Teksten kinderen voor kinderen 28

Standaard

Valentijn julia 
 

Stop

Tekst: Charlotte Lap

Muziek: Dimitri Veltkamp & Adam Bar-Pereg

Solisten: Valentijn & Julia

Refrein (2x)

Stop, stop, stop

Stop nou toch met graaien

Hoe lang draait de wereld door?

Zo gaan we naar de haaien

Eerst kwam de aarde en toen kwamen wij

Er was ruimte genoeg, dus we konden erbij

We bedachten het wiel, we ontdekten het vuur

We deelde de aarde met de natuur

Toen maakte we wapens en bedachten de tijd

We wilden steeds meer en bedachten de strijd

We bebouwden de grond en we joegen op dieren

We visten naar vis in zee en rivieren

Refrein (2x)

De steentijd, brons, daarna het ijzer

We werden steeds slimmer, maar niet bepaald wijzer

Toen kwam de machine en de fabriek

Nog wilden we meer en de aarde werd ziek

De lucht is vervuild en poolijs smelt

We willen steeds meer, het gaat alleen nog om geld

We leven steeds langer en kappen het woud

Onze aarde is moe, onze aarde is oud

Over 20 jaar wil ik nog bomen zien

Of in het wild gaan zwemmen met dolfijnen

Regenbogen en seizoenen, veilig zonnen in de zon

Alles wat zo mooi is, laten wij gewoon verdwijnen

Refrein (3x)

Stop, stop, stop

Quinty 
 

Dolfijn

Tekst: Charlotte Lap

Muziek: Dimitri Veltkamp & Adam Bar-Pereg

Solist: Quinty

Ik heb posters en ik zoek op de tv

Ik kijk in boeken over vere oceanen en de zee

Ik verzamel alles wat ik van je vinden kan

Een vere reis naar je toe, ja, daar droom ik van

Refrein:

Je bent het allermooiste dier wat er bestaat, dolfijn

Ik zou zo graag een keer heel dicht bij je zijn

Om je glimlach in het echt te zien,

te voelen aan je huid

Om aan je rug te hangen als je door het water spuit

(Dolfijn,) ik wil zo graag dicht bij je zijn

Ik weet dat je een mensenredder bent

Dat je wie ziek is of wat zwakker onmiddelijk herkent

Dat die mensen als ze jou zien weer wat blijer zijn

Jij bent een sprookjesdier dat echt bestaat, dolfijn

Refrein

Jij praat met geluidjes en ik praat met mijn stem

Maar je zou me vast begrijpen als ik naast je zwem

Samen in het water, jij zou je kunstjes laten zien

En ik blijf maar van je dromen, dan lukt het op een dag misschien

Refrein

Darcey 
 

Tovenaar

Tekst& muziek: Joachim Vermeulen Windsant & Maarten ten Hove

Solist: Darcey

Aba-cadabra, aba-cadabra

Ik zit onder de les te dromen

Wanneer gaat die schoolbel nou eens?

Hoop je weer tegen te komen

In de gang of misschien het plein

Het wordt nu tijd dat je ziet

Al zo’n lange tijd mijn favoriet

 Refrein:

(Oh, ik) voel vlinders in m’n buik,

alles is opeens zo raar

Vind je zo leuk,

is het een spreuk van een tovenaar?

Hocus Pocus, daar was jij,

magisch hartveroveraar

Vind je zo leuk,

is het een spreuk van een tovenaar?

Aba-cadabra, aba-cadabra

Zie je met je vrienden lopen

Hoe vertel ik wat ik nu voel?

Een briefje schrijven of iets kopen

Maar dat vind je misschien niet cool

Het wordt nu tijd dat je ziet

Al zo’n lange tijd mijn favoriet

Refrein

Tover ons weg

Naar een vere plek

Alleen jij en ik

Ben stapelgek op jou

Refrein 2x

Aba-cadabra, aba-cadabra

Zahide 
 

De meester

Tekst: Anne-Marie Verbaan

Muziek: Dimitri Veltkamp & Adam Bar-Pereg

Solist: Zahide

Al jaren fiets ik samen met Laura naar school

We hebben veel lol en Britney Spears is ons idool

Maar sinds een tijdje voel ik me zo raar

Ik zit in de klas en merk dat ik staar

(Naar jou)

Je ogen zo blauw

Wanneer jij je les voorleest

Geniet ik het allermeest

(Ja, jij)

Bent echt het einde voor mij

Wat ben je toch superknap

Dat je al die sommen snapt

Refrein:

Ik ben verliefd op de meester

’t Maakt me helemaal blij

Voor mij is school een feest

Er is niemand zo knap als jij

Ik weet ik ben nog jong, voor mij geen probleem

We hebben alle tijd, ik blijf zolang wel alleen

Het valt me wel op: ik krijg steeds vaker de beurt

Ik
loop naar het bord en ik voel dat ik kleur

( Om jou)

Je ogen zo blauw

Wanneer jij je les voorleest

Geniet ik het allermeest

( Ja, jij)

Bent echt het einde voor mij

Wat ben je toch superknap

Dat je al die sommen snapt

Refrein 2x

Het zal niet lang meer duren

( Dat jij tegen me zegt)

Dat jij mij ook geweldig vindt

(een heel bijzonder kind)

Het kan niet lang meer duren

(Dat jij tegen me zegt:)

(De meester op moppertoon:)

Ja, he, hallo zeg, zit je te slapen of zo?

Leg jij die som maar eens uit!

Ik sta hier toch niet voor piet snot!!??

(Ik ben verliefd op de meester

’t Maakt me helemaal blij)

Ik ben verliefd, ik ben verliefd

( Ik ben verliefd op de meester

’t Maakt me helemaal blij)

Ik ben verliefd, ik ben verliefd

Refrein 2x

Kaj 
 

De liefste oma van de wereld (voor Jet)

Tekst: Claudia de Breij

Muziek: Ton Scherpenzeel

Solist: Kaj

Ze ging kattenkwaat uithalen

Soms verschrikkelijk verdwalen

Ze vertelde haar verhalen twintig keer achter elkaar

Ze werd gewoon een beetje raar

En als je al wat ouder bent,

Heet dat niet in de war meer, maar de…

(Nanananana nananananana)

En nu woont ze in een huis

Met al haar spulletjes van thuis

Maar naast de pennywafels ligt op tafel nu een boek

En daarin schrijft al het bezoek

Of ze je nog wel heeft herkend

Dat wil de dokter, want mijn oma is de…

(Nanananana nananananana)

Af en toe dan doet ze raar

En meestal lachen wij dan maar

Voor mijn moeder is het naar,

Want haar moeder is weer kind

Dat ze een beetje zielig vindt

Voor wie ze wast en vliegt en rent

Dat moet wel, want mijn oma is de…

(Nanananana nananananana)

Omdat zij niet meer kan onthouden

Hoeveel wij van elkaar houden

Schrijf ik in het boek op tafel alles wat ik daar van weet

En dat ik heus echt niet vergeet

Hoe zij mij altijd heeft verwend

Dat onthoud ik voor haar, want zij is de…

(Nanananana)

Liefste oma van de wereld

(Nanananana nananananana)

Liefste oma van de wereld

(Nanananana)

 Awena yasmine abnet eline

1 + 1 = 2

Tekst: Lee Ann Vermeulen

Muziek: Christian Grotenberg

Solisten: Yasmine & Eline & Awena & Abnet

Refrein:

Eén en één is twee, één en één is twee

Alles wat je voor een ander doet

Geloof me, dat is altijd goed

Eén en één is twee, één en één is twee

Ik ben één en jij bent één

Ga met me mee, zijn we niet alleen

Voel jij maybe een beetje depri?

Stuur me gelijk een sms,  heb je minder last van stress

Zit je soms wel niet lekker in je vel?

Bel me gelijk, spreek een boodschap in

Ik kom naar je toe, da’s een goed begin

Refrein

Ik ben er altijd voor jou

Heb je het eindelijk door?

Daar heb je vrienden vor

Ben jij er altijd voor mij?

Ik ben één en jij bent één

Dat maakt twee, vind je dat ok?

ok, ok, ok, ok, ok, ok

Want één en één is twee

Rap:

Eén en één: dat ken ik uit mijn kop

Met z’n tweeën lossen we alles wel op

Heb je een probleen, kom je ergens niet uit?

Denk dan ’s even aan dit funky geluid

Kom op allemaal, maak een goed begin

Iedereen is iemands vriend of vriendin

Kijk naar de vingers aan je hand

Eén en één is het beste want:

Refrein (2x)

Sam 
 

De gamer

Tekst: Nanda Roep

Muziek: Christiaan Hof

Solist: Sam

Ik ben pas acht,

maar scheur piepend door de bocht

Ik ben nog klein,

maar spring vlot van rots naar rots

Is er een zombie

die wil eten uit jouw hoofd?

is er een aap

zo groot dat niemand het gelooft?

