap?

(koor) Hoe komt een zebra aan die strepen?

Hoeveel mensen zijn er eigenlijk op de wereld?

(koor) En hoe kom je dat te weten?

Refrein

Hoe maken ze eigenlijk prik?

Dana

Wat kan ik doen

Tekst: Anne-Marie Verbaan

Muziek: Eric van Tijn & Jochem Fluitsma

Solist: Dana v T.

Refrein:

Waarom is er oorlog,

waarom is er haat?

Kinderen met ziektes

en armoede op straat?

Ik zou wel willen helpen,

maar ik weet alleen niet hoe

Ik wil wel iets betekenen,

maar wat, wat kan ik doen?

Het maakt me soms verdrietig

die beelden op tv

Van hele nare dingen

daar zit ik best wel mee

Want hier heb ik toch alles?

een huis, een bed, een school

En dan durf ik nog te zeggen:

“Hè bah, weer rode kool”

Daarna voel ik me schuldig

en best wel erg verwend

Want in mijn hele leven

heb ik nooit honger gekend

Refrein

Mijn kamer vol met spullen

Ik heb zelfs ook een PC

Maar soms zit ik te denken:

Neem alles maar weer mee

Natuurlijk steunt mijn vader

altijd het goede doel

Dan voelt xc3xade zich tevreden

het geeft een goed gevoel

Toch blijft er iets knagen

ik weet niet goed waarom

Ik mag toch echt niet klagen,

maar soms vind ik alles stom

Refrein:

Waarom is er oorlog,

waarom is er haat?

Kinderen met ziektes

En armoede op straat?

Ik zou wel willen helpen

en ik weet ineens ook hoe

Ik kan best iets betekenen,

Ik weet wat ik kan doen:

Ik ga kinderpostzegels verkopen,

knuffels verzamelen,

geld sparen,

lopen voor het goede doel,

kleding inzamelen,

mijn oude speelgoed…

Shayene tessa
Puinhoop

Tekst: Charlotte Lap

Muziek: Dimitri Veltkamp & Adam Bar-Pereg

Solisten: Tessa & Shayène

Refrein:

Het is een puinhoop in mijn kast

en een puinhoop in mijn hoofd

Ik moet nog duizend dingen doen

die ik heb beloofd

Het is een puinhoop in mijn kamer,

een puinhoop in mijn hart

Maar daar kan ik ff niks mee,

want het weekend gaat van start

(koor) Yea-yea-eah, yea-yeah

Ik laat mijn kast gewoon voor wat ‘ie is

Ik ga de stad in voor de winkels sluiten

De puinhoop in mijn kamer

schuif ik zo onder mijn bed

Nu de trap af, adem in en ik ben buiten

Refrein

(koor) yea-yea-eah, yea-yeah

Ik kijk rond en zie dan wat ik zoek

Ze staan me in de etalage aan te staren

Perfecte rode laarzen,

echt te mooi om waar te zijn

Ik pak mijn zakgeld

en lach nu al om de bladen

Refrein

Ik ren naar huis,

Ik neem een douche en was mijn haar

Kijk in de spiegel

En duw mijn kleine zus opzij

Met een rokje, truitje,

laarzen is mijn outfit wel klaar

Ik loop de trap af,

adem in, want ik ben vrij

Refrein

Nikki

Maki

Tekst: Charlotte Lap

Muziek: Babette Labeij

Solist: Nikki

(koor) Wimbahweeja, wimbahweeja,

wimbahweeja, wimbahweeja

In een heel ver land

heb ik mijn hart verpand

aan een diertje,

ik wist niet dat het bestond

We gingen naar het bos,

we stonden aan de rand

en daar sprong ineens

een Maki in het rond

Refrein:

Een Maki is een apie

en hij is niet in z’n nakie

Het is eigenlijk een halfaap

in een hele dikke jas

Lekker zacht en lekker wollig

soms heel slim en soms heel drollig

Ik zou willen

dat ik ook zo schattig was

(koor) Wimbahweeja, wimbahweeja

Hij wil niet op de grond,

klautert in de bomen rond

is heel handig met zijn hele dikke staart

Ik zag hem net iets eten,

hij had bamboe in zijn mond

nou, dat lust ik niet, geef mij maar appeltaart

Refrein

(koor) Wimbahweeja, wimbahweeja

Maki, wil je spelen

en ga je met me mee naar huis?

Nee, dat is geen goed idee,

want daar voel je je niet thuis

Maar je hebt z’n grappig baardje

en je oren zijn zo lief

En je eet die rare dingen

die ik helemaal niet blief

Je oogjes zijn zo schattig

en zo prachtig donkerbruin

Blijf maar
in je eigen bos,

ik kijk wel in de dierentuin

Refrein

(koor) Wimbahweeja, wimbahweeja,

wimbahweeja, wimbahweeja,

wimbahweeja, wimbahweeja

Marcelle

Uit logeren

Tekst & muziek: Daniël Lohues

Solist: Marcelle

Pap en mam vertelde vrijdag:

“Wij gaan zaterdag op pad

En jij gaat uit logeren

bij je tante in de stad”

Dus ik mocht met de trein mee

vanmorgen heel erg vroeg

Met een lange reis

en nieuwe avonturen voor de boeg

M’n tante kwam me halen

ze stond op het perron

Waarna een lange slentertocht

door de stad begon

We kochten DVD’jes

en m’n tante zei: ” ’t is feest”

We kregen chocola

en we aten toen Chinees

En toen de zon al onder was

gingen wij naar tantes flat

Nog even televisie,

dan tanden poetsen en naar bed

En nou lig ik hier te liggen

er komt licht door het gordijn

Zou het in een stad

nou nooit echt donker zijn?

