Noah

Standaard

Ik vind zingen zo gaaf!

Noah oost

ENSCHEDE – Zingen in het koor van Kinderen voor Kinderen. Welk kind wil dat nu niet? De 8- jarige Noah zingt en danst zijn hele leven al. Toen hij op de website van Kinderen voor kinderen las dat er nieuwe audities werden gehouden voor het koor, aarzelde hij geen moment. Hij zong de sterren van de hemel en is nu één van de veertien nieuwe koorleden. xe2x80x9cIk vind het zo gaaf!x9d

Vanaf dat Noah kon praten zong hij al. We zijn zo trots dat hij nu bij het koor van Kinderen voor kinderen zit, vertelt zijn moeder Stephanie. Vanaf 6 februari reist het gezin Oost een jaar lang iedere zondag af naar Amsterdam. Op de dansschool van Lucia Marthas worden iedere week repetities gehouden voor zang en dans. Componist Tjeerd Oosterhuis en zangdocent Jorge Verkroost begeleiden de kinderen hierbij. Er wordt een cd uitgebracht en in december verschijnt er een dvd in de winkels. Ik was zo blij, ik had niet verwacht dat ik bij de laatste veertien zou zitten. Later wil ik ook graag zanger worden. Ik vind zingen, dansen en acteren het leukste wat er is, zegt Noah enthousiast.
Nu zit hij nog op theaterschool Luna maar vanaf volgend jaar stopt hij hiermee. Het is erg intensief maar we hebben het er graag voor over. We zien het echt als een investering in zijn toekomst, aldus zijn moeder. Lachend voegt ze toe: Hij luistert tegenwoordig meer naar muziek dan naar mij.x9d

(artikel 26 januari 2011)
Geef een reactie

