Teksten kinderen voor kinderen 27

Standaard

Savine arletta
Als hij me aankijkt

Tekst: A.M. Voskamp & J. van der Wolf

Muziek: J. van der Wolf

Solisten: Arletta & Savine

Vriendinnen zeggen, joh, laat hem nou toch

Die gozer doet zo stoer, ’t net zijn broer

Hij stottert en hij stinkt, slurpt hard als hij drinkt

En z’n moeder voert en wast hem nog

‘T is moelijk uit te leggen, van binnen een gevoel

Het is zoals ze zeggen, dit is wat ik bedoel

Refrein:

Als hij me aankijkt word ik rood, gedraag me zenuwachtig,

Dan doe ik idioot, en ben ik als de dood

Als hij me aankijkt word ik rood, gedrag me zenuwachtig,

Doe idioot, ben als de dood dat hij me stom vindt,

ja stom

En nogal kinderachtig

Ik durf niet te zeggen dat ik op hem val

Niemand vind hem leuk, da’s best wel sneu

Hij doet raar in de klas, ik wou dat ik niet op hem was

En nooit meer blozen, nooit meer trillen zal

‘T is moelijk uit te leggen, van binnen een gevoel

Het is zoals ze zeggen, dit is wat ik bedoel

Refrein

Hij zei dat hij me erg vervelend vond

Ik was niet zijn type, want hij hield niet zo van blond

Toen ik hem vroeg, heb jij wel vrienden genoeg

Maar hij draaide zich om, liep naar de jongens toe

Hij snapt niet dat ik, bezwijk van zijn blik

Genageld aan de grond, dit is toch niet gezond

Refrein

Dan wordt ze zenuwachtig

Sam

Mijn beste vriend

Tekst: A. Verbaan

Muziek: B. Labeij & D. Veltkamp

Solist: Sam L.

Refrein:

Je was mijn vriend

Mijn beste vriend

Maar nu kan ik je even niet meer zien

Ik heb jou toch niet nodig, speel net zo lief alleen

En denk maar niet dat ik je ooit mijn fiets nog leen!

Al op de kleuterschool waren wij altijd samen

Onze moeders hebben zelfs dezelfde namen

Samen naar de zwemles samen op gitaar

En als het mocht dan gingen we logeren bij elkaar

Vanaf de dag dat Tom in onze klas gekomen is

Lijkt het net of alles plotseling veranderd is

Je speelt alleen nog maar met hem, je ziet me niet meer staan

doet hele domme spelletjes, en stelt je vreselijk aan

Refrein

Ook onze voetbaltaining wordt er door verpest

Terwijl ik beter speel dan jij dat weet je best

Het maakt me toch niet uit doe jij maar lekker wat je wil

Maar diep van binnen maakt het me best een beetje stil

Misschien heb ik ook wel eens een beetje flauw gedaan

Ik vind het jammer dat het zo met ons moet gaan

Morgen ga ik naar je toe en zeg iets aardigs tegen jou

Ik hoop dat je dan snapt dat ik nog best wel van jou hou

Het spijt me, hier geef ik je mijn hand

Zullen we gaan rennen op het strand

Kunnen we weer vrienden zijn als toen

Zullen we dat gameboy spel weer doen

Tikkie jij bent ‘m, nee ik kijk niet om

Ik tel tot 10, wegwezen, want ik kom

Je bent mijn vriend

Mijn beste vriend

Ik wil je supergraag weer heel vaak zien

We zijn weer beste vrienden daar kan niemand iets aan doen

Mijn allerbeste vriend, weer net als…

Je bent mijn vriend

Mijn beste vriend

Ik wil je supergraag weer heel vaak zien

We zijn weer beste vrienden daar kan niemand iets aan doen

Mijn allerbeste vriend, weer net als toen…

Holly

De coolste deejay

Tekst: A. Verbaan

Muziek: A. Bar-Pereg & D. Veltkamp

Soliste: Holly

Oh yaeh

Refrein:

De coolste deejay

oh yaeh

Jij draait de plaatjes

En ik draai door

De coolste deejay

oh yaeh

Jouw supersound daar ga ik helemaal voor

‘T was op een schoolfeest van groep acht

Ik had al een tijd op mijn vriendinnen gewacht

Toen zag ik jou achter die draaitafel staan

En ik voel opeens dat mijn hart sneller gaat slaan

Refrein

De schaal met bitterballen komt voorbij

Maar ik hoef niets nee dat is niks voor mij

Ik wil jou iets vragen maar ik durf niet goed

Toch sta ik op, verzamel al mijn moed

Draai je ook een plaatje

Een plaatje voor mij

‘K vind jou muziek het einde

Toe maak je me blij

‘T maakt niet uit wat het is

50 Cent, J Lo of Chipz

Britney Spears of Ali B

Bauer, Kus of Beyoncé

Refrein

oh yaeh

Jij draait je plaatjes

En ik draai door

De coolste deejay

oh yaeh

Jouw supersound

daar ga ik helemaal voor

Sam nadege

 Soms denk ik dat ik alles kan

Tekst & muziek: R. Lenting

Solisten: Sam D. & Nadege

Soms denk ik dat ik alles kan

Ik ben een held in mijn eigen hersenpan

Ik kan mijn eigen boontjes doppen

En niets kan me meer stoppen

En soms denk ik dat ik alles kan

Een trampoline, kom eens zien

Ik spring wel naar de maan misschien

Een bubbelbad, lekker nat

O jee, ik knijp mijn eendje plat

Ouwe fiets, opoe fiets, het regent hard maar het doet me niets

Gymschoen, kampioen, zal ik nog een keer een salto doen?

Als papa’s humeur weer es helemaal verpest is

Dan zoek ik wel even uit waarom de computer weer gecrashed is

Refrein:

Soms denk ik dat ik alles kan

Ik ben een held in mijn eigen hersenpan

Ik kan mijn eigen boontjes doppen

En niets kan me meer stoppen

Soms denk ik dat ik alles kan

Superman, pak me dan

Maar ik geloof niet dat je ’t kan

Ik maak een wheelie op mijn step, wacht maar tot ik een scooter heb

Ik word coureur of lerares, of directeur of stewardess

Misschien zet ik de zon wel stil, want ik kan alles wat ik wil

En als we met het vliegtuig gaan en er is iets aan de hand

Dan kom ik op tv want we zijn weer zacht geland

Refrein

In mijn dromen, mijn hoofd slaat weer op hol

Ik denk weer dat ik alles kan en de maan, die is zo vol

Maar ik moet mijn huiswerk nog maken

En m’n band is lek dat doet mijn vader

effe doen en ik moet ook nog

brood mee, ma, kun jij mijn brood maken?

Ik moet naar school, ik kom te laat zo

en ik krijg mijn veter nog niet goed vast

Refrein

Camilla dana

Nou en?

Tekst: J.W. Verbeek

Muziek: H. Herder & J.W. Verbeek

Solisten: Camilla & Dana

Sinds november vorig jaar zit er een meisje in mijn klas

Die moest vluchten uit haar land omdat daar oorlog was

Ze had in het begin wat moeite met de taal

Maar nu praat ze nog platter dan wij allemaal

Zij draagt een hoofddoek, en ik een pet – Nou en?

Zij houdt van hip hop en ik van ballet – Nou en?

Ook al zijn we niet hetzelfde, we zijn allemaal gelijk

Zwart wit groot klein arm of rijk

Jij komt van Aruba en ik uit Lent – Nou en?

Ik speel met poppen en jij in een band – Nou en?

Ook al zijn we niet hetzelfde, we zijn allemaal gelijk

Zwart wit groot klein arm of rijk

Als ik kijk naar het journaal, dan begrijp ik het niet echt

Waarom heb ik het hier goed en zij daar het zo slecht?

Want kijken we omhoog wanneer het avond is

Zien we dezelfde maan en sterren in de duisternis

Jij hebt zwarte krullen en ik ben blond – Nou en?

Jij loopt maar te kletsen en ik houd mijn mond – Nou en?

Ook al zijn we niet hetzelfde, we zijn allemaal gelijk

Zwart wit groot klein arm of rijk

Nou en?

Phijnely
Spreekbeurt

Tekst: C. Lap

Muziek: A. Bar-Pereg & D. Veltkamp

Soliste: Phijnely

7 weken heb ik nog

7 weken nog te gaan

gebeuren moet ’t toch

ik ontkom er echt niet aan

over 7 weken, moet ik voor de klas gaan staan

Refrein:

Spreekbeurt spreekbeurt

Bibberig en roodgekleurd

Spreekbeurt spreekbeurt

Ik hoop dat de school in 2-en scheurt!

Spreekbeurt spreekbeurt

Oh, oh was het maar gebeurt

7 weken vol met boeken

over mummies of graniet

Al zoek ik mooie plaatjes

Echt lukken gaat het niet

Over 7 weken, sta ik te trillen als een riet

Refrein

7 weken nare dromen

7 weken vol paniek

misschien hoef ik wel niet te komen

dan meld ik mij wel ziek

over 7 weken, zit ik verstopt in een kliniek

Het is gebeurd, ik heb het gedaan

Ben maar gewoon voor de klas gaan staan

En ik was niet eens afgegaan

Het was eigenlijk wel O.K.

Ik moest alleen iets harder praten

Maar daar zit ik nou niet mee

En een spreekbeurt over zenuwen

Vond mijn juf een top idee!

Refrein

ooh yes het is gebeurd!!

Ja ik heb mijn spreekbeurt af

Yes het is gebeurd!

