Teksten kinderen voor kinderen 23

Standaard

Yael marte diula

Kletsmajoor

Tekst: Peter Groot-Kormelink

Muziek: Arjen Niemeijer

Solisten: Marte & Yael & Diula

Klits – klets – klats 2x

Hé hallo hoe gaat het?

Ja met mij gaat alles goed

’t Was een fijne dag vandaag, maar ik heb een zere voet

‘k Heb een lange brief gehad want pa zit in Japan

M’n kamer krijgt een kleurtje blauw en paars was ik van plan

Ik wil graag een aquarium met guppen en een schol

Laats reed ik op een pony nou die sloeg meteen op hol

Gister zag ik Peter nog

Man was die verliefd op mij

Zei hij dus, zeg ik ‘m, doe mij gauw een lol

Refrein:

Klits – klets – klats

Ik ratel alles aan elkaar

Ik klepper klepper klets

Ik ben een babbelaar

Ik kwebbel kwebbel kwek

Echt de hele dag maar door

Ik ben zoals dat heet een kletsmajoor kletsmajoor

Hé hallo, hallo ben je daar nog steeds?

Wat ik je wou vertellen ik kan een beetje Zweeds

Uk eut leuver drupjes den dut stumme knékkebrôd

Uk drunk leuver ceuleu dun un flesje vul mut peut

Ik geloof dat ik later maar de showbizz in moest gaan

Iets met veel geratel en op de planken staan

Misschien wel voor de radio

Misschien wel voor tv

Dank je voor de tip, maar bemoei je d’r niet mee

Refrein 2x

Klits – klets – klats 2x

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Refrein

Kletsmajoor

Kletsmajoor

Kletsmajoor

Kletsmajoor

Kletsmajoor

Sophie janneke veerle

Spinnenkop

Tekst & muziek: Angela Vermeer & Manuel Hugas & Wiboud Burkens

Solisten: Sophie & Janneke & Veerle

Ik ken een magisch drankje

Weet je wat het is

Een mix van duistere zaken

Hondenpoep en kattenpis

Rooie ui en zompig zand

Koeienoog en tijgertand

Pas op je tellen, wees maar bang

Voor dit gif als van een slang

Refrein:

Spinnenkop, spinnenkop, smerig hersensap

Spinnenkop, spinnenkop, ’n slijmerige drab

Spinnenkop, pas maar op, doet met je wat het wil

Verandert je in steen, een rat of kikkerdril

Men neme 1000 spinnen

En hakt hun kop eraf

Bouillon van haaienvinnen

Een schedel uit een graf

Breng het zachtjes aan de kook

Laat het keuren door een spook

Een toverspreuk bij volle maan

Daar haalt de drank zijn kracht vandaan

Refrein

De stand van duizend sterren

Bepaalt de geur van deze drank

Je ruikt het al van verre

Het is een vreselijke stank

Salie, dille en komijn

De verse vacht van een konijn

Rode schimmel, rottend vlees

Nooit werd een brouwsel zo gevreesd

Refrein 2x

Kiki niels

Vandaag even niet

Tekst & muziek: Harry Swinkels

Solisten: Kiki & Niels

We gaan weer op vakantie

We trekken eropuit

Naar Italië of Spanje

Of naar Frankrijk, maar dan zuid

Want de zon die moet wel schijnen

Daar gaan we echt wel voor

En schijn-ie nog niet hard genoeg

Dan rijden we gewoon een stukje verder door

Dat is dus het probleem niet

Dat komt meestal wel goed

Maar de pest is dat je als je eenmaal daar bent

Ineens vanalles moet

Is de camping net gevonden

En de tent goed opgezet

Kun je rustig gaan genieten

Maar nee, meteen de eerste ochtend moet je vroeg uit bed

Refrein:

Nee hè, vandaag niet wéér hè

Niet opnieuw die hete auto in

Dat heeft toch helemaal geen zin, ooh,

Nee hè, vandaag niet wéér, hè

Alsjeblieft niet overdrijven

Het moet nog wel gezellig blijven

O nee, vandaag even niet

Eerst maar naar het streekmuseum

Dat is zo leerzaam, ja wat héét

Ik leer toch zeker heel het jaar al

Het is maar dat je het weet

De dag erna een eindje verder

Naar zo’n grote kathedraal

Als je die één keer gezien hebt

Dan ken je ze toch vast en zeker allemaal

De natuur niet te vergeten

Een meertje hier, een bosje daar

Gaan we dat allemaal bekijken

Ik dacht ’t niet, nee dank je wel, vergeet ’t maar

En het stikt van de ruxc3xafnes

Daar is nou echt compleet niks aan

Die hadden ze beter moeten bouwen

Dan waren ze misschien wel

helemaal overeind blijven staan

Refrein

Een dagje zee, da’s mijn idee

Dat doen we maar een keer of twee

Want vader vindt het daar dan veel te warm

En moeder zwemt niet met haar zere arm

Maar als ik een dag geen strand zie

Heb ik niet echt vakantie

Refrein

O nee hè

Nou niet weer die hete auto in

Ik heb vandaag dus echt geen zin, ooh

Nee hè, vandaag niet wéér, hè

Want kathedralen en kastelen

Die gaan toch wel heel gauw vervelen

O nee, vandaag even niet,

vandaag even niet

O nee, vandaag even niet!

O nee hè

Myrthe victor

Een gouden koets

Tekst: Paula
Patricio

Muziek: Henk Temming

Solisten: Myrthe v D. & Victor

Stel nu dat ik ooit zou trouwen met een prins

Zou ik dan eten van een gouden bord?

Slaap ik dan tussen lakens van zijde en satijn?

Ga ik alleen nog maar naar school als ik dat wil

O wat heerlijk zou dat zijn

Stel nu dat ik ooit zou trouwen met een echte prinses

Zou ik dan varen op een superjacht?

Heb ik dan twintig auto’s gewoon maar voor de gein?

Ga ik alleen nog maar naar school als ik dat wil

O wat heerlijk zou dat zijn

Wat heerlijk zou dat zijn

Refrein:

Vanuit een gouden koets

Een beetje zwaaien naar het volk

Leven op een roze wolk

Nooit meer, nooit meer leren voor een toets

Ja in een gouden koets

Naar feesten en partijen

Met de mooiste kleren aan

En honderden lakeien

Wat een zalig aangenaam bestaan

Stel nu dat ik ooit zou trouwen met een echte prinses

Stel nu dat ik ooit zou trouwen met een echt prins

Dan slaap ik elke dag tot twaalf uur

Dan zou ik zomaar wonen in een echt kasteel

Ik ga alleen nog maar naar bed als ik dat wil

En ik neem als huisdier een kameel

Als huisdier een kameel

Refrein

Maar wordt die gouden koets niet een gouden kooi?

Is dat leven wel zo mooi?

Geef mij maar de vrijheid om te doen en laten wat ik wil

Met een zelfgekozen

Zelfgekozen zelfgekozen zelfgekozen

Met een zelfgekozen leuke baan

Laat maar zitten die roze bril

O wat een zalig aangenaam bestaan

Refrein

Zelfgekozen 4x

Wat een zalig aangenaam bestaan

Zelfgekozen 4x

Wat een zalig aangenaam bestaan

Zelfgekozen 4x

Wat een zalig aangenaam bestaan

Zelfgekozen 4x

Wat een zalig aangenaam bestaan

Merel

Podiumbeest

Tekst & muziek: Peter Groot Kormelink

Solist: Merel

Ik weet nooit wat ik zeggen moet

In een kamer vol bezoek

Ik ben nogal verlegen

Ik stotter altijd voor de klas

Bij gymnastiek zit alles vast

Ik ben nogal verlegen

Als iemand op m’n schouders klopt

Krijg ik al ’n rooie kop

Ik ben nogal verlegen

Refrein:

Maar als ik op de planken sta

Ben ik niet te stuiten

Laat ik ze een poepie ruiken

Dan ga ik uit m’n dak

Als ik op de planken sta

Dan is het één groot feest

Als ik op de planken sta

Ben ik een podiumbeest, een podiumbeest

Een podiumbeeeeeeeeeeeeeest

Ik draai me liever heel snel om

Dan dat ik iemand tegenkom

Ik ben nogal verlegen

Ik moet geen jongens om me heen

Ik ben gewoon het liefst alleen

Ze is nogal verlegen precies…

Het is een soort van handicap

Maar als je het nou één keer hebt

Wat doe je er dan tegen

Refrein

Het volle licht

Een spot op m’n gezicht

Da’s waar ik naar verlang

Als het doek opgaat

Als het doek opgaat

Ben ik voor niemand bang

Refrein

Een podiumbeeeeeeeeeeeeeeeeeest

Daan

Dansen

Tekst & muziek: Daniel Lohues

Solist: Daan

Ik ben alleen op mijn kamer

Met m’n eigen sd’s

En m’n eigen cd-speler

Die ’s van mijn vader geweest

O ik moet eigenlijk slapen

Het is al best wel laat

Maar ik wil eerst nog muziek, muziek

Voordat het licht uitgaat

Refrein:

Dansen totdat het licht uit moet

Totdat m’n moeder de stereo uit doet 2x

M’n ouders hebben visitie

Mensen die ik niet ken

Ik moest me netjes gedragen

Dus geen geschreeuw geen geren

Ik vond het saai en vervelend

Ben naar m’n kamer gegaan

Ik heb m’n coolste cd gepakt

Hij staat echt loeerdhard aan

Refrein

Ik zet ‘m even wat zachter

’t Was misschien ietsje te hard

Maar harder is wel veel leuker

‘k Ben ’t nog lang niet, lang niet zat!

Hé, hé, hé, hé, hé, hé, hé, hé

Refrein 6x

Dansen… dansen… dansen… dansen… dansen…

dansen… dansen… dansen… dansen…

Anita

Tim (hij is het helemaal)

Tekst: Sytze Broersma & Paula Patricio

Muziek: Sytze Broersma

Solist: Anita

Ik heb zolang ik weet om jongens nooit gegeven

Ik vond ze saai of stoer of veel te overdreven

Maar laatst was ik bij Kim, ik zag haar broer, hij stond te bellen

Die jongen heet dus Tim – dat is een stuk – niet te vertellen

Refrein

Hij is ’t helemaal, hij is een wonder op aard

’t Is echt niet meer normaal, ik ben totaal van de kaart

De jongens uit m’n klas, ze kicken op computers

Op skaten en op voetbal en op stomme scooters

Maar dan de broer van Kim, die houdt van hele andere dingen

Die superkanjer Tim, die houdt van dansen en van zingen

Refrein:

Hij is ’t helemaal, hij is een wonder op aard

’t Is echt niet meer normaal, ik ben totaal van de kaart

Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard

Hij vindt mij ideaal, ik ben totaal van de kaart

Ik ga met Tim, ik ga lekker met Tim

Altijd met Tim ik doe alles met Tim

Zij gaat met Tim, zij gaat lekker met Tim

altijd met Tim, zij doet alles met Tim

Ja als ik denk aan Tim, dan zit ik urenlang te dromen

Hij is zo mooi en slim,
ik krijg geen hap meer door m’n keel

Refrein 2x

Terence marnix

Recht op vrije tijd!

Tekst: Paula Patricio

Muziek: Henk Temming

Solisten: Rowan & Marnix & Anne & Sophie P. & Fleur & Jolijn & Kim & Terence & Danny & Julie & Lisanne & Willemijn vd N. & Willemijn B. & Sara & Daan & Nadiah & Stefan & Jarcka & Lyte & Myrthe S. & Carolijn

Ik zit elke dag op school met al m’n vrienden en vriendinnen

In zo’n fris modern gebouw, de hele dag maar binnen

Leren over koningshuizen, vreemde spinnen en rivieren

Stampen – stampen – stampen

‘k Heb geen tijd meer om te klieren

Na schooltijd kan ik nooit eens even lekker blijven hangen

Ik pak snel m’n tas en trek meteen een sprintje door de gangen

Ik fiets direct naar huis, prop gauw een boterham naar binnen

Want de middagprogrammering

Gaat dadelijk beginnen

Eerst naar bijles

Daarna naar ballet

Daarna naar de bibliotheek

En ’s avonds vroeg naar bed

Refrein:

We hebben ook recht op vrije tijd 8x

Je moet maar goed veel leren kind

School, muzioek en dans en natuurlijk heel veel sport

Je moet je goed ontplooien

Verspil vooral geen tijd

’t Leven duurt al veel te kort

Wat zou het heerlijk zijn om eens een middag niets te moeten

Lekker buiten spelen

Of zomaar in de modder wroeten

Slootje springen in de buurt

En geheime hutten bouwen

Klimmen, duiken, rollen

Of met takkenbossen sjouwen

Maar eerst m’n huiswerk

Dan pianoles

Daarna naar het trainingsveld

Op naar het succes

Refrein

In het begin was het nog leuk, maar ’t leuke is eraf

’t Leken eerst te gekke hobby’s, maar ’t lijkt nu wel straf

Dit is niet meer voor de lol

M’n dagen die zijn overvol

‘k Ben altijd bezig

Altijd bezig

‘k Heb geen seconden vrije tijd

Refrein 2x

We hebben ook recht op vrije tijd 25x

Volkert nadiah

De bas

Tekst: Jochem Fluitsma

Muziek: Eric van Tijn

Solisten: Volkert & Nadiah

Tepuptup tuptup teduptuh 2x

Ik kijk geen soaps en ik kijk geen clips

Quizzen vind ik ook echt niks

Surf weinig op het net

En ik zit nooit te chatten

Ik stuur nooit een sms

En in de aardrijkskundeles

Zegt de meester vaak

Je zit niet op te letten

Mijn zus vindt mij een nerd in een gekke jas

‘O wat een gekke jas’

