Teksten kinderen voor kinderen 18

Standaard

 

Tamarah Marieke Lieve

Tune kinderen voor kinderen

Tekst: J. Gadellaa

Muziek: H. Westrus

Kinderen voor kinderen

Een kind is vaak een vriend

Kinderen voor kinderen

Ook voor een ander kind

’n Kind heeft nog een open geest

Een kind begrijpt het allermeest

Kinderen voor kinderen

En die het zijn geweest

 

Romy Paulien

Ik word miljonair

Tekst & muziek: E. Tjokkrohamidjojo

Solisten: Romy & Paulien

Refrein: 2x

Bakker, slager, schoenenmaker, metselaar

advocaat, brandweerman of gymleraar

conducteur, directeur of filmster

één ding weet ik zeker

ik word miljonair!

 

Vraag me wat ik worden wil

trek ik m’n schouders op

en word ik stil

ik kan geen keuze maken

ik heb geen idee

en zomaar wat verzinnen

nee, dat valt niet mee

misschien klinkt het wel raar

maar ik krijg het voor mekaar

 

Refrein 2x

 

Geen gezanik over geld

alles zo gekocht, zo besteld

kleren, lekker eten

snoep in overvloed

alles kan ik maken

heus het komt wel goed

misschien klint het wel raar

maar ik krijg het voor mekaar

Maar is het waar, wat wordt verteld?

Zoveel elende over geld

Is het dan eigenlijk wel fijn

een echte miljonair te zijn?

 

Refrein 3x

Wouter Alexandra 

Smoorverliefd

Tekst: H. Grimme

Muziek: P. Groot Kormelink

Solisten: Wouter & Alexandra

 Smoorverliefd

ieder uur lijkt wel een dag of tien

smoorverliefd

ik blijf haar heel de tijd maar voor me zien

Geen honger en geen slaap

nergens heb ik zin in

en als ze me wat vragen

heb ik het niet gehoord

smoorverliefd

’t lijkt wel of m’n hart soms overslaat

Zij is mooier dan de mooiste

in haar ogen schijnt de zon

maar van mij wil zij niks weten

smoorverliefd ‘k wist niet dat er zoiets ergs bestond

smoorverliefd

het liefst hield ik zijn hand voor altijd vast

smoorverliefd

maar hij vind dat ik niet bij hem pas

Geen honger en geen slaap

nergens heb ik zin in

en als ze me wat vragen

heb ik het niet gehoord

smoorverliefd

’t lijkt wel of mijn hart soms overslaat

Hij is mooier dan de mooiste

in zijn ogen schijnt de zon

maar van mij wil hij niks weten

smoorverliefd ‘k wist niet dat er zoiets ergs bestond

verliefd smoorverliefd

verliefd smoorverliefd

Zij/hij is mooier dan de mooiste

in haar/zijn ogen schijnt de zon

maar van mij wil ze/hij niks weten

smoorverliefd ‘k wist niet dat er zoiets ergs bestond

dat er zoiets ergs bestond 3x

 

Veerle Wies Bente

Pesten is geen spelletje

Tekst & muziek: P. van Asten & R. de Groot & S. Tigchelaar

Solisten: Veerle & Wies & Bente

Ik ben een meisje van 13 en ik word gepest

Ik weet niet waarom en waarvoor, ik kan niet rekenen op de rest

De hele klas die doet mee, dus ik haat iedereen

Ze weten niet wat ze doen, ik voel me zo verdomd alleen

Waarom pak je me nou … wat heb ik jou dan gedaan?

En doe niet stoer voor je vrienden, want die vinden er niks aan

Je loopt me maar te foppen, .. te slaan en te schoppen

Wie denk je dat je bent je moet eens leren om te stoppen, gek

Ik ben geen bal die je heen en weer kan trappen

Ja ’t zit me tot hier ik heb genoeg van al jou grappen

Dus laat me nou gaan en laat me staan waar ik wil

Zeg me ben ik te dik? Of komt dit alles door m’n bril?

Geef me één week de tijd en leer me kennen als je beste vriend

.. En leg me dan nog maar eens uit waaraan ik dit verdien

Er is geen rede toe .. dus luiter ik vertel het je

Pesten is geen spelletje 2x

 

Refrein: 2x

Pesten is geen spelltje,

het is dom en niet te vergeven

Je moest eens weten wat je doet,

je verpest zo iemands leven

 

Iedereen die doet het … en niemand weet waarom

Leer dat treiteren en pesten uit verveling dat is dom

Stel je nou eens voor dat je zelf wordt gepest

We gooien knikkers op je kop en smeren stront op je vest

We noemen je een sukkel met je pukkels op je bek

We lopen je te fitten dat je lelijk bent en gek

De meiden uit de klas zitten ook nog mee te lachen

Je, nu zak je door de grond, dieper dan je ooit gedacht had!