Ja ik heb mijn spreekbeurt af

Yes het is gebeurd

Ja ik heb mijn spreekbeurt af

En het ging vet goed!

Wiesje
Poppenkast

Tekst & Muziek: A. Clark

Soliste: Wiesje

Poppekast poppekast-pe-kast-poppekast

Refrein:

Soms is het leven net een poppenkast

Dan is het net alsof ik niet meer in m’n sokken pas

Alsof de wereld is betoverd tot een kleuterklas

En wou ik dat ik ouder dan m’n beide ouders was

Oh het leven is soms een poppenkast

En alle grote mensen vechten om de poppentas

Dan is er niemand die om alle poppenmoppen lacht

En wou ik dat ik ouder dan m’n oude opa was

Sinds een week ben ik negen en over elf maanden word ik tien

nanananananananana

Maar ik kan er niet tegen dat grote mensen mij als een klein kind zien

nanananananananana

Ze zouden het moeten weten of zijn ze soms vergeten hoe het voelt

Jong zijn is niet altijd even cool

Ik hoef niet eens te proberen om zelf
te bepalen hoe lang ik bel

nanananananananana

Dan zeggen ze je moet leren dat iedereen moet werken voor zijn geld

nanananananananana

Ze zouden het moeten weten of zijn ze soms vergeten hoe het is

Jong zijn is soms een gevangenis

Refrein

Hoe kan ik worden begrepen als niemand naar me luistert als ik praat

nanananananananana

En meestal tijdens het eten dan valt het ze pas op “wat kijk je kwaat?”

nanananananananana

Ze zouden het moeten weten of zijn ze soms vergeten waar wij staan

Jong zijn is de allerzwaarste baan

Refrein

Soms is het leven net een poppenkast

En wou ik dat ik ouder dan mijn oude opa was

Eva lesley

Spotlight, camera, microfoon

Tekst: E. de Wijs

Muziek: J. Fluitsma & E. van Tijn

Solisten:  Lesley & Eva

Weet wat ik wel zou willen

Tatoeages op mijn billen

Grote ringen door mijn oren

Een gaatje door m’n tong heen boren

Een zonnebril met blauwe glazen

Netkousen met hoge laarzen

Origineel, een echt ster

Oh ik shop het echt heel ver!

Refrein:

Spotlight, camera, microfoon

Da’s voor mij toch heel gewoon

Als ik straks beroemd ben

Als ik straks beroemd ben

Spotlight, camera, microfoon

Ik vind alles heel gewoon

Als ik straks beroemd ben

Ben jij: mijn allergrootste fan!

nanananananananana

Weet je wat ik wel zou wensen

Om me heen beroemde mensen

Soapies, sterren en modellen

Mogen me voor feestjes bellen

Super-, mega-, gigabekend

Ik zet elke nieuwe trend

Origeneel, een echt ster

Oh ik shop het echt heel ver!

Refrein

In bewondering wil ik zwemmen

Wil ik zwemmen

Eeuwig doorgaan, nooit meer remmen

Nooit meer remmen

Op naar de top, dat is mijn streven

Ik ga zeker weten mijn droom uitleven

Spotlight, camera, microfoon

Da’s voor mij toch heel gewoon

Als ik straks beroemd ben

Als ik straks beroemd ben

Refrein

Roos

Twee dromen

Tekst: P. Zwerus

Muziek: B. Labeij & D. Veltkamp

Soliste: Roos

Mijn kamer is gezellig,

staat vol met mooie dingen

Mijn vader heeft geverfd in de kleuren die ik wou

Ik heb alles uitgezocht

Zo voelt het net als thuis

Al is het elke week een ongelofelijk gesjouw

Ik heb daar ook al een vriendin

Ze woont er in de straat

Ik zie haar elke weekend en we bellen door de week

Met mijn vader ga ik uit eten

Ik mag superlaat naar bed

Want hij heeft stééds de nieuwste films uit de videotheek

Maar op zondagmiddag kwart voor zes

Pak ik al mijn spulletjes

M’n huiswerk en mijn kleren

En ik kijk nog even rond

Beneden wacht mijn vader

Maar ik treuzel vaak expres

Omdat ik hem pas weer zie

Vrijdagmiddag kwart voor zes

Een meisje uit mijn klas

Geeft zaterdag een feestje

Dan ben ik bij mijn vader, dus ga ik maar weer niet

En leuk de stad in met mama

Dat is zo lang geleden

Ik weet, het kan niet anders, maar het doet me veel verdriet

Ze hebben nooit meer ruzie

Dus misschien is het wel beter

En soms lees ik zelfs lachend wat ik in mijn dagboek schreef

Dat ik voor altijd weg zou lopen

Nieuwe ouders zou gaan kopen

Toch voel ik me vaak raar, alsof ik in twee dromen leef

Want op vrijdagmiddag kwart voor zes

Pak ik al mijn spulletjes

M’n huiswerk en mijn kleren

En ik kijk nog even rond

Beneden wacht mijn moeder

Maar ik treuzel vaak expres

Omdat ik haar pas weer zie

Zondagmiddag kwart voor zes

Cherida

Hee, hallo!

