Teksten kinderen voor kinderen 24

Standaard

Merel

Zomerzon

Tekst: Paula Patricio

Muziek: Henk Temming

Solist: Merel

Al die hagel, wind en regen

Die ben ik nou wel zat

Ik kan er niet meer tegen

‘k Heb deze winter al tien keer kou gevat

Ik wil geen dikke jassen

Die vreselijke kou

Geen handschoenen en dassen

zal ik je zeggen wat ik ’t liefste wou?

Refrein:

Ik wil zon, zon, zon

En palmen in m’n achtertuin

Ik wil zon, zon, zon

Zo’n lekker tintje; bijna bruin

Ik wil zomerzon, zomerzon, zomerzon

En een strand op mijn balkon

Hoe kan ik buiten spelen

Met natte sneeuw of ijs?

Ik zit me te vervelen

Iedereen is chagrijnig want de lucht is donkergrijs

Refrein

Zon, zon, zon, zon, zon

Als de zon schijnt

Komen de mensen uit hun hol

Dan gaat iedereen weer praten

Tegen vreemden in de straten

Als de zon schijnt

Heeft iedereen weer lol

Refrein

Zon, zon, zon, zon, zon

Myrthe julie Marte Nicola

Doe maar dik

Tekst & muziek: Robbert van Ark & Sven Jansen

Solisten: Myrthe & Marte & Julie & Nicola

Doe maar dik en doe maar duur

Ik heb thuis een vogelspin en die eet zelfs uit m’n hand

met harige poten, van die harige poten

Nou en, mijn broer heeft een soort van kamerolifant

een behoorlijke grote, een gigantische grote

Nee ik overdrijf niet eens, het is echt waar

Ga maar na, ga maar na, ga maar na

Het is echt waar, zo waar dat ik hier sta

Refrein:

Doe maar dik en doe maar duur

hang de bink maar uit wat een avontuur

altijd groter, altijd meer met de praatjesmaker

doe maar vet en doe maar stoer

ik geloof er geen bal van, geen ene moer

altijd beter dan de rest, hé grappenmaker

dat je er bent dat je er bent

Ik ben gevraagd om mee te doen bij het Nationaal ballet

om te dansen met veren, al tientallen keren

Nou en, ik ben gecast voor een hoofdrol in een film

ik verover de wereld, de hele wereld

Nee ik overdrijf niet eens, het is echt waar

Oja?oja?oja?

Het is echt waar, zo waar als ik hier sta

Refrein

Nee ik overdrijf niet eens, het is echt waar

oja? oja? oja?

Het is echt waar, zo waar als ik hier sta

Refrein

Carolijn janneke

Liefdesverdriet

Tekst & muziek: Stefaan Fernande

Solisten: Carolijn & Janneke

Het drukste meisje van de klas

Is wel heel erg stil vandaag

Sjoep sjoep

Ze rommelt in haar boekentas

Al wat ze doet gaat erg traag

Sjoep sjoep

Is ze vermoeid, heeft ze ergens pijn

Wat kan dit nu in godsnaam zijn?

Refrein:

Je moet blind zijn als je dat nog niet ziet

Ze heeft lilalila-liefdesverdriet!

Ze wil vrolijk zijn maar het lukt haar niet

Ze heeft lilalila-liefdesverdriet

Maar ze slaat zich er wel door

Want daar heeft ze haar vriendinnen voor!

Hé, verknoe je mooie dagen toch niet

Om wat lilalila-liefdesverdriet

Wat heeft die jongen jou aangedaan

Dat je zelfs nog amper praat…?

Sjoep sjoep

En als je ons te woord wilt staan

Zeg je dat alles super gaat

Sjoep sjoep

Maar jouw gevoelens zijn donkergrijs

Nee, ons maak je heus niks wijs!

Refrein

Laat nu maar al je tranen stromen

En daarna zal het wel beter gaan

Je glimlach die zal snel weer komen

En dan zie je die jongen niet eens meer staan!