Je voelt je rot, je voelt je helemaal alleen

Ja je hebt een grrot probleem … het is gewoon gemeen

De vernedering is groot, je ligt te dubben in de goot

De pijn niet te verdragen .. echt compleet idioot!!

Nee, ik heb geen respect voor diegene die het doen

Ik geloof in het lot … je komt jezelf nog wel tegen oen!!

Pesten heeft geen zin dus luister ik vertel het je

Pesten is geen speletje 2x

Pesten dat is gemeen, zie je mij dan niet

Ik voel me zo alleen, zit vol met verdriet

Alles zwart om me heen, school is hel voor mij

Maar ik vecht me erdoorheen, ja ik vecht me vrij!!

 

Refrein 2x

 

Pesten is geen spelletje 2x

 

Refrein

 

De rollen zijn nu omgedraaid de kinderen zijn hier

Nu wil jij m’n beste vriend zijn, kom doe mij een groot plezier

En ga spelen met je gabbers die mij nooit hebben zien staan

Jongen kom niet bij me slijmen, kerel loop toch naar de maan

Nee, ik heb hier niemand nodig want ik red het wel alleen

Met kinderen voor kinderen voel ik mij een nummer 1

Ik lach om jouw gedrag, het was voor mij alleen een test

En je weet het, wie het laatst lacht, lacht het best, hahaha

 

Refrein 2x

 

Pesten is geen spelletje 3x

Pesten is gemeen

Linda t 

Sterren

Tekst & muziek: T. America

Soliste: Linda T

Sterren, sterre, sterren, 3x

aha, aha,

sterren, sterren, sterren,

aha

Sterren twinkelen in de nacht

sterren fonkelen in de nacht

Aan alle kanten van de bol   de aardbol

daar zit de hemel

boven je, daar boven je, daar boven heel erg hoog

en als die donkerzwart is, die hemel

dan zie je ze

honderden, duizenden, daar zijn ze één voor één

 

Refrein:

sterren twinkelen in de nacht

sterren fonkelen in de nacht

 

lang voor d’r dynosaurussen bestonden

had je al sterren

dat is lang, ontzettend lang, een super lange tijd

maar zou er op die stokoude sterren

ook iemand zijn

die nu naar mij, die nu naar jou, die nu naar ons toe kijkt?

 

Refrein

 

soms kan er eentje vallen

met een boogje naar beneden

ik vraag me af waar ze van gemaakt zijn

van glas, porselein

of puur van vuur, puur van vuur, puur van vuur

 

Refrein

 

er zijn er zoveel

sterren

er zijn er zoveel

sterren

die en die en die en die en die en die kijk eens hoeveel!

zie en zie en zie en zie en zie en zie

en die en die en die en die

sterren twikkelen in de nacht

kijk!

Linda vd Sanne Iris Mayke 

File

Tekst & muziek: J. Baggen

Solisten: Linda vD & Sanne & Iris & Mayke

We zitten in de auto en we zijn op weg naar niets

Het is een beetje saai maar het is beter dan de fiets

Want op de fiets moet je trappen en ik ben een beetje lui

M’n moeder is bezig, ze breidt een rare trui

M’n vader zit voor me, achter het stuur

Hij moppert voor zich uit want we zitten al een uur in de file

File, file, file

In de file

File, file, file

We zitten in de auto en het wordt een beetje warm

M’n zusje tekent met een pen een aapje op d’r arm

Ze verveelt zich te pletter, het duurt dan ook wel lang

En we zitten hier nog wel een stief kwartiertje ben ik bang

M’n vader zit voor me, achter het stuur

Hij transpireert, hij moppert, want we zitten al een paar uur in de file

File, file, file

In de file

File, file, file

M’n vader blijft maar balen

M’n moeders trui is klaar

Het aapje van m’n zusje op d’r arm lijkt niet echt, maar

Ach .. we eten een croissantje

Ach .. we draaien nog een bandje

En ik verander langzaam in een plantje

We zitten in de auto, het is beter dan de fiets

We rijden nu al nergens en we zijn op weg naar niets

M’n zusje en ik zijn allang uitgespeeld

Er is hier echt niemand die zich niet verveelt

M’n vader zit voor me, achter het stuur

Hij transpireert, hij moppert, want we zitten nu al uren in de file

File, file, file

In de file

File, file, file

Wat een wielen

in de file

in de file

File, file, file, file ……

Willem Ferry 

Zakgeld

Tekst: G.J. van den Berg

Muziek: E. Morsink

Solisten: Willem & Ferry

M’n geld is op

EEj, mama geef es wat

Hé dingen kopen, van je dit en dat

van je één één, twee twee, hupsakee

Ik word een miljonair in een dikke slee

en smijten met de guldens van kinks naar rechts

en win de loterij maar ….. wat een pech

’t Is niet veel, een kasteel, hé dat koop je hier niet van

Dit is maar een deel

Van het geld van het geld

waar ik ’s nachts van droom

schud ik keer op keer aan de geld geld boom

jabadabadoe

Alles is groen, van de poen,

Jeetje, moet je weten wat je dan kan doen

van je dit joh dit joh, dat joh dat joh

Laat het geld maar rollen, dat is dat joh, hé ….

