Teksten kinderen voor kinderen 25

Standaard

Nicola Carolijn Yael

 

Helemaal top

Tekst: Fluitsma & van Tijn & Rozenbroek & Kranenburg

Muziek: Fluitsma & van Tijn

Solisten: Nicola & Carolijn & Yael

Oh oh oh oh oh

alles relax (2x)

Ik loop te zingen

Lekker te swingen

Geniet van de dingen die ik doe

Ik hou van chatten,

Gamen en klieren

Maar na zo’n dag

Dan ben ik vet moe

Dan slaap ik lekker uit

En kan ik weer ff vooruit

Refrein:

Alles top met mij

Nu ben ik lekker vrij

Dus doe ik wat ik wil

Mij zul je niet zo gauw zien stressen

Iedereen komt bij me langs

Dan gaan we lekker lang

Chillen op de bank

Helemaal top…oh oh oh oh

oh alles relax

Ik droom van een strand

In een lekker warm land

We zijn op de camping

Waar ik iedereen ken

Een jongen die zwaait

Een dj die draait

Ik hoor die hit waar ik gek van ben

Maar als ik wakker wordt

Dan duurt die droom altijd te kort

Refrein

Helemaal top…oh oh oh oh

oh alles relax

Refrein

Helemaal top… oh oh oh oh

oh alles relax

Myrthe

Mijn mobiel

Tekst & muziek: Henk Temming

Solist: Myrthe

Ik zit zo vaak te balen

Van m’n meester z’n verhalen

Al die bla, bla, bla, bla, bla

Die hij dan zessendertig keer weer gaat herhalen

Zal ik ’s wat vertellen

Laat mij maar lekker bellen

Heerlijk bla, bla, bla, bla, bla

Zonder dat ik het precies hoef uit te spellen

Refrein:

Geef mij maar een mobiel

Lekker kletsen, sms’en

Al die letters mooi in beeld

In een taal die nooit verveelt

Geef mij maar een mobiel

Ik smelt bijna van geluk

Als ik op de toetsen… druk,

druk, druk, druk, druk, druk

Al mijn vrienden en vriendinnen

Zijn zo gek op mooie zinnen

Prachtig bla, bla, bla, bla, bla

Wat zou ik zonder mijn mobiel moeten beginnen

Ik kan echt niet meer zonder

Dat ding is toch een wonder

Ja, nee, bla, bla, bla, bla, bla

Zo’n satellietgesprek is altijd weer bijzonder

Refrein

Al die d’s of die t’s

De lange of de korte ei

Nee, da’s niks voor mij

Trouwens, ik heb het veel te druk

Want met mijn mobiel

Heb ik gelukkig geen seconden vrij, vrij, vrij, vrij

Refrein (2x)

Sam

Een doodgewone jongen (met ADHD)

Tekst: Hannie Buenen

Muziek: Majel Lustenhouwer

Solist: Sam

Ik ga m’n spreekbeurt houden

Vandaag om half 11

‘k Wil jullie iets vertellen, het gaat over mijzelf

“t Is iets wat ik heb en daar zit ik best wel mee

Jullie mogen het wel weten:

Ik heb ADHD

ADHD?

Ik leerde van de dokter, dat dat een stoornis is

Ik ben er mee geboren, ’t een stofje dat ik mis

En daardoor ben ik vaak veel te wild en veel te druk

Ik gooi van alles om, maar dat gaat per ongeluk

Refrein:

Ik ben een doodgewone jongen

Ik ben niet gek, ik ben niet dom

Ik ben alleen te druk

Ik snal zelf niet eens waarom

Dat is best vervelend

Maar ik ben niet zielig, nee

Ik ben een doodgewone jongen

met ADHD

Op school heb ik problemen, ik zit geen seconden stil

En daarom moest ik van de dokter elke dag een pil

‘k Zit nu niet meer te wiebelen,

Gooi niet meer met m’n pen

Maar soms dan lijkt het net of ik iemand anders ben

Maar als ik ’s middags thuiskom

Is die pil weer uitgewerkt

Dat hebben al mijn vriendjes vast en zeker wel gemerkt

Dan moet ik even razen, even alle remmen los

M’n moeder zegt dan:

“Ga maar lekker rennen door het bos”

Refrein

Als ik een keer mijn pil vergeet, dan gaat het weer verkeerd

Dan zeht de meester: “Jongen, jij bent niet geconcentreerd”

Ik denk aan duizend dingen, mijn gedachten slaan op hol

Ik kan niet rustig blijven, want mijn hoofd zit veel te vol

Ik schuifel en ik draai en ik maak een gek geluid

Ik wil naar de wc, want ik moet er even uit

De meester zegt: “Blijf zitten, let nou eens een keertje op”

Ik pak m’
n boek maar alle woorden dansen door m’n kop

Ik moet me concentreren, maar ik weet niet wat dat is

En als ik nu een beurt krijg, dan gaat het zeker mis

Ik geef het foute antwoord uit de verkeerde les

Ik heb het weer verpest, maar ik deed het niet expres

Refrein

Dat was mijn spreekbeurt

Zijn er nog vragen?