Kom ik je redden,

dat heb ik dan beloofd

Refrein:

Want ik ben gamer,

het coolste kind dat er bestaat

Een snelle gamer,

die durft te driften door de straat

En deze gamer

redt de wereld van het kwaad

Van mijn vechtkunst

wordt de vijand wel gestoord

In de halfpipe

maak ik een salto op m’n board

Ik schiet op monsters,

die je grijpen bij je been

Enge skeletten

schop ik nog verder heen

Oh, en dat kan er,

oh, dat kan er dus maar één!

Refrein

Maar deze gamer

moet van z’n moeder meer op straat

Ik ga straks naar buiten

Maar eerst zwaai ik met een zwaard

Ze snapt het niet

Ze snapt niet waar het over gaat

Zij is het monster dat mij tot nu toe steeds verslaat

Refrein (2x)

Eva 
 

Meisje in het midden

Tekst & muziek: Eric van Tijn & Jochem Fluitsma

Solist: Eva

Ik heb niet één, maar twee beste vriendinnen

Ons clubje blijft altijd bij elkaar

Lisa is stoer, maar onzeker van binnen

Myrthe lijkt een engel, nou, vergeet ’t maar

En nu zijn ze op dezelfde jongen

Ze praten niet meer met elkaar

Hoe krijg ik ons drietjes weer terug?

Ik ben van allebei de beste vriendin

Ze hebben ruzie en ik zit er middenin

Ze zijn me allebei even lief

Maar ze willen dat ik kies

Ik ben degene die iets moet verzinnen

Ik ben het meisje in het midden

(Ze staat er altijd tussenin)

Maar ze zijn allebei vriendin

Dus ik besloot om die jongen te bellen

We spraken ’s avonds af op het schoolplein

Hij hoorde aan wat ik had te vertellen

Toen vroeg ie: “Wil je mijn vriendin zijn?”

Hij leek me lief,

ik snapte wat ze in hem zagen

Dus ik pakte zijn hand en ik zei:

“Ik ben van allebei de beste vriendin

Ze hebben ruzie en ik zit er middenin

Ze zijn me allebei even lief,

Maar ze willen dat ik kies

Ik ben van allebei een beetje, weet je

Ik ben het meisje in het midden”

(Ze staat er altijd tussenin)

Maar ze zijn allebei vriendin

(en toen ze dat van die jongen vertelde,

was hun ruzie in één klap voorbij)

Om het te vieren

Gingen we naar de pizzeria

Er is nog een foto gemaakt

Ik blijf van allebei de beste vriendin

Ze hadden ruzie en ik zat er middenin

Ze zijn me allebei even lief

Dus ik kon niet kiezen,

Hier heb ik die foto met mijn hartsvriendinnen

ik ben het meisje in het midden

(Ze zijn weer alledrie vriendin)

Ik sta er niet meer tussenin

Nadege isabelle camilla freerk dana Kayleigh shayene amy 

 
Bah

Tekst: Peter Groot Kormelink

uziek: Arjen Niemeijer

Solisten: Nadege, Isabelle, Camilla, Freerk, Dana, Kayleigh, Shayène, Amy

Bah! bah! bah! bah!

Bah! bah! bah! bah!

Kikkerbillen, ossenstaart

Spruiten, stampot, boerenkool

Olijven of spinazietaart

Met zoiets in m’n buik kan ik echt niet naar school

Bah! bah! bah! bah!

Zure haring, paprika,

Worst en mozarella

Bieten, bonen, broccoli

Ik snap het niet…

Refrein:

Ik wil patat met mayonaise

Of een pannenkoek met spek en stroop

Ik houd van pizza of een brod spaghetti

Met ketchup of met rode saus

Als we dat, dat gaan eten,

Kan mijn dag echt niet meer stuk

Bah! bah! bah! bah!

Slakken op een bed van prei

Oestersaus en ansjovis

Griesmeelpudding, balkenbrij

Het lijkt me dat zoiets toch niet te eten is

Kikkererwten met cognac

Koeientong en zure zult

Winterwortel, zandgebak

Dat iemand daar van smult

Refrein

Ik wil patat met mayonaise,

ik wil patat met mayonaise

Refrein

Bah! bah!