Refrein

Terence

Papa doe niet zo idioot

Tekst: Hannie Buenen

Muziek: Majel Lustenhouwer

Solist: Terence

Mijn vader is best aardig en meestal wel verstandig

Maar af en toe heeft hij zo’n bui en dat is niet zo handig

Dan denkt hij dat-ie leuk is, maar dat is ie zeker niet

Het allerstomste is dat iedereen die afgang ziet

Dan schaam ik me te pletter want ze kijken ook naar mij

Ik zou het liefste roepen: Jongens ik hoor d’er niet bij

Refrein:

Papa doe niet zo idioot

Jij bent toch volwassen, jij bent toch al groot?

Papa doe alsjeblieft normaal

Want jij zet ons allebei

Ja, jij zet ons allebei

Allebei hartstikke voor paal

Mijn vader doet z’n race act bij voorkeur op het schoolplein

Dan snatert hij als Donald Duck waar al mijn vrienden bij zijn

Toen ik laatst ging fietsen, fietste hij een eindje mee

Toen ging hij keihard zingen van die dikke dominee

Van zijn eigen grappen ligt mijn vader in een deuk

Papa alsjeblieft hou op, ’t is helemaal niet leuk

Refrein

Mijn moeder lacht zich suf, zij vindt het altijd prachtig

Die man heeft humor zegt ze, maar ik vind het kinderachtig

Toen ik een keer uit school kwam zat-ie doodleuk op de stoep

En aan de bakker vroeg hij ooit: heeft u een broodje poep?

En toen mijn juffrouw jarig was toen gaf hij haar een zoen

Dat was toch wel het ergste wat hij me aan kon doen

Refrein

Papa, dit is te dol

Papa, doe me een lol

Al die stomme geintjes

Hou daar eens mee op

Want jij bezorgt mij elke keer weer een rooie kop

Refrein

Ja, jij zet ons allebei

ja jij zet ons allebei hartstikke voor paal

Allebei hartstikke voor paal

Papa doe niet zo belachelijk

Jij zet jezelf voor gek

En mij ook

Hou je mond toch es

Dankjewel hoor

Stel je toch niet zo aan

Nou pa bedankt dat je er weer was

Een beetje uit mijn doen

Een beetje uit m’n doen

Tekst & Muziek: Jacqueline Govaert

Solist: Willemijn B.

Ik werd vanmorgen wakker

Met een leeg en raar gevoel

Mam, heb jij dat ook wel?

Weet jij wat ik bedoel?

’t Is niet dat ik, nee niet dat ik alleen ben

niet dat ik verdrietig of heel boos ben

Ik ben gewoon niet helemaal mezelf mam

‘k Weet ook niet wat het is

Ik ben gewoon een beetje uit m’n doen mam

Een beetje uit m’n doen vandaag

Op school had ik geen zin

om met anderen te spelen

En tijdens de les zat ik me stierlijk te vervelen

’t Is niet dat ik nee, niet dat ik alleen ben

’t Is niet dat ik niet, dat ik verdrietig of heel boos ben

Ik ben gewoon niet helemaal mezelf mam

‘k weet ook niet wat het is

Ik ben gwoon een beetje uit m’n doen mam

Een beetje uit m’n doen vandaag

Maar mam weet je dan zeker,

Is morgen dit gevoel weer voorbij? voorbij

Voel ik me dan weer beter,

Voel ik me dan weer helemaal blij? blij

Ik ben gewoon niet helemaal mezelf mam

‘k weet ook niet wat het is

Ik ben gewoon een beetje uit m’n doen mam

Een beetje uit m’n doen vandaag

Ik ben gewoon een beetje uit m’n doen mam

een beetje uit m’n doen vandaag

Vandaag, vandaag

Een beetje uit m’n doen

Kim Daan

Net een ballon

Tekst: Marjan van Gog

Muziek: Henk Temming

Solisten: Daan & Kim

M’n leven leek zo veilig

Ik ging gewoon naar school

Op dinsdag naar pianoles

En vrijdags boerenkool

Op zondag naar m’n oma

We gingen met de trein

M’n leven leek zo veilig

Maar dat bleek niet waar te zijn

Want bij oma werd ingebroken

Zomaar ingebroken

Dat kan dus ook bij mij!