Maar meisjes vinden mij de coolste van de klas

Refrein:

Want ik speel bas in een echte band

Cothic met een hiphopkantje

Bas

We worden heel bekend

De teksten zijn echt op het randje

Bas

 ik speel de hele dag

Want dan krijg ik losse handjes

Bas… Bas…

teduptup tuptup teduptuh 2x

‘k Heb op m’n kamer geen tv

ook heb ik geen dvd

Ik speel weinig games

En heb nog geen vriendin

In sporten heb ik niet zo’n zin

Op school heb je toch ook al gym

Nee, ik ga liever zaterdag de oefenruimte in

Mijn zus die vindt onze sound maar zwaar bizar

‘Heel bizar hoor’

Maar dan zeg ‘k smeer Britney Spears maar in je haar

Refrein

De bas is de basis

De bas is het fundament

Dat zegt m’n leraar

Die speelt ook in een vette band

Samen met de drummer

Ben ik dan de onderkant

Waar de rest op bouwt

Anders is het maar los zand

Want ik speel bas in en echt band

Bas, we worden heel bekand

Bas, ik speel de hele dag

Bas… Bas…

Refrein

Teduptup tuptup teduptuh 2x

Bas!!

Myrthe kirsten

Nee!

Tekst & muziek: Joop Baggen

Solisten: Myrthe S. & Kirsten

Nee, nee het lukt me niet

Nee, nee ik kan het niet

Nee, nee het valt niet mee: dat ene woordje…

Een voorbeeld…

Een vriendin komt bij meop m’n kamer spelen met de poppen

We drinken limonade en we draaien een cd

Dan ziet ze daar een knuffel en ze is niet meer te stoppen

Ze vraagt: mag ik hem lenen voor een week, een maand, of twee?

Ik denk:

‘k Vind hem bij me passen en bij deze kamer horen

Die knuffel is van mij, waarom moet jij die nou per se?

M’n vader heeft ‘m meegebracht toen ik ben geboren

Dus ik roep vanuit m’n tenen: nee, nee,

nee nee nee nee

Refrein:

Nee nee nee neem maar mee

Neem maar mee, ik vind ’t prima

Neem maar mee, ik deed er toch niet veel meer mee

Nee nee nee nee nee nee neem maar mee

Nog een voorbeeld!

De buurvrouw:

Zou jij morgenochtend op de tweeling willen passen?

Het is maar voor een uurtje, ik moet dringend naar de stad

Als ze wakker zijn, moet je ze even laten plassen

Dan geef je ze te eten en ze moeten nog in bad

Ik denk:

Die vreselijke kinderen, ze kleven en ze gillen

Waarom zou ik dat doen?

Moet ik mijn bed uit voor die twee?

Ze hebben volle neuzen en ze hebben vieze billen

Ik wil het niet: dus ik zeg: nee, nee

nee nee nee nee

Refrein:

Nee nee negen uur is top

Nee nee negen uur is prima

Nee nee negen is goed, is leuk, is fijn

Nee nee negen uur, ik zal er zijn

Nog een voorbeeld!

In december gaan we de vakantie voorbere
iden

Elk jaar naar hetzelfde in Zandvoort aan de zee

Ik wil wel eens wat anders echt, ik roep het nu al tijden

Dit jaar zei mijn vader: het wordt Bergen ga je mee?

Ik denk:

Eindelijk hoera, nu gaan we heerlijk naar de bergen

Dus ik neem pikhouwelen, touw en wandelschoenen mee

Ze hebben me erin geluisd dat vind ik nog het erge

Het huisje in bergen stond in bergen aan Zee

Vind je het leuk? vroeg papa

Vind je het fijn? vroeg mama

Vind je het leuk, vind je het fijn dat we er zijn?

Dus ik zeg: nee, nee

nee nee nee nee

Refrein:

Nee nee Nederland is cool

Nee nee Nederland is prima

Nee nee Nederland is altijd interessant

Nee nee nee nee nee nee Nederland

Daar heb je de buurvrouw weer

Zeg zou jij nog even naar de winkel willen lopen?