Thijs 
 

Doe de shake

Tekst & muziek: René Lenting

Solist: Thijs

Ze komt de klas in en iedereen kijkt om

Ik begin te trillen en voel me een beetje stom

Ik ben verliefd, maar ze weet het nog niet

Ik zit te blozen, ben zo rood als een biet

Refrein:

Want ik shake, shake,

ik ben bang en ik zweet

En ik shake, shake,

ik sta te trillen op m’n benen

Doe de shake, shake, doe de,

doe de shake

Doe de shake, shake, doe de,

doe de shake

Ze zit nu naast me, want die stoel was vrij

Ze zegt iets tegen me en ze kijkt naar mij

Ik lijk wel doof, ik zeg maar “ja” en “nee”

Ik hoef niet echt, maar ik ga naar de wc

Refrein

En als ik terugkom, is de les bijna om

Ik voel me slapjes en ik weet niet waarom

Als ik nu niets zeg, is mijn kans vergooid

Nou, daar komt ie dan, het is nu of nooit

Ik zeg: “Zullen we wat gaan halen bij de winkel om de hoek?

Ik heb nog vijftig eurocent

voor een lolly of een koek”

Ze zegt: “Nee, ik weet iets beters, ik kreeg een euro deze week

Zullen we die gaan ruilen voor een lekkere, grote, dikke

Milkshake”, shake,

een lekkere, dikke milkshake

Shake, shake, een lekkere, grote shake

We doen de shake, shake,

We doen de, doen de shake

We doen de shake, shake

We doen de, doen de shake

Ik vind het best wel stoer,

want ik heb het toch gedaan

Ze vond het helemaal niet raar en kijk ons nou eens staan

Weet je nog hoe bang ik een minuut geleden was?

Nu sta ik hier met het leukste meisje uit de klas

(Want ik shake, shake)

Ooh, yaeh!

(En ik shake, shake)

Ooh, yaeh!

Refrein

Savine tessa 
 

Boris

Tekst: Anne-Marie Verbaan

Muziek: Eric van Tijn & Jochem Fluitsma

Solisten: Savine & Tessa

Het is een hele tijd geleden

Ik was een jaar of twee

Papa had heel lang gereden

En hij bracht een puppy mee

Als mama nu vertelt

Over jou in die grote mand

Dan sta ik nog steeds versteld

Je paste bijna, bijna in haar hand

Refrein:

Je voelde je niet goed

Dat wist ik toch allang

Ik zag het aan je snoet

Het maakte me vreselijk bang

Ik kan jou toch niet missen

Het is nog lang geen tijd

Wie moet nou beslissen

Over wat die dokter zei?

We hebben al die jaren

Zoveel plezier gehad

Rennen langs het water

Of dwars door een modderpad

En als ik eens verdriet had

Of niet zo’n beste zin

Dan kwam jou snuffelneus: kletsnat!

En likte, likte aan mijn kin

Refrein

Morgen gaat ’t gebeuren

Ik ga met je mee

Je allerlaatste wandeling

Die maak je niet alleen

Dag, lieve Boris

Ik probeer me flink te houden

Een knuffel en een zoen

Zoveel van iemand houden

Dat zal ik echt nooit meer doen

Zoveel van iemand houden

Dat zal ik echt nooit meer doen

Merel 
 

Rock ‘n’ rollstoel

Tekst: Dolf Jansen

Muziek: Amir Swaab & Jorg Kaaij

Solist: Merel

Hé, heb je dat gezien?

Zij kan niet lopen

Zij kan niet staan

Hé, heb je dat gezien?

Zij kan niet staan

Hé, zet je oren open,

Want ik kan praten

Je hoeft niet zo te staren

Of heb ik wat van je aan?

Hé, heb je dat gezien?

Zij kan best dansen

Zij is best cool

Hé, heb je dat gezien?

Zij is best cool

Hé, heb je ’t nu door?

We zijn hetzelfde

En als je ’t heel lief vraagt,

Mag je best even in mijn stoel

Refrein:

Dit is mijn rolstoel

Dit is mijn rock ‘n’, rock ‘n’ rollstoel

Dit is mijn rol en tol

Mijn dans en sjans

Dit is mijn goed-gevoel-stoel

Dit is mijn rock ‘n’, rock ‘n’ rollstoel

Mijn rock ‘n’, rock ‘n’rollstoel

Dit is mijn rol en tol

Mijn dans en sjans

 Dit is mijn goed-gevoel-stoel

Dit is mijn rock ‘n’ rollstoel

Hé, heb je dat gehoord?

Dat coole intro

Die vette beat

Hé, heb je dat gehoord?

Die vette beat

Hé, als je uitgepraat bent

Dan gaan we dansen

Maar let op voor je tenen

Want remmen doe ik niet

Refrein

»

Geef een reactie