En opeens hoor ik iets krijsen

ik kijk door het raam op straat

Het is een grote tram

die piepend door de bochten gaat

Ik hoor mensen en veel auto’s

en elke keer opnieuw die tram

Ga maar slapen, zegt mijn tante

je bent er heel snel aan gewend

Tja, ik wou dat ik kon slapen,

want dan is het zo weer dag

En dat is mooi,

want dat betekent

dat ik weer naar huis toe mag

Nadege shawnee
Ik wil beroemd worden

Tekst & muziek: Alain Clark

Solisten: Nadege & Shawnee

Ik heb een groot gebrek aan tijd

ik kan niet eens al m’n fanmail lezen

Voor mijn eigen veiligheid

is er een bodyguard aanwezig

Overal waar ik kom en ga,

zie ik die eindeloze flitsen

Iedereen roept me bij m’n naam,

nee, je kunt mij niet meer missen

Ja, ik heb het allemaal allang bedacht:

Refrein:

Ik wil beroemd worden

wil op tv en op de radio

Beroemd worden

wil in de bladen staan

Ik wil gewoon beroemd worden

niet over straat

zonder dat iemand mij herkent

Ik ben beroemd

Ik hoef nooit meer in de rij

en ik krijg al mijn spullen gratis

Ik kom overal op tijd

omdat mijn chauffeur nooit te laat is

Ik woon in een soort kasteel

met een bios en een zwembad

Er staat een vliegtuig in de tuin,

dus als je snel weg wilt, dan kan dat

Ja, ik heb het allemaal allang bedacht:

Refrein

Publiek staat uren in de rij om mij te zien

willen een foto met mijn naam

(met mijn naam)

Iedereen wil weten hoeveel ik per jaar verdien

wat lijkt me dat een fantastisch bestaan

Refrein

Kvk

Nooit meer naar school

Tekst & muziek: Han Kooreneef

Gezongen door: het hele koor

Heb ik wel de juiste schoenen aan

of het goede merk in mijn kleren staan?

Is het stom wat ik vandaag heb aangedaan?

mama, help, ik heb geen idee

Ik voel tranen als ik word gepest

ik wil niemand pijn doen en ik doe mijn best

Maar ik ben nou eenmaal anders dan de rest

mama, help, wat moet ik daar nou mee?

Refrein:

Oh, mama, ze pesten me zo

Iedereen plaagt me

en zo wil ik geen dag

meer naar school terug

Soms dan droom ik dat de schoolbel gaat

en dat heel de klas op mij te wachten staat

Dat er iemand naar me luistert als ik praat

en met spelen dan doe ik lekker mee

Refrein

Jij vind me toch wel lief?

ik twijfel echt aan alles

Toe, zeg me alsjeblieft

dat dat nog het geval is

Jij die mij het beste kent,

weet dat ik onzeker ben

Refrein:

Oh, mama, ze pesten me zo

Iedereen plaagt me

en zo wil ik geen dag

meer naar school

Nooit meer naar school,

nooit meer naar school terug

Dominique sven

Fanatieke pa

Tekst: Titia Leurs

Muziek: Bas van de Heuvel & Maud Mulder

Solisten: Sven & Dominique

Elke zaterdagmorgen op de voetbalclub

sta ik in de spits en moet scoren

En bleef het maar gewoon bij:

“Hup, Johan, hup!”

maar wat mijn vader roept,

is vreselijk om te horen

(koor) “Pak die gozer, ga er achteraan,

loser, slappe hap!

Je bent toch geen watje,

kom, zet eens een stap!”

Refrein:

Hé pa, ik ben toch zeker geen prof?

Mijn vader schreeuwt

de longen uit zijn lijf

Hé jij, denk je soms dat ik bof

met zo’n vader langs de lijn?

Van de spanning sta ik stijf

ik schaam me dood en raak geen bal

Zo’n fanatieke pa is echt niet tof!

(koor) Neeneeneeneeneeneeneenee

neeneeneeneeneeneenee

Elke zaterdagmorgen op het hockeyveld

is mijn pa de coach van ons team

En iedereen kan horen

hoe vreselijk hij scheldt

en iedereen kan het zien

Refrein

(koor) Pa, laat ons met rust

laat ons gewoon een wedstrijd spelen

Ga je vriendjes op kantoor

met jouw gezeur vervelen

Laat het nu toch duidelijk zijn:

we willen je geschreeuw niet meer!

Refrein

Is echt niet tof, is echt niet tof!

Geef een reactie

