Teksten kinderen voor kinderen 26

Standaard

 

Brenda
Lekker op vakantie

Tekst & Muziek: H. Jekkers

Solist: Brenda

Wij gaan dit jaar weer op vakantie

Weer ver weg ergens anders heen

Als ik de foto’s van dat land zie

Dan wil ik weer naar Frankrijk, maar dat mag ik niet alleen

Ik heb geen zin om rond te trekken

En elke dag vroeg op te staan

Op saaie koude stille plekken,

Waar je elke avond honderdduizend muggen dood moet slaan

Refrein:

Waarom gaan we dit jaar niet gewoon weer op vakantie

Lekker weer naar Frankrijk naar dezelfde camping toe

Waar de lucht zo blauw is

En het zwembad lekker lauw is

En ’s morgens warme broodjes halen samen met milou

En elke avond naar de disco toe

We moesten vorig jaar naar Zweden

Nou dat was bepaald geen feest

We moeten kinks we moeten rechts

Geef hier die kaart

Dan dacht ik Frankrijk rijd je zo naar toe

Zelfs met je ogen dicht

Refrein

Maar ik moet naar Hongarije

Ach daar gaat echt niemand heen

Waarom gaan we niet naar Frankrijk toe

Net als iedereen

Later ga ik elk jaar in mijn eentje op vakantie

Lekker weer naar Frankrijk naar dezelfde camping toe

Dan sta ik op wanneer ik wil

Koop een dure zonnebril

En ga elke avond toe het licht wordt naar de disco toe

En misschien zie ik haar nog een keer…Milou

Misschien zie ik haar nog een keer Milou

Ik hoop dat ik haar nog eens zie Milou

Noa

Saaie zondag

Tekst: A. Voskamp & J. van der Wolf

Muziek: J. van der Wolf

Solist: Noa

De thee is nog niet gezet

Mama ligt nog in haar bed

Buiten is het al ligt

Ontbijten mag ik niet alleen

‘k moet wachten tot dat iedereen aan tafel zit

Samen zijn, gezellig doen

Ja daaag, ik heb wel wat anders te doen

En zo gaat het iedere week

Wat ik ook zeg, er veranderd geen steek

Refrein:

Het is zondag vroeg in de morgen

Saaie uren voor de boeg

’t zou een dag moeten zijn zonder zorgen

Niet verplicht op een of ander bezoek

Mijn broertje stelt zich nogal aan

Hij ettert steeds en wil me slaan

Ik zeg loop naar de maan

Dan sla ik terug en valt ‘ie om

Dan zegt ‘ie dat ik eerst begon

Heb ik het weer gedaan

Samen zijn, gezellig doen

Ja daaag, ik heb wel wat anders te doen

En zo gaat het iedere week

Wat ik ook zeg, er veranderd geen steek

Refrein

Familie daar kan ik dus niks mee

Dan maar, dan maar voor de tv

Of op mijn kamer met een boek of cd

Maar dan hoor ik NEE!

Refrein

Valentijn

Sleutels

Tekst & muziek: T. Venema & B. Anholt & R. Schumm

Solist: Valentijn

Op mijn adres

Heb ik altijd gewoond

Ik wil niet weg

Niet naar een andere school

’t Komt door mijn vader

Hij veranderde van baan

Ik blijf maar vragen

Om zonder mij te gaan

In onze flat

Ken ik bijna iedereen

Eerlijk gezegd

Voel ik me nu al alleen

Want we gaan verhuizen

Naar een plek waar ik echt niemand ken

Maar ik wil hier blijven

Waar ik mijn hele leven al ben

Refrein:

Sleutels passen straks niet meer

Op deuren die voor mij altijd opengaan

Bij mijn vrienden en buren

Wanneer zie ik hen dan weer

Ik vind ’t echt nergens meer op slaan

Moeten we kaartjes gaan sturen naar elkaar

In onze straat

Woont mijn beste vriend

Ook dat word anders

Ik zal hem niet veel meer zien

Want we gaan verhuizen

Naar een plek waar ik echt niemand ken

Maar ik wil hier blijven

Waar ik mijn hele leven al ben

Refrein

Sam Bram 

 

Het alles beter weten lied

Tekst & muziek: R. Lenting

Solisten: Sam & Bram

Refrein:

Dit is het alles beter weten lied

En wat je ook zegt ik geloof je niet

Vraag jij maar wat je weten wil

Hoe maak je jam van kikkerdril?