Dat veilige gevoel is nu voorbij

M’n leven leek zo veilig

Met hobby’s en met sport

Met kleren kopen in de stad

En eten op m’n bord

Een feest op m’n verjaardag

Met m’n neefjes Tim en Jan

M’n leven leek zo veilig

Maar daar klopt nu niets meer van

Want Jan zijn ouders gaan zomaar scheiden

Morgen gaan ze scheiden

Straks overkomt ’t mij

Dat veilige gevoel is nu voorbij

Refrein:

Net een ballon

Waar iemand in prikt

Hij knalt uit elkaar en je schrikt

een omgekeerde loterij

Ja, het feest is voorbij

’t Is net een ballon

Waar iemand in prikt

M’n leven leek zo veilig

Logeren en op kamp

Nog nooit iets ergs meegemaakt

En dan opeens een ramp

Er kan dus iets gebeuren

Wat ik beslist niet wil

M’n leven draait net lekker

En opeens staat alles stil

Want in de krant staan de ergste dingen

Hele erge dingen

Straks treffen ze ook mij!

Dat veilige gevoel is nu voorbij

Refrein

Want in de krant staan de ergste dingen

Hele erge dingen

Straks treffen ze ook mij!

Dat veilige gevoel is nu voorbij

Refrein

Net een ballon

Jij bent goed zoals je bent

Jij bent goed zoals je bent

Tekst: Paula Patricio

Muziek: Henk Temming

Solisten: Fauve & Willemijn N. & Sam & Rosanne & Kim & Volkert & Michaela & Stefan & Myrthe v D. & Mickey & Victor & Marnix & Sophie & Jolijn & Willemijn W. & Rowan & Veerle

Soms denk ik

Ben ik niet veel te dik?

Moet ik niet aan de lijn?

M’n ogen staan te scheef

M’n benen zijn te dun

Zou ik eigenlijk niet iemand anders moeten zijn?

Soms denk ik

Ben ik niet veel te lang?

Of misschien wel veel te klein?

Zijn m’n oren niet te groot?

M’n haren niet te rood?

Zou ik eigenlijk niet iemand anders moeten zijn?

Maar altijd als ik twijfels heb

Dan roept m’n moeder

Jij bent goed zoals je bent

Goed zoals je bent

Jij bent goed zoals je bent

Zo goed ’t kan niet beter

Jij bent goed zoals je bent

Goed zoals je bent

Jij bent goed zoals je bent

Veel beter dan de rest

Ja zo zijn moeders hè

Soms denk ik

Huil ik niet veel te veel?

Ik lijk soms wel een fontein

Ben ik wel stoer genoeg?

Hoor ik er nog wel bij?

Zou ik eigenlijk niet iemand anders moeten zijn?

Soms denk ik

Misschien lach ik wel te veel?

Want ik doe alles voor de gein

Ik ben toch wel gewoon?

Ik hoor er toch wel bij?

Zou ik eigenlijk niet iemand anders moeten zijn?

Maar altijd als ik twijfels heb

Dan roept m’n moeder

Refrein

M’n moeder blijft het maar proberen

Ze zegt: Iedereen is anders

En dat moet je juist waarderen

Respecteren

Accepteren

Refrein 3x

Kiki

Ik wil een huisdier

Tekst: Anne-Marie Verbaan

Muziek: Majel Lustenhouwer

Solist: Kiki

Refrein:

Ik wil een hond, ik wil een hamster

een konijn of een parkiet

Of desnoods een kanarie

maar ik mag ’t allemaal niet

Want m’n moeder is ertegen

en m’n vader krijgt de jeuk

Een goudvis zou wel mogen…,

maar dat vind ik niet leuk

Mijn vriendinnetje haar hond heeft zeven puppies laatst gehad

Ik ben wezen kijken en ik zag meteen zo’n schat

Het beestje keek me aan en wilde best wel met me mee

Ik vroeg het aan m’n moeder

Zij vroeg het aan haar moeder

Zij zei natuurlijk nee

Nee Nee Aaaa

Refrein

M’n boertje zeurt al weken hij wil graag een eigen rat

Met zo’n mooie lange staart, zo prachtig glazend en zo glad

Maar als hij er aan tafel weer een keer over begint

Roept m’n moeder heel hysterisch dat ze dat geen huisdier vindt!

Refrein

Laatst zat ik me te vervelen, alles zat voor de tv

Toen kwam m’n vriendje spelen en hij bracht z’n slangen mee

We hebben ze in ’t bad gezet, ze kropen langs mijn hand

Plotseling stond m’n moeder boven

Plotseling stond haar moeder boven

Ze schreeuwen moord en brand!!!

Als ik later op mezelf woon

Neem ik heel veel dieren in huis

Om altijd mee te spelen

Me nooit meer te vervelen

Nooit meer alleen

Altijd vrienden om me heen

Refrein

Ik wil een hind, ik wil een hamster

een konijn of een parkiet

Of desnoods wel een kanarie

maar ik mag ’t allemaal niet

Maar wat ik niet begrijpen kan

het doet me heel veel pijn

Bij ons staat op het kerstmenu

als hoofdgerecht konijn…

Diula

Monster in de kast

Tekst & muziek: Ruud Houweling

Solist: Diula

’t Is jammer maar papa en mama

laten mij elke avond klappertandend

achter met twee klamme handen

kan er niet wat licht blijven branden op de gang?

Slaap maar lekker!

Kan het nog gekker?

Ik roep nog net niet: Ik ben bang!

Refrein:

Er wwont een monster in de kast

Er kruipt een harig beest onder mijn tas

Ik zie een schaduw van een jas

En ik hoor ook steeds een soort gekras

Beneden zijn ze vast vergeten

Dat ik hier eenzaam lig te beven en zweten

Ze zouden eens moeten weten…

Ik voelde net de neus van een wezen op mijn wang!

Slaap maar lekker!

Kan het nog gekker?

Ik roep nog net niet: Ik ben bang

Refrein

Slaap maar lekker, deur op een kier

er brandt licht op de gang en wij zijn hier

Slaap maar lekker!

‘k Baal als een stekker!

Ik zag daarnet toch echt een slang

Refrein

Er wwont een monster in de kast

Er kruipt een harig beest onder mijn tas

Ik zie een schaduw van een jas

Slaap maar lekker, deur op een kier

er brandt licht op de gang en wij zijn hier

En ik hoor ook steeds een soort gekras

Fleur Niels!

Zes weken zonder jou

Tekst & muziek: Roel Esseboom & Johan Struik

Solisten: Fleur & Niels

Refrein:

Iedereen is blij, iedereen is blij

eindelijk vakantie, de hele zomer vrij

de mooiste tijd van het jaar

de koffers staan al klaar

maar hoe moet dat nou

zes weken zonder jou?

Het is feest in de klas

We dansen en we zingen

De vakantie voor de deur

Alle stoelen aan de kant

De allerlaatste week is eindelijk voorbij

Het is feest voor iedereen, maar niet voor jou en mij

Refrein

We zijn hele dagen vrij

Dat is het mooie van de zomer

Zon zon zon zon zon

Lekker zwemmen in de zee

Of een dagje naar het bos

’t Lijkt allemaal zo mooi, de lucht is stralend blauw

Maar ik zit hier alleen, zes weken zonder jou

Refrein

Ik wou dat het september was

dan zat ik bij je in de klas

en in de pauze op het plein

konden wij dan samen zijn

maar ik zit hier in Frankrijk

En ik zit in Tirol Tirol

ik weet wel dat het gek klinkt

maar wanneer mag ik weer naar school?

ik wil graag weer naar school!