Nee Ok!

Janneke
Als een meeuw boven zee

Tekst: Susanne Huygen

Muziek: Thijs de Melker

Solist: Janneke

Soms voel ik me weleens een beetje gevangen

In de grote stad krijg ik bijna geen lucht

Uitlaatgassen of vuilnis, al die stank die blijft hangen

’t Liefs sla ik dan, sla ik dan op de vlucht

Wat moet ’t fijn zijn te vliegen daarboven

Helemaal vrij zijn, wat heerlijk is dat

Wat moet ’t mooi zijn, echt niet te geloven

Enkel te vliegen, ver weg van de stad

Refrein:

Als ’n meeuw boven zee vlieg ik met alle golven mee

Hoog in de lucht voor de drukte gevlucht

Met m’n prachtige vleugels vlieg ik over de heuvels

De wind neemt me mee, over land, over zee

Als ik in de trein zit en ik zie alle mensen

Zo druk met zichzelf, met al hun dromen en wensen

Ze rennen en duwen, soms wordt ik ’t zat

Zo zat!

Dan wil ik weg, heel ver weg van de stad

Wat moet ’t fijn zijn te vliegen daarboven

Helemaal vrij zijn, wat heerlijk is dat

Wat moet ’t mooi zijn, echt niet te geloven

Enkel te vliegen, ver weg van de stad

Ver weg van de stad

Refrein

Vliegen, en genieten, alles wordt heel klein beneden mij

Te zweven voor heel even…

Ik voel me vrij…

Zo vrij…

Refrein

De wind neem me mee (4x)

Victor Jolijn Terence Kim

 

Mijn moeder is een stresskip

Tekst & muziek: Wiboud Burkens & Manuel Hugas & Angela Vermeer

Solisten: Victoer & Jolijn & Terence & Kim

Het is weer eens zo’n dag

Dat ik niks van mijn moeder mag

Ik weet het is weer mis

Als ze zo chagrijnig is

Hoe dat komt dat weet ik wel

Ze doet alles veel te snel

Relax toch eens, denk ik dan

Daar word je minder gestresst van

Mijn moeder is een stresskip,

o yeah

Mijn moeder is een stresskip,

oh yeah

Mijn moeder is een stresskip,

oh yaeh

Zit ik op m’n kamer

Lekker niks te doen

Dan hoor ik haar weer

Ik erger me geel en groen

Naar beneden komen, ruim je rommel op

Of ik het doe of niet, ik krijg toch op m’n kop

Ze is wel lief, maar soms zit ze er doorheen

Komt ze fel uit de hoek en doet ze best gemeen

Mijn moeder is een stresskip,

oh yaeh

Mijn moeder is een stresskip,

oh yaeh

Mijn moeder is een stresskip,

o yeah, o yeah yeah yeah yeah

Mijn moeder is een stresskip,

is een stresskip

Mijn moeder is een stresskip,

zo’n stresskip

Mijn moeder is een stresskip,

oh yeah

Ik hou me rustig en gedeisd

Tot ze zoveel van me eist

Dat ik uit m’n vel spring,

Uit m’n vel spring

Mijn moeder is een stresskip,

is een stresskip

Mijn moeder is een stresskip,

zo’n stresskip

Mijn moeder is een stresskip,

o yeah, oh yeah yeah yeah yeah

Mijn moeder is een stresskip,

is een stresskip

Mijn moeder is een stresskip,

zo’n stresskip

Mijn moeder is een stresskip,

oh yeah, oh yeah yeah yeah yeah

Mijn moeder is een stresskip,

Ongelofelijke stresskip

M’n moeder, m’n moeder

Een superduper stresskip

M’n moeder, m’n moeder

Wat een stresskip

M’n moeder

Merel

Neem de tijd

Tekst: Jeroen Zijlstra

Muziek: Onno Krijn

Solist: Merel

Ik heb een huis, een leuke kat

En heel lieve ouders

Maar toch voel ik een zware druk

Op allebei m’n schouders

Ik bel mobiel, kom niks te kort

En zit goed in de kleren

Maar soms krijg ik zo’n rotgevoel

Ik moet zoveel presteren

’t Is zoveel

En zo vol

De hele dag ren ik me rot

En ben ik niet te temmen

Maar diep van binnen klinkt een stem

Die mij wat af wil remmen

De drukte is een spelletje

En soms moet je echt stoppen

Geloof me maar, probeer de dag

Niet al te vol te proppen

Refrein:

Neem de tijd, neem de tijd

Neem de tijd

Alle tijd, heel veel tijd

Om minder van jezelf te vragen

Ik ben heel cool, behoorlijk snel

Maar hoor m’n hersens kraken

Dus elke dag probeer ik toch

m’n hoofd weer leeg te maken

De drukte is een spelletje

En soms moet je echt stoppen

Geloof me maar, probeer je dag

Niet al te vol te proppen

’t Is zo veel

en zo vol

Ik leef ontspannen, laat het gaan

Ben aardig voor m’n ouders

Wees toch relaí, doe rustig aan

De druk valt van je schouders

De drukte is een spelletje

En soms moet je echt stoppen

Geloof me maar, probeer je dag

Niet al te vol te proppen

Refrein

Neem de tijd

Om veel meer uit jezelf te halen

 Dylan Twan 

 

Medley 1

Solisten: Dylan & Twan

– Ik heb zo waanzinnig gedroomd

– Ha ha ha je vader

– Meidengroep

– Als ik de baas zou zijn (van het journaal)

– Nix

– Wakker met een wijsje

– De kerstezel

– Op een onbewoond eiland

Diula Marte

 

Huiswerk

Tekst & muziek: Marte Ydema & Diula Rietveld Franken

Solisten: Diula & Marte

Uren zit ik te zwoegen

Terwijl mijn zusje buiten speelt

Ik had het liefste meegedaan

Maar ik zit hier met een

gebakken banaan

Refrein:

Hoe komen ze d’r op,

zoveel huiswerk

Ik werk me rot, zoveel huiswerk

Hoe komen ze d’r op,

zoveel huiswerk

Ik werk me rot, zoveel huiswerk

Maar het heeft geen zin voor mij

Want in taal ben ik dus echt geen kei

En bijles er nog bij

Dat is niks voor mij

En die leraren denken

Dat ik het ook nog maak in weinig tijd

Maar stapels met huiswerk

Liggen ongemaakt op m’n tapijt

Refrein

Maar ik maak het echt niet af

Pech dan krijg ik lekker straf

Taal, geschiedenis er is zoveel

‘k ga liever naar een feestje waar ik me verveel

Wat denken ze wel niet

Ik ben geen zwarte piet

Stapels van Frans en een berg van Duits

Megaveel wiskunde

En ook nog veel Spaans

Refrein

Maar voor een keer ga ik lekker uit

Doe ‘k effe gek en schreeuw ik luid

Refrein

Maar voor een keer ga ik lekker uit

Doe ‘k effe gek en schreeuw ik luid

Yeah, effe geen huiswerk!

Marnix Kiki

 

Tijd te kort

Tekst: Joan Boonstra

Muziek: Christian Grotebreg

Solisten: Marnix & Kiki

Als ’s morgens vroeg om zeven uur de wekker gaat

Dan denk ik steeds o jee o jee het is alweer zo laat

Ik moet nu op gaan schieten

De douche aan en mijn jas

Dat kan niet tegelijk

Maar dat merk ik later pas

Refrein:

Altijd…altijd

tijd te kort…tijd te kort

ik heb altijd tijd te kort

ik heb altijd tijd te kort

Altijd…altijd

tijd te kort…tijd te kort

Dat is waar ik zo gek van word

Want de tijd zit altijd tegen

nooit eens mee

Elk uur mist tien minuten

Elke dag een uur of twee

Soms wil ik boos zijn maar mo
et lachen tegelijk

Een dutje doen terwijl ik naar de televisie kijk

Ik wil graag vissticks eten

Maar eigenlijk ook patat

Met volle mond mijn tanden poetsen

Maar hoe doe je dat?

