Teksten kinderen voor kinderen 22

Standaard

Anita Chantal Fabian Lyte Stefan Cosmah

Morgen is een droom

Tekst & muziek: P. Groot-Kormelink

Solisten: Niels & Roos & Tim & Yvonne & Daan & Fabian & Jeroen & Stefan & Chantal & Cosmah & Lyte & Willemijn B. & Anita v L. & Liza & Mara & Olga 

Hoe zou het zijn om nooit te weten 

Of er morgen eten is

Hoe zou het zijn om nooit te weten

Of er wel een morgen is

Wanneer je er van op aan kunt

Dat je nooit iets hebben zult

En dat van al je wensen

Er nooit een wordt vervuld

Refrein:

Morgen is voor ons een droom

En toekomst dat is heel gewoon

Maar heel wat zijn er blij

Met weer een dag voorbij

Morgen is voor ons een droom

Wat je wilt gebeurt gewoon

Bij ons kan in het echt

wat voor de meeste kinderen op de wereld

Niet is weggelegd

Hoe zou het zijn hoe zou het zijn

Als je met dertien

Vader en ook moeder bent

Waar moet je heen waar moet je heen

Wanneer je niemand

Niemand op de wereld kent

Zelf je geld verdienen

Zien dat je een slaapplaats krijgt

Zorgen dat je morgen

Weer een dag in leven blijft

Refrein

Als ik het kon beslissen

Was iedereen gelijk

Als ik het voor het zeggen had

Was ieder kind stinkend rijk

Morgen is voor ons een droom

Morgen is voor ons een droom

Hoe zou het zijn, waar moet je heen

Morgen is voor ons een droom

Morgen is voor ons een droom

Hoe zou het zijn, waar moet je heen

Moergen is voor ons een droom

Morgen is voor ons een droom

Hoe zou het zijn, waar moet je heen

Morgen is voor ons een droom

Morgen is voor ons een droom

Hoe zou het zijn, waar moet je heen

Tim 

Zoals de zee

Tekst & muziek: J. Stokkermans & K. Meinderts

Solist: Tim

Het was een warme zomerdag

Het bleef nog heel lang licht

We hadden thuis weer ruzie

Ik sloeg de voordeur dicht

Ik ben op mijn fiets gestapt

En trapte blind vooruit

’t Liefste fietste ik die dag

De wereld uit

Ik fietste door de duinen

Mijn woede fietste mee

Ik stopte op de hoogste top

En toen zag ik de zee

Refrein:

Zoals de zee daar lag

Die warme zomerdag

Een rimpelloze plas

Ik wou dat ik zo was

’t lukt mij nooit om kalm te blijven

Ook al neem ik ’t me voor

Er steekt altijd wel een storm op

En die tiert en raast maar door

Dan ben ik niet te houden

Dan sla ik om me heen

En gaat de wind dan liggen

En gaat de wind dan liggen

Voel ik me hopeloos alleen

Ik heb heel lang staan kijken

Naar die spiegelgladde zee

’t Was al bijna donker

Toen ik naar huis toe reed

Mijn moeder stond te wachten

Ik dacht nu zwaait er wat

Maar m’n moeder die moest huilen

En noemde mij een schat

Ik zei dat ik heel moe was oeoeoeoe

Ik wilde graag naar bed

Mijn vader heeft mijn fiets oeoeoeoe

Toen in de schuur gezet

In bed sloot ik mijn ogen oeoeoeoe

En weet je wat ik zag oeoeoeoe

Een rimpelloze zee

Op een warme zomerdag

Refrein

Jeffrey Kirsten Daan Lisanne

100 Kleine feestjes

Tekst & muziek: T. Scherpenzeel & M. Huiberts

Solisten: Jeffrey & Kirsten & Daan & Lisanne

M’n vriendje kwam me halen om te skaten

Zondag mag ik naar de bioscoop

Vanavond gaan we pannenkoeken eten

Ik neem er twee met spek en twee met stroop

Ik heb mijn liefste knuffel teruggevonden

Morgen krijg ik chips bij de tv

M’n vader komt vandaag terug uit Londen

Dan neemt-ie een cadeautje voor me mee

Refrein:

Ik heb wel honderd kleine feestjes in het jaar

Ik spaar ze en bewaar ze in een laatje in mijn hoofd

Honderd kleine taartjes

Honderd kleine kaartjes

Honderd kleine briefjes met hoera

Hoera wat is het leuk dat ik besta

Volgend weekend ga ik uit logeren

We staan met voetbal bijna bovenaan

Woensdagmiddag krijg ik nieuwe kleren

Daarna een ijsje bij de Italiaan

We gaan de meester morgenvroeg verrassen

Dan stoppen we confetti in zijn pet

’s Avonds komt mijn tante op ons passen

Dan mag ik lekker in het grote bed

Refrein 2x

Als ik soms verdriet heb of ik maak me zorgen

Dan open ik dat laatje

En kijk ik naar de plaatjes

Die ‘k daar heb opgeborgen

Daarna gaat ’t laatje weer op slot

Dan is het niet over

Maar ik voel me wel wat minder rot

Refrein

Lalalalalala

Hoera wat is het leuk dat ik besta

Lalalalalala

Hoera wat is het leuk dat ik besta

Lalalalalala

Hoera

Hoera wat is het leuk dat ik besta

Hoera

Hoera wat is het leuk dat ik besta

Yvonne 

Frederieke

Tekst & muziek: M. Lustenhouwer & M. van Gog

Soliste: Yvonne

Frederieke ligt te slapen

In haar kleine groene mand

Haar oogjes dichtgeknepen

Haar kopje op de rand

Haar bakje vol met brokjes

En haar drinken laat ze staan

Ze ligt daar maar te slapen

Ze kijkt me niet meer aan

Frederieke ligt te slapen

Met het zonlicht op haar rug

Ik weet nog dat ze hier kwam

Al zoveel jaren terug

Nu wil ze niet meer spelen

Ze heeft alleen maar pijn

Ze ligt daar maar te wachten

Tot het voorbij zal zijn

Lieve Frederieke

Waar ik zoveel van hou

Je kan al niet meer eten

Je bent zo ziek en oud

Morgen krijg jij een spuitje

En nou wou ik maar xc3xa9xc3xa9n ding

Lieve zieke Frederieke

Dat de tijd niet verderging

Frederieke ligt te slapen

In haar mandje bij het raam

Zacht aai ik langs haar kopje

Zachtjes fluister ik haar naam

Mijn armen om haar lijfje

Mijn neus diep in zijn vacht

Ik blijf hier bij je zitten

De hele lange nacht

Lieve Frederieke

Waar ik zoveel van hou

Je kunt al niet meer lopen

Je bent zo ziek en oud

Morgen krijg jij een spuitje Mmmmmmm

En nou wou ik maar één ding Mmmmmmm

Lieve zieke Frederieke

Dat de tijd niet verderging

Kijk, ze beweegt haar oortje

Ze schudt haar kleine kop

waarom word je nou niet beter?

Waarom sta je nou niet op?

Lieve Frederieke

Waar ik zoveel van hou

Je kunt niet eens meer drinken

Je bent zo ziek en oud

Morgen krijg jij een spuitje

En nou wou ik maar één ding

Lieve zieke Frederieke

Dat de tijd niet verderging

Daan 

Het is en bongo

Tekst & muziek: G. Caminita & L. Snoeij

Solist: Daan

Woensdagmiddag op het plein

Met iedereen van onze groep

Balletje trappen voor de gein

Rolt de bal op de stoep

Op de stoep zit een gozertje

‘k Kijk uit nieuwsgieigheid wat hij doet

Hij opent een doos

Haalt er iets uit en ik roep

Waar komt dat vandaan man

Laat even zien man

Wauw dat is vet man

Refrein:

Het is een bongo, yeah een bongo

Het is een bongo, yeah een bongo

Het wordt hier druk op het plein

Iedereen staat om hem heen

Speelt op z’n bongo voor de gein

Dat doet hij vaak dat hoor je meteen

Hij geeft me een hand en zegt

Zuid-Amerika, daar kom ik vandaan

Ik durf het bijna niet vragen

Of ik ook op zijn bongo mag slaan

Waar kom je vandaan man

Laat even horen dan

Wauw dat is vet man

Refrein

Bongo, bongo, bongo,bongo,bongo,bongo

Bongo, bongo

Refrein

Bongo, bongo,bongo

Bongo het is een bongo, yeah een bongo

Bongo het is een bongo, yeah een bongo

Het is een bongo, yeah een bongo

Bongo

Mara 

De beugel

Tekst & muziek: T. Scherpenzeel & C. van Doesburg

Soliste: Mara

M’n vader zei: Die mond van jou die kost me mooi een auto

Maar ik wou met zo’n raar gebit

Toch echt niet op de foto

Toen heb ik stevig doorgezeurd

En ja hoor, ’t is nu echt gebeurd

Ik heb me dus toch niet vergist

Hij zag meteen wat ik al jarenlang wist

‘k Ben helemaal weg van m’n orthodontist

M’n moeder zei: Da’s onzin

Het is gewoon een
nieuwe mode

Dat had je in mijn tijd niet

Dat zijn oplichtersmethoden

Maar ik krijg alles wat er hoort

Maar ik krijg alles wat er hoort

Met slotjes en een buitenboord

Met slotjes en een buitenboord

Ik heb me dus toch niet vergist

Ik heb me dus toch niet vergist

Hij zag meteen wat ik al jarenlang wist

‘k Ben helemaal weg van m’n orthodontist

Refrein:

Eindelijk hoor ik erbij

Eindelijk hoor ik erbij

Eindelijk komt alles op een rij

Eindelijk komt alees op een rij

Het einde van een fietsenrek

Ik krijg een stralend mooie bek

Hij neemt me onder handen

Hij neemt me onder handen

En ik krijg gave tanden

‘k Heb paarse elastiekjes

Kijk, hier recht onder m’n lip

Die man die snapt echt alles,

Hij is één en al begrip

Refrein

En ik krijg gave tanden

En ik krijg gave tanden

En ik krijg gave tanden

Jeffrey 

verliefd op een paard

Tekst & muziek: R. Esseboom & J. Struik

Solist: Jeffrey

Ze woont in de buurt, hier op een boerderij

Ik kijk altijd naar haar, maar zij kijkt nooit naar mij

Ik heb haar al xc3xa9xc3xa9n keer mijn liefde verklaard

Maar zij wil alleen zijn: alleen met haar paard

Refrein:

Verliefd op een paard, verliefd op een paard

Ik wil met haar alles delen, maar het is haar niets waard

Verliefd op een paard, verliefd op een paard

Ik ben gek op een meisje, maar zij

Is verliefd op een paard

Ze heeft diepblauwe ogen, ongelofelijk mooi

Maar zij heeft slechts ogen voor haver en hooi

Nee, ik kan het niet winnen van haar lievelingsdier

Ik heb maar twee benen en hij heeft er vier

Refrein

En als ze voorbij komt, met haar neus in de wind

Doet ze net of ze niet weet wat ik van haar vind

‘k Probeer haar aandacht te trekken

Maar ze laat me verekken

En ik word aangestaard

Door de kont van dat paard

Verliefd op een paard, verliefd op een paard

Hij wil met haar alles delen, maar het is haar niets waard

Verliefd op een paard, verliefd op een paard

Hij is gek op een meisje, maar zij

Is verliefd op een paard

Olga Roos

Stoer of stom?

Tekst & muziek: P. Koopman & M. van Gog

Solisten: Olga & Roos

Kladden op de muren

Klieren in de les

Hangen bij de supermarkt

Zwaaien met een mes

Pesten met een groepje

Stenen door een ruit

Roken op je tiende

Straks misschien een spuit…

Als dat stoer is

Als dat stoer is

Man, dan draai ik me wel om

Als dat stoer is

Als dat stoer is

Da’s niet stoer maar stom, stom, stom, stom!

Stoer, dat is je eigenclub beginnen

Stoer, dat is je gympen aan en gaan

Stoer, dat is een voetbalwedstrijd winnen

Stoer is voor je eigen mening staan!

Da’s pas stoer…!

Jatten in een winkel

Rijden door rood licht

Fietsen met je handen los

En je ogen dicht

Vuilnisbakken trappen

Schoppen naar een dier

Niet betalen in de bus

Stiekum aan het bier

Als dat stoer is

Als dat stoer is

Ga ik wel een straatje om

Als dat stoer is

Als dat stoer is

Da’s niet stoer maar stom, stom, stom, stom!

Stoer is met je laarzen door het water

Stoer is naar je zieke oma gaan

Stoer, is je broertje zwemmen leren

Stoer is ergens helemaal voor gaan

Da’s pas stoer…!

Da’s pas stoer…!

Da’s pas stoer…!

 Stoer, dat is je eigen club beginnen

Stoer, dat is je gympen aan en gaan

Stoer, dat is een voetbalwedstrijd winnen

Stoer is voor je eigen mening staan

Da’s pas stoer…!