Refrein

Zes weken zonder jou

Zes weken zonder jou

Zes weken zonder…jou?

Yael

Help (ik weet niet waar m’n schoenen zijn)

Tekst & muziek: Robbert van Ark & Sven Jansen

Solist: Yael

Ojee de wekker gaat, is het weer zo laat?

En ik lig net lekker te dromen

Ik heb geen zin om nu m’n bed al uit te komen

En volgens mij kan dat geen kwaad

Bonzen op de deur

Ik word gek van het gezeur

Van dat ik eindelijk op moet schieten

Nee m’n moeder is bepaald niet te genieten

En ook de rest heeft vast een ochtendhumeur

Kom er nou eens uit

Ik ben al bezig

Kleed je nou eens aan

Ik kan niets vinden

Ben alles kwijt!

Het is altijd

Wat nou, altijd!

Hetzelfde liedje

Refrein:

Help ik weet niet waar m’n schoenen zijn

Help ik weet niet waar m’n schoenen zijn

En m’n jas is zoek en m’n tas is zoek

Waar is het nou toch allemaal gebleven?

Help ze weet niet waar d’r schoenen zijn

Help ze weet niet waar d’r schoenen zijn

En d’r jas is zoek en d’r tas is zoek

Waar is het nou toch allemaal gebleven?

Het zal toch niet zo zijn, kom ik op het plein

is de hele school al binnen

Dus moet ik maar weer een vette smoes verzinnen

Dat ik moest wachten voor de trein

Met gym doen we een spel, dat is kicken ja dat wel

Maar als we ons daarna verkleden

Heb ik lol maar is de meester niet tevreden

Omdat ik treuzel oh daar gaat alweer de bel

Schiet nou toch eens op

Ik ben al bezig

Kleed je nou eens aan

Maar ik kan niets vinden

Ben alles kwijt

Het is altijd

Wat nou, altijd?

Hetzelfde liedje

Refrein

Je bent een treuzelaar

en een sloddervos

Een treuzelaar

en een sloddervos

Ben alles kwijt

Het is altijd

Wat nou, altijd?

Hetzelfde liedje

Refrein 3x

Fabian Jarcka

Leren voor idool

Tekst: Jan Willem Verbeek & Paula Patricio

Muziek: Jan Willem Verbeek

Solisten: Fabian & Jarcka

Voor mij geen geschiedenis

Dat is allang geweest

Want alles wat komen gaat

Dat boeit me echt het meest

Voor mij geen rekenen

Dat vind ik zo’n gedoe

En van gymnastiek word ik altijd zo moe

Refrein:

Ik wil dansen op tv

Met de wereld aan m’n voeten

Zodat als ik loop op straat

Alle mensen mij begroeten

Ik wil zingen in een clip

Op nummer 1 met stip

‘k wil alleen nog naar een school

waar je kunt leren voor… idool!

Ik kijk naar het bord en denk

Wat is er nou aan taal

Is er nou aan taal

En het is ook bekend dat ik van aardrijkskunde baal

’t is een vak waar ik van baal

Wat dacht je van knutselen

Zo ontzettend stom

In m’n eigen klas word ik alleen maar dom

Refrein

Come on come on

Stel je voor dat ik zou slagen

Een diploma in m’n zak

Ik moet gewoon de sprong maar wagen

En dan gaan we met z’n alle uit ons dak

Refrein 2x

Come on

Kvk

Kinderen voor kinderen 2003

Tekst: Jack Gadellaa

Muziek: Henk Westrus

Met z’n alleen voor

We stoppen nooit meer met dit koor

Kinderen voor kinderen

Dat gaat dus eeuwig door

Kinderen voor kinderen

Al 24 jaar

Kinderen voor kinderen

We zijn nog lang niet klaar

We gaan er met z’n allen voor

We stoppen nooit meer met dit koor

Kinderen voor kinderen

Dat gaat dus eeuwig door

Yeaaaaaaaaaaah

Geef een reactie