Tekst & muziek: W. Burkens & A. Vermeer & M. Hugas

Soliste: Cherida

oooooooooh

Ik ben de jongste thuis en dat valt niet altijd mee

Met m’n grote zus scheel ik maar een jaar of twee

Zij mag altijd alles en heeft dus niets te klagen

Maar waarom mag ik dan niks en moet ik altijd alles vragen, hee

Refrein:

Ik ben geen baby meer, kan je dat niet zien

Ik groei uit al m’n kleren en ik ben al bijna tien

Ik ben geen baby meer, ik heb m’n eigen vrije wil

Ik doe m’n eigen ding, sta je daar wel eens bij stil

Een luier draag ik echt, al jarenlang niet meer

Dus hee, hallo, ik ben geen baby meer

Wil ik buiten spelen, mag ik maar toe aan de hoek

Ik weet echt de weg wel, ik raak heus niet zoek

Later mag ik verder, maar zeg me dan wanneer

Het gaat al jaren zo en ik zeg ’t elke keer, hee

Refrein:

Ik ben geen baby meer, kun je dat niet zien

Ik groei uit al m’n kleren en ik ben al bijna tien

Ik ben geen baby meer, ik heb m’n eigen vrije wil

Ik doe m’n eigen ding, sta je daar wel eens bij stil

Ik ben geen baby meer, kun je dat niet zien

Ik groei uit al m’n kleren en ik ben al bijna tien

Ik ben geen baby meer, ik heb m’n eigen vrije wil

Ik doe m’n eigen ding, sta je daar wel eens bij stil

Een
luier draag ik echt al jarenlang niet meer

dus hee, hallo!

Marieke bram

Zomer in mijn kop

Tekst: M. Bakhuis

Muziek: J. Fluitsma & E. van Tijn & J. van Leeuwen

Solisten: Bram & Marieke

Zomaar op een dag in mei

De wekker is nog niet gegaan

Maar ik sta al naast mijn bed

Heb dat nog nooit zo snel gedaan

Ik gooi de ramen lekker open

Sta te rillen van de kou

Maar de dag kan niet meer stuk

Want kijk de lucht is blauw

Refrein:

Ik heb de zomer in mijn kop

En de kriebels in mijn buik

Ik doe mijn zonnebril vast op

Het is net alsof ik ruik

Dat de bloemen al weer bloeien

En de zon weer altijd brandt

Ik heb de zomer in m’n kop

Ik lig al bijna op het strand

Kan al die truien niet meer zien

Mijn maillot blijft in de kast

En ik zoek die zomerbroek

Om te zien of ie nog past

De hele dag loop ik te rillen

Kippenvel op heel mijn huid

En die witte melkflessen

Iedereen lacht me vast uit

Refrein

Sta met bruine blote benen

‘T koele zand tussen m’n tenen

Voel een briesje zachtjes blazen

En de zee is zo turquoise

Als de zon in zee gaat zakken

En jij net mijn hand wil pakken

Krijg ik een zachte zoute zoen

..van mijn zomervisioen

Refrein

Boy

Drummen in een band

Tekst & muziek: R. Schumm & W. Boerboom & T. Venema

Solist: Boy

Ik zit achter in de klas altijd te trommelen

Op m’n gum, op m’n etui

Op m’n schrift en op m’n knie

Ik sla op alles wat ik maar raken kan

Op m’n tafel, op m’n jas

Op m’n boeken, op m’n tas

Oh, had ik nou maar een drumstel

Maar mijn ouders zijn niet enthousiast

We moeten blijven denken aan de buren

Dat trommelen geeft een boel overlast

Refrein:

Maar ik wil drummen in een band

Ik wil beuken, ik wil rocken

Ik wil draaien met m’n stokken

Drummen in een band

Ik wil meppen, ik wil swingen

Ik wil volle zalen laten springen

En in de klas wordt iedereen er gek van

Hé, hou op, doe normaal

Maak eens niet zoveel kabaal

Dat getrommel doe je maar in je eigen tijd

Dat getik en dat gehamer

Lekker op je eigen kamer

Maar als ik er eens over praten wil

Dan reageert m’n vader lauw

Wil je niet liever op pianoles

Of is een blokfluit niks voor jou

Refrein:

Maar ik wil drummen in een band

Beuken, rocken, draaien met mijn stokken

Drummen in een band

Ik wil meppen, ik wil swingen

Ik wil volle zalen laten springen

Geef een reactie