Stoer is met je laarzen door het water

Stoer is met wind tegen langs de dijk

Stoer is kunnen lachen om een flater

Stoer, dat is je eigen krantenwijk

Da’s pas stoer…!

Stoer

Da’s pas stoer…!

Stoer

Da’s pas stoer…!

Stoer

Da’s pas stoer…!

Jeroen Liza

Supersaai

Tekst & muziek: J. Baggen

Solisten: Jeroen & Liza

Het is weer zondag

Ik weet wat we gaan doen

Eerst een stukje wandelen

In het plantsoen

Het is gewoon een veldje maar we noemen ’t een bos

We plukken madeliefjes en de hond mag los

Even rusten op het bankje, ’t bankje bij het meer

’t Is hetzelfde bankje als de vorige keer

We vinden een kastanje en we zien een kraai

Zij vinden het fantastisch

Ik vind het supersaai

Super supersaai

Super sup
ersaai

Super supersaai

Op visite bij oma

In haar bejaardenflat

Gezellig op haar bankje

Of op het randje van haar bed

Hoe gaat het op school?

Kom eens bij mij op schoot

Heb je al een vriendje, kind wat word jij toch groot!

Ranja uit een bekertje, een lekker plankje cake

Het is hetzelfde cakeje als de vorige week

We praten over vroeger, maken geen lawaai

Zij vinden het gezellig

Ik vind het supersaai

Super supersaai

Super supersaai

Super supersaai

’s Avonds uit eten

In een restaurant

Ik moet er netjes uitzien

Servetje bij de hand

In de soep drijven dingen en de biefstuk is taai

Ze vinden het geweldig

Ik vind het supersaai

Waarom gaan we niet gewoon naar zo’n hamburgertent

Waar je met je vingers eet en de gerechten kent

Het is zondag en ze doen geen leuke dingen met mij

Als ik hieraan mee blijf doen dan word ik net zo saai als zij

Ik wil bungeejumpen, abseilen, en meer van dat soort dingen

Bergbeklimmen, mountainbiken, parachutespringen

Rennen, springen, vliegen, duiken, raften en keten

Op survivalkamp, door de modder en zweten

Op zoek naar een schat in gevecht met een haai

Ik prik alleen maar vissticks

Oeahhhhhhhhhh

Saai

Super supersaai

Super supersaai

Saai

Super supersaai

Super supersaai

Saai

Super supersaai

Super supersaai

Saai

Super supersaai

Super supersaai

Saai

Super supersaai

Super supersaai

Saai

Super supersaai

Super supersaai

Saai

Super supersaai

Super supersaai

Saai

Sigrid 

Hé pap

Tekst & muziek: R. Krom & N. Brandsen & B. Fosko & J.P. v.d. Mey

Soliste: Sigrid

Iedere ochtend half negen

Kruipt mijn vader uit zijn bed

En het eerste wat hij opsteekt

Is een nieuwe sigaret

Dan stap-ie in de auto

In de file naar z’n baas

Hij drinkt een liter zwarte koffie

En hij komt niet meer van z’n plaats

Refrein:

Hé pap, hé pap

Geef ’s een trap tegen die bal pap

Geef ’s een knal

Geef ’s een knal

Hé pap, hé pap

Geef ’s een trap tegen die bal pap

Geef ’s een knal

Geef ’s een knal

Hé pap, hé pap

Geef ’s een trap tegen die bal pap

Geef ’s een knal

Geef ’s een knal

Hé pap, hé pap

Geef ’s een trap tegen die bal pap

Geef ’s een knal

Geef ’s een knal

Hij houdt van kokkerellen

Van flessen goede wijn

Hij gaat wel vaak naar voetbal

Maar dan staat-ie langs de lijn

Niet vooruit te branden

Zo stijf als een plank

Terwijl wij buiten spelen

Ligt hij te tukken op de bank

Refrein

Kom op joh, doe effe mee pap!

Hé, bewegen is goed voor je!

Stukkie fietsen, stukkie roeien

Lekker lopen! Kom op!

Kijk pap hé pap

Hij rent een rondje in zijn trainingspak

Op een draf

 Hé pap, hé pap

Hij trekt een baantje in het zwembad

In z’n badpak

Kijk pap hé pap

Met voetbalschoenen op de grasmat

Wie trapt er af?

Hé pap, hé pap

Ik wist niet dat je zo sportief was

We staan paf!

Kijk pap hé pap

Hij rent een rondje in zijn trainingspak

Op een draf

Hé pap, hé pap

Hij trekt een baantje in het zwembad

In z’n badpak

Kijk pap hé pap

Met voetbalschoenen op de grasmat

Wie trapt af?