Hoe krom is
een bananenschil

Hoe gevaarlijk is een krokodil

Vandaag ben ik een hele piet,

In het alles beter weten lied

Ik ben een allesweter van mijn kruin tot aan mijn veters,

En ik kan je veel vertellen over snoep en over bellen,

Over sterren en kometen, nieuwe games niet te vergeten,

En over mijn nagelnieuwe schoenen weet ik ook al heel veel

Ja kauwgum is elastisch, alles wat hard gaat is fantastisch,

De kermis is geweldig, hiphop is heel bombastisch,

Een mens woont in een huis en een paard staat op stal,

Je ziet je hoeft me niets te leren want ik weet toch alles al

Refrein:

Dit is het alles beter weten lied

En wat je ook zegt ik geloof je niet

Vraag maar wat je weten wil

Wat is eigenlijk een peulenschil?

Hoe krom is een bananenschil

Hoe gevaarlijk is een krokodil

Vandaag ben ik een hele piet,

In het alles beter weten lied

Er zitten zestien dagen in een week,

Vijf toffees in een milkshake,

En mijn telefoon is heel gewoon

Want mijn ringtoon is een saxofoon

Je wordt dom als je vroeg slapen moet

Konijnen wonen in een hoed,

Internet is dikke pret

En mijn haar is eigenlijk ook wel vet…..eh…..cool

Refrein:

Dit is het alles beter weten lied

En wat je ook zegt ik geloof je niet

Vraag jij maar wat je weten wil

Als je geen lawaai maakt is het stil

Hoe krom is een bananenschil

Hoe gevaarlijk is een krokodil

Vandaag ben ik een hele piet

In het alles beter weten lied

Mickey

Vandaag gaan we je halen

Tekst: A. Hendriks

Muziek: B. Labeij & D. Veltkamp

Solist: Mickey

Vandaag gaan we je halen

Dat is een gek idee

Mijn mama loopt te stralen

En steeds naar de wc

Ze noemen je een wonder

En iedereen is blij

Het is ook heel bijzonder

Maar ik wil weten lijk je ook op mij

Refrein:

Wat ik het liefst weten wil

Misschien vind je het raar

Heb je dezelfde ogen

Heb je ook hetzelfde haar

Mijn vader loopt te zingen

Tien koffers volgepakt

Met allerlei babydingen

De papieren in zijn zak

We landen in een ver land

Ik zie kinderen, die lijken op mij

En ineens wil ik gaan rennen

Want ik wil naar jou..dat zusje van mij

Refrein (2x)

Ik pak mijn mama bij de hand,

Ze kijkt me lachend aan

Ze zegt dat ze veel van me houdt

Maar toch zie ik een traan

En dan zie ik ineens jouw koppie

Je bent echt heel erg klein

En ineens wil ik je zeggen

Dat ik je zusje, je grote zus wil zijn

Refrein:

Wat ik echt geweldig vind

Misschien vind je het raar

We hebben dezelfde ogen

En hetzelfde haar

Wat ik echt geweldig vind

Misschien vind je het raar

We hebben dezelfde ogen

En hetzelfde haar

Vandaag gaan we je halen

Dat is een gek idee

Kayleigh
Heimweetaart

Tekst: K. Meinderts

Muziek: J. Fluitsma & e. van Tijn

Solist: Kayleigh

Goud en geel de zon de zon

Warme Afrikaanse zon (2x)

Als de zomer weer voorbij is

En het donker is op straat

Als het koud is en het regent

Krijgt mijn moeder het te kwaad

Dan gaat ze bij het raam staan

En zegt ze met een zucht

Jongens, dit is toch geen weer meer

Moet je kijken wat een lucht

Waar is de zon gebleven

Ik reis hem achterna

Wat doe ik hier nog langer

Ik ga terug naar Afrika

Gelukkig blijft ze bij ons

Hier in Holland hoort ze thuis

En als het haar te veel wordt

Haalt ze Afrika in huis

Dan gaat ze naar de keuken

En dan bakt ze met ’n vaart

In minder dan een uurtje

Afrikaanse heimweetaart (2x)

Refrein:

Heel ons huis ruikt naar de zomer

Uit mijn moeders meisjestijd

Heimweetaart met honing

En met liefde toebereid

Laat maar lekker waaien buiten

Heus daar malen wij niet om

Binnen is het hartje zomer

Hier op tafel schijnt de zon

Goud en geel de zon de zon

warme Afrikaanse zon

Als ik weleens verdriet heb

En ik weet zelf niet waarom

Dan denk ik, het is heimwee

Net als mama naar de zon

Naar een zomer in het zuiden

Naar mijn moeders Afrika

Als ik nu toch eens kon vliegen

Dan vloog ik de vogels na

Mama ziet dat ik verdwaald ben

En volkomen van de kaart

Kom, we bakken zegt ze

Afrikaanse heimweetaart (2x)