Refrein

Moet ik naar school

Dan wordt het net heel spannend in mijn boek

En ga ik buiten spelen komt mijn opa op bezoek

Ik wil gewoon gaan skaten

Of voetballen misschien

Beroemd worden,

een held zijn

En nog slapen bovendien

Refrein

Brenda Dylan

 

Ogen en oren te kort

Tekst: Peter Groot Kormelink

Muziek: Arjen Niemeijer

Solisten: Brenda & Dylan

Uren voor de wekker gaat

Speel ik al met mijn game

Als de eerste vogels fluiten

Hang ik uit het raam naar buiten

Ik ken zeker dertig bomen

Honderd bloemen bij de naam

Van insect- of slangenbeten

Wil ik alles, alles weten

Al zegt m’n pa nou even niet

dat interesseert me echt geen biet

Refrein:

Ik had het liefst vier handen

Een paar benen erbij

Een extra mond een extra neus

Ik meen het serieus

Ik had het liefst wat extra hersens

Want ik krijg zoveel op m’n bord

Ik kom ogen en oren te kort

Ogen en oren te kort

Ogen en oren te kort

Ogen en oren…te kort

Ik hou heel veel van machines

Ik bouw ze zelf na

Stuur raketten naar de maan

Breng satellieten in een baan

Van de Sar is mijn idool

Ik sta als keeper in een goal

Doe fanatiek aan atletiek

En woensdagmiddag aan muziek

Zegt m’n pa maak je niet druk

Alleen omdat het ‘m zelf niet lukt

Refrein

 Fleur mickey Veerle 

 

Laat maar waaien

Tekst: Roel Esseboom

Muziek: Johan Struik

Solisten: Mickey & Fleur & Veerle

Ik maak me niet zo druk

Lig liever in de wei

En kijk dan naar een koe

En die koe kijkt weer naar mij

Ik zoek het niet zo ver

Zo moeilijk is het niet

De vogel in de tuin

Zingt voor mij een lied

De wereld gaat zo snel

Dat heeft me vaak verbaasd

Waarom heeft iedereen zo’n haast?

Refrein:

Lekker langzaam lanterfanten

langs het witte strand

Laat maar waaien, laat maar waaien

Doe maar rustig aan,

laat de klok zijn gang maar gaan

Laat maar waaien, laat maar waaien

En de wind neemt al je zorgen met zich mee

Ga maar lekker eens een dagje naar de zee

Geen gezeur en geen gestress

De week is weer voorbij

Geen taal- of rekenles

Geen huiswerk meer voor mij

Ik ben liever in het bos

Rustig op de fiets

Of lopen langs het strand

Even lekker niets

De wereld gaat zo snel

Dat heeft me vaak verbaasd

Waarom heeft iedereen zo’n haast?

Refrein 2x

Bo

Medley 2

Solist: Bo

– Met een been op de stoep

– Mama is morgen van mij

– Podiumbeest

– Ik hou van hard

– Vieze praatjes

– Ik wil een huisdier

– Kind van 10 miljoen

     Michaela fauve freerk Bo Mitchell Rosanne Twan Willemijn 

 

Het leukste feestje

Tekst & muziek: Jan Willem Verbeek

Solisten: Michaela & Rosanne & Twan & Fauve & Freerk & Mitchell & Willemijn & Bo

Waar zijn de ballonnen

Ik heb ze toch gekocht?

Heb je echt wel goed gekeken,

heb je echt wel goed gezocht?

Hoe laat komt de dj,

hij zou er toch al zijn?

Zijn vader wou niet rijden

en nu komt-ie met de trein

Oh als dat maar goed gaat

We zijn nog lang niet klaar

Hoe krijgen we dit ooit nog voor elkaar?

Refrein:

Want vandaag is het feest

Zoals het nog nooit is geweest

Ieder kind groot en klein

Gaat uit zijn dak op dit festijn

Je zult het niet geloven

Maar heus het is echt waar

Het is echt waar

Dit wordt het leukste feestje

van de laatste…25 jaar!

He, waar blijft die band nou,

ze zijn toch wel besteld?

Ik heb die leuke zanger

echt wel vijftien keer gebeld

Ik zie twee flessen cola

en maar zeven zakken chips

Haal jij er maar wat bij

dan wacht ik wel op de vips

Oh als dat maar goed gaat

We zijn nog lang niet klaar

Hoe krijgen we dit ooit nog voor elkaar

Refrein

De discobol moet hangen

en de spots erop gericht

Ik moet me nog verkleden,

deze jurk is geen gezicht

De lampen doen nog steeds niets,

toe help nou even mee?

De stekker in het stopcontact:

misschien een goed idee?

Mijn haar moet nog gevlochten,

of toch maar in een staart

En waar zijn toch die kaarsjes voor de taart?

Refrein

25 jaar!!

25 jaar!!

Geef een reactie