Fabian Sara anita Willemijn Carolijn Sophie julie Janneke Danny Larissa 

Elk dier

Tekst & muziek: R. Long

Elk dier heeft zo zijn eigen eigenaardigheid

Een kat kan spinnen, maar een spin kan niet miauwen

En al kunnen katten spinnen, spinnen spinnen met meer vaardigheid

Een spin kan zogezegd zijn eigen website bouwen

Dat kan een kat weer niet

Zo zit dat, dus je ziet

Elk dier heeft zo zijn eigen eigenaardigheid

EEn bij kan vliegen maar een vlieg die kan niet bijen

En wat dacht je van het schaap?

Dat is toch pure onrechtvaardigheid

Zo’n beest geeft wol, maar kan zijn eigen trui niet breien

Schapen die breien niet

Waarmee je dus weer ziet

Elk dier heeft zo zijn eigen eigenaardigheid

EEn aap kan vlooien maar een vlo kan mooi niet apen

Vlooien haten we, maar apen zijn nog steeds een bezienswaardigheid

Waar hele stammen zich nog altijd aan vergapen

En ook al klinkt het maf

We stammen van ze af

Elk mens heeft zo zijn eigen eigenaardigheid

Daarin verschilt hij dan ook weinig van de dieren

De één is lief en zoet en vriendelijk en één en al hulpvaardigheid

En nummer twee zit steeds te klooien en te klieren

Dat krijg je er niet uit

Dus de conclusie luidt

Elk wezen heeft zijn eigen eigenaardigheid

De kat, de wolf, de boer, het varken en de jager

Of-ie nou groot is of heel klein, elk wezen heeft z’n eigen waardigheid

Er is geen hoger en er is dus ook geen lager

En al kun je dan ook bang zijn voor een muis of voor een slang

Ieder wezen is in wezen van belang

Niels! Willemijn b

De euro

Tekst & muziek: J. Somsen & J. Komkommer & A. Baard

Solisten: Niels & Willemijn B. (Maud)

M’n viendje, m’n viendinnetje en ik

We kregen af en toe een heitje

Als wij een klusje deden

Voor een buurman of een buurvrouw in de straat

Het wassen van een auto

Of een ander onbenullig klein karweitje

Een heitje was een kwartje

Een gulden was soms een daalder waard

Maar nu heb je de euro, een fluitje van een cent

Het leek zo ver weg, het was zo onbekend

De euro, de euro, de euro, een fluitje van een cent

Met z’n allen op vakantie

Naar het buitenland dat was altijd een drama

M’n moeder sprak de taal niet

Een broodje kopen heeft ze nooit gekund

M’n vader kon niet rekenen

En zei tegen m’n moeder altijd “laat maar

We gaan terug naar Nederland,

Ik snap niets van die buitenlandse munt”

En toen was er de euro, een fluitje van een cent

Lekker naar Zuid-Frankrijk, dat zijn we zo gewend

De euro, de euro, de euro een fluitje van een cent

De euro, de euro, een fluitje van een cent

De euro, de euro, die zijn we zo gewend

De euro, de euro, de euro, een fluitje van een cent

Een joeltje was een tientje

En vijfentwintig piek was een geeltje

Tien cent was een duppie

Twee vijftig, dat noemde je een knaak

De vuurtoren, de snip en ook de zonnebloem

Dat waren echt juweeltjes

Maar al dat mooie Nederlandse geld

Is nu geen stuivertje meer waard

Euro; Ierland, Italië

Euro; Spanje en Portugal

Euro; Frankrijk en Griekenland

Euro; Finland, Luxemburg

Euro; Duitsland en Oostenrijk

Euro; België en Nederland

De euro, de euro, een fluitje van een cent

De euro, de euro, die zijn we zo gewend

De euro, de euro, de euro, een fluitje van een cent

De euro, de euro, een fluitje van een cent

De euro, de euro, die zijn we zo gewend

De euro, de euro, de euro, een fluitje van een cent

Karijn 

Tune kinderen voor kinderen

Tekst & muziek: H. Westrus & J. Gadellaa

Kinderen voor kinderen

Een kind is vaak een vriend

Kinderen voor kinderen

Ook voor een ander kind

’n Kind heeft nog een open geest

Een kind begrijpt het allermeest

Kinderen voor kinderen

En die het zijn geweest

Geef een reactie