Vanmiddag komt mijn achtertante Tilly op de thee

Ik ben nog wat vergeten en ze zijn tot zes uur open

En als je toch gaat lopen; neem gelijk de tweeling mee

Ik denk:

Ben ik je knecht? Ben ik je slaaf?

Denk je nou echt dat ik maar draaf als jij ’t zegt?

Nee, nee het lukt haar niet

Nee, nee ze kan het niet

Nee, nee het valt niet mee:

Dat ene woordje

NNN

Dat kleine woordje

NNNNN

Dat ene woordje

NEE!

Fabian

Dyslectisch

Tekst: Anne-Marie verbaan & Marjan van Gog

Muziek: Majel Lustenhouwer

Solist: Fabian

Toen ik net naar school ging, was alles nog fijn

We knutselden en zongen en we speelden op het plein

Maar toen ik naar groep 3 ging, had ik plots een vet probleem

We gingen leren lezen en ik merkte ’t meteen

’t Ging niet en dat is niet gelogen

De letters danste voor m’n ogen

Ik dacht even: ben ik wel normaal?

Maar ’t lag enkel en alleen maar aan de taal

Refrein:

Ik ben lesdyctisch

Dyslectisch

Nou en…

Dat zegt niet dat ik anders ben

Ik ben alleen niet zo handig met taal

De woorden die ik tegenkom

Die draai ik soms een beetje om

Het is een kwaal waar ik zo af en toe van baal

Maar voor de rest ben ik gelukkig

Maar voor de rest ben ik gelukkig

Maar voor de rest ben ik gelukkig heel normaal

Juf heeft ’t begrepen en ze zei tegen de klas

Dat lezen niet voor iedereen zo vanzelfsprekend was

Ze zei: je bent dyslectisch en de letters op papier

Die draaien en bewegen, je leest riem in plaats van mier

’t lukt niet al blijf je het proberen

De letters dwarrelen en keren

En je hersens werken prima hoor!

Aleen je ogen, die geven het niet door!

Refrein

Al komt ’t later niet in orde

Toch wil ik onderwijzer worden

En zit er in m’n klas een kind met dyslectie

Dan help ik die 2x

Ik zeg dat ’t niet geeft 2x

En dat de meester hetzelfde heeft

Refrein

Ik ben declytisch

Dyslectisch

Nou en…

Ik ben lectytisch

Dyslectisch

Nou en…

(Enz.)

Ik ben dyslectisch

Nou en…

Lyte sara anne

De laatste schooldag

Tekst & muziek: Hans Keizer & Fred Jenner

Solisten: Lisanne & Anita & Nadiah & Lyte & Kirsten & Sara & Anne

Zomer gekomen, de tijd vliegt voorbij

Kinderen spelen, hier op ’t schoolplein

Ik sta even te dromen, doe even niet mee

Ik weet nog de dag, dat ik zo klein ben geweest

Refrein:

Op de laatste schooldag van ’t laatste jaar

Kun je de uren tellen en dan is ’t klaar

Kijk naar die grote wereld achter ’t raam

Waarom kan die klok niet even stil blijven staan

Knikkende knieën, ogen doen pijn

Blij dat het regent, hier op het schoolplein

Juf staat te dromen, achter ’t raam

Ik kijk maar niet om, en ik blijf maar niet stil staan

Refrein

Als ik kon kiezen zou ik alles nog eens over willen doen

De fijnste juf, de fijnste school

Ik gaf ze nog niet weg voor één miljoen

De mooie foto’s in mijn boek vertellen hoe het is geweest

Van de lessen in groep 1 tot aan het allerlaatste feest

Kom je me halen, afscheid doet pijn

Mam ik zou zo graag nog even klein willen zijn

Vrolijke kleuren, vandaag was ’t feest

Juf die zei onthoud maar dat ’t mooi is geweest

Refrein:

Op de laatste schooldag van ’t laatste jaar

Kun je de uren tellen en dan ben je klaar

Voor die grote wereld achter ’t raam

Je zou wel willen weten hoe ’t verder zal gaan 2x

Kvk

Kinderen voor kinderen (23) tune

Tekst: Jack Gadellaa

Muziek: Henk Westrus

Kinderen voor kinderen

Al 23 jaar

Kinderen voor kinderen

We zijn nog lang niet klaar

We gaan er met z’n allen voor

We stoppen nooit meer met dit koor

Kinderen voor kinderen

Dat gaat dus eeuwig door

Geef een reactie