Refrein

Marieke Savine 

 

Te laat

Tekst & muziek: S. Geboers & R. Wagenaar

Solisten: Marieke & Savine

Ik lag lekker in de zon

Wat een weelde wat een rust

Ik kreeg allemaal kado’s

Ik werd gekroond

Ik werd gekust

En ik riep ik hou van jullie

Maar toen hoorde ik geluid

Ik schrok wakker van de wekker

En die zette ik snel uit

En ik lag in bed te denken

Wa waarom

Moet ik nu al opstaan

Kom ik draai me nog eens om

Je moet eruit

En snel onder de douche

Je moet eruit

Heb je, je tanden al gepoetst

Spring op je fiets

En fiets zo hard je kan

Anders kom je weer

Anders kom je weer

Refrein:

Te laat

Daar gaant de bel

Dus snel mijn fiets op slot

Ik ren me rot

Maar het heeft geen enkele zin

Ik kom er niet meer in

Nu moet ik een briefje halen

En ik loop weer flink te balen

Mijn wekker was weer stuk

En mijn kleren in de was

Mijn boterham bevroren

En mijn melk ging naast mijn glas

Mijn hond was weggelopen

En mijn kat had diarree

Mijn zus die stond te douchen

En mijn broer zat op te plee

Ik ben terug in bed gekropen

Laat de boel de boel

Ben een beetje uit mijn doen

Als je begrijpt wat ik bedoel

Je moet eruit

En kam nu snel je haar

Je moet eruit

En maak je brood nu klaar

Spring op je fiets

En fiets zo hard je kan

Anders kom je weer

Anders kom je weer

Refrein

Het ligt toch zeker niet aan mij

Is er iets met de bel

Het ligt toch zeker niet aan mij

Jullie zijn zo snel

Denk toch eens aan mij

En fiets wat minder door

Jullie lopen met zijn allen

Zo’n 5 minuten voor

Je moet eruit

En snel onder de douche

Je moet eruit

Heb je, je tanden al gepoetst

Spring op je fiets

En fiets zo hard je kan

Anders kom je weer

Anders kom je weer

Refrein

Te laat

Daar gaat

 De bel

Dus snel

Mijn fiets op slot

 Ik ren me rot

Maar het heeft geen enkele zin

Ik kom er niet meer in

Nu moet ik een briefje halen

En ik loop weer flink te balen

Nu moet ik een briefje halen

En ik loop weer flink te balen

Nu moet ik een briefje halen

Te laat

Marnix Fleur

Stapelgek

Tekst & muziek: W. Burkens & A. Vermeer & M. Hugas

Solisten: Marnix & Fleur

Ik loop er elke dag weer langs

Het is wel een beetje om

Ik schiet dan telkens in de lach

Wat doe ik nou toch stom

Laatst schreef ik jou een brief

Dat doe ik anders nooit

Ik ben gewoon mezelf niet

Voel me totaal verstrooid

Refrein:

Ik loop telkens door jouw straat

Langs de schuur waar je fiets staat

Langs je voordeur, nummer 10

Waar ik jou steeds hoop te zien

Zelfs hagel, sneeuw en regen

Oeh, houden mij niet tegen

Ik ben volkomen in de war

Ik ben stapel, stapel, stapelgek op jou

Stapelgek op jou

Misschien ben ik wel ziek

Dit is toch niet normaal

Is dit nou romantiek

Of gewoon een raar verhaal

Durf ik aan te bellen

Bij jouw deur, op nummer 10

Om jou te vertellen

Dat ik verliefd ben misschien

Refrein

In mijn dromen kom ik je tegen

Durf ik alles, ben niet verlegen

We lopen samen hand in hand

In de zon over het strand

Zal het ooit zover komen

Of blijft het maar bij dromen?

Refrein

Terence

Twee vaders

Tekst: P. Zwerus

Muziek: J. Fluitsma & E. van Tijn

Solist: Terence

Wij wonen in een rijtjeshuis

We hebben mooie spullen thuis

We leven heel normaal daar met z’n drietjes bij elkaar

Bas die werkt bij de krant

En Diederik is laborant

Ik ben door hun geadopteerd als baby van een jaar

Nog altijd ben ik enig kind

Maar niet dat ik dat erg vind

Zo krijg ik alle aandacht, alle liefde van die twee

Bas brangt mij altijd naar school

Met Diederik speel ik viool

En met z’n drietjes kijken we de soaps op de tv

Refrein

Ik heb twee vaders

Twee echte vaders

Soms stoer maar ook wel streng

Maar we hebben het heel fijn

Ik heb twee vaders

Twee echte vaders

Die als het moet ook allebei

Mijn moeder kunnen zijn

Wanneer ik naar mijn bed toe ga

Kijkt Diederik mijn huiswerk na

En Bas die doet de vaat of hij strijkt de schone was

En als ik ziek of koortsig ben

Dan is er niemand die ik ken

Die zo lief voor mij zal zijn als Diederik of Bas

Refrein:

Hij heeft twee vaders

Twee echte vaders

Soms stoer en ook wel streng

Maar we hebben het heel fijn

Hij heeft twee vaders

Twee echte vaders

Die als het moet ook allebei

Mijn moeder kunnen zijn

Soms word ik wel gepest op school

Natuurlijk is dat naar

Jouw ouders die zijn homo!

Dat vinden ze maar raar

Dan haal ik maar mijn schouders op

Nou en! Ik ben hun zoon!

’t Is niet zoals bij anderen

Maar voor mij is ’t heel gewoon

Refrein

Diula Nicola

Bewegen

Tekst & muziek: X. de Buisonje & A. Lindelauf

Solisten: Diula & Nicola

De één danst op elke soort muziek

De andere heeft het ritme niet

De één draait met z’n heupen in het rond

De ander staat te springen op de grond

Je danst zoals je ’t zelf wilt beleven

’t Maakt niet uit zolang je blijft bewegen

Refrein:

Bewegen

Dans maar want het is een feest

Bewegen

Toe schaam je niet, wees niet bevreesd

Beweeg maar zoals jij bewegen kan

Bewegen

Dans tot de muziek verstomt

Bewegen

Toe draai en schud maar met je kont

Beweeg maar en geniet er lekker van

De één doet vaak z’n handen in de zij

De andere komt steeds maar dichterbij

Je danst zoals je ’t zelf wil beleven

’t Maakt niet uit zolang je blijft bewegen

Refrein

Noa Terence Marte
Julia Kayleigh

Het begin van het einde

Tekst & muziek: J. Fluitsma & E. van Tijn

Solisten:Noa & Terence & Marte & Julia & Kayleigh (& Claudia de Breij)

Refrein:

’t Is het begin van het einde

Als ieder kind naar school kan

Het schrijft zijn eigen naam

Ja het begin van het einde

Als ieder kind kan leren

Het begin van het einde

Van een ongelijke wereld…

Na na na na na

Na na na na

Hoe kan je nou naar school

Als je niet weet dat die bestaat

Je hebt niet eens een dak

Want je huis; dat is de straat

Wat moet je nou met boeken

Als je geen letters kent

Maar lange dagen werken

Daar ben je aan gewend

Echt eerlijk wordt het pas

Met alle kinderen van de wereld in de klas!

Refrein

Na na na na na

Na na na na (2x)

Waarvoor is een atlas

Dat blauwe: is dat zee?

En wat doet een computer

En wat kan je daar dan mee

Je kunt het altijd vragen

Als je iets niet weet

Maar wat als je niemand hebt

Die jou het antwoord geeft

Echt eerlijk wordt het pas

Met alle kinderen van de wereld in de klas!

Refrein

Na na na na na

Na na na na (2x)

Elke jongen, elke meisje

Het begin van het einde

Julia

Ben zo benieuwd

Tekst & muziek: W. Ennes & M. van Roozendaal

Solist: Julia

Ik zit hier bij de open haard

De kaarsjes aan, de lichten uit

Ik zie kado’s onder de boom

En ik zie sterren op de ruit

Ik dacht: ik schrijf je maar een brief

Want alles lijkt hier zo normaal

Maar het is een jaar geleden pas

Dat ik jou zag op het journaal

Ik weet nog hoe ik je daar zag staan

Ben zo benieuwd

Hoe zou het met je gaan?

Refrein:

Ik zou zo graag iets van je horen

Ik zou je weer even willen zien

Alles wat je had, ben je verloren

Heb je weer vriendjes, ga je naar school toe

En vieren jullie kerstmis nu misschien?

Nu zit ik bij de open haard

De kerstboom met de kaarjes aan

Het zou zo fijn zijn als ik nu

Bij jou langs zou kunnen gaan

Ik weet niet eens waar jij nu woont

In wat voor huis, in welke straat

Ik weet niet of er naar jouw land

Eigenlijk wel een vliegtuig gaat

Maar wat ik zo graag weten zou

Ben zo benieuwd

Hoe gaat het nu met jou?

Refrein (2x)

Foto’s; www.kinderenvoorkinderen.vara.nl

Geef een reactie