 

Refrein:

Zeg doe m’n zakgeld eens wat hoger

want wat moet ik zonder poen

Nee, echt zo’n geeltje is een schijntje

daarmee kan ik, echt niks doen

 

Let op mij, let op mij

…. De zaken gaan goed

Kijk eens hier, wat een poen, wat een poen, hééé

Van je hip, hop, nou krijg ik op m’n kop

Nou, moet ik werken voor het geld, anders dan,

stop stop

Ding, dong, wie komt er op bezoek

Tik tak tik, alles is weer goed

Komt oma hier, krijg ik altijd wat papier

weer een tientje, en dat wordt gevierd

 

Refrein

 

Hé man, wat heb jij gekocht de laatste tijd?

Wil je ’t zien? Wil je ’t zien? kom dan maar mee

Ja, laat zien joh, wat heb je dan gekocht?

Kijk dan, wat vind je van m’n nieuwe leren jas

En m’n schoenen ….die zijn van adidadidas

en m’n snowbord is de beste man

als ik skieën ga in Aspen komt die best wel goed van pas

Wil je meer zien? …. dacht je hier dan van ….

Van m’n video/stereo dididum dididoe

‘k Heb een huisje in Monaco

met daarnaast nog een eigen bioscoop

Als ik een filmpje wil bekijken zit ik op m’n eigen troon

Ik heb de duurste mobiele telefoon ….

Door en door en door, hij gaat door en door en door 4x

 

Refrein 2x

 

doe, doe, doe, doe, doe, doe 3x

Mark Malou 

Kunstgebit

Tekst: A. Bosch

Muziek: I. Gort & E. Schimscheimer

Solisten: Mark & Malou

Als de laatste snoep gesnopen is

krijg ik soms een gulden mee

voor zo
etjes, voor zuurtjes, voor zoute dropfiguurtjes

van m’n moeder 3x

want m’n vader zegt toch nee

Niemand wilt graag naar de tandarts

Iedereen is bang voor pijn

maar laat die rotte tandentrekker

nou m’n eigen vader zijn

’t Liefste gaat-ie in je boren

trekken, vullen, spoelen maar

’t gillen kun je buiten horen

spuitje hier en spuitje daar

Als de kauwgomballen op zijn

krijg ik soms een gulden mee

voor spekkies, voor snickers, voor chocoladekikkers

van m’n moeder 3x

want m’n vader zegt toch nee

Snoep verstandig eet een appel

vindt m’n pa een coole kreet

maakt zich vreselijk te sappel

als ik eens een ijsje eet

Jongen, zul je wel goed poetsen

klinkt ’t duizendmaal per dag

controleert meteen m’n tanden

als ik ’s een keertje lach

Als de rolo-rollen op zijn

zegt m’n moeder: ‘k geef je geld

voor muisjes, voor katjes, voor roze suikerhartjes

maar beloof me 3x

dat je ’t je vader niet vertelt

M’n vader werkt als tandarts

en dat doet-ie reuze goed

vult de gaten waar je bij staat

en kan prima tegen bloed

Als ik ‘m een grote mond geef

zegt-ie: “Met zo’n grote bek

kon ’t weleens nodig wezen

dat ik een kiesje bij je trek”

Als de suikerspin gesmolten is

krijg ik soms een gulden mee

voor zwart-op-wit-in-zakjes en bubblegum-gebakjes

van m’n moeder 3x

want m’n vader zegt toch nee

M’n vader kan ’t weten

z’n tanden hagelwit

en toch mag-ie alles eten

zal ik zeggen hoe dat zit?

Nou m’n vader tien jaar tandarts is

staan ze keurig in ’t gelid:

z’n tande, z’n kiezen, maar ‘k heb ‘m in de smiezen

want m’n vader 3x

heeft een kunstgebit!

kunstgebit, kunstgebit

Frank Maartje Bas 

Visite

Tekst: Y. van ’t hek

Muziek: T. Scherpenzeel

Gezongen door: het hele koor

Mijn vader zapt langs zeventien kanalen

Mijn broertje geeuwt in een of ander blad

Mijn zus zit in haar kamertje te balen

De hond kijkt heel balorig naar een veel te vette kat

Mijn moeder zit zich stierlijk te vervelen

En zeurt daarom mijn vader aan zijn kop

En niemand niemand wil er met mij spelen

En ik denk regelmatig: donder allemaal toch op

 

Refrein:

Maar strak gaat de bel

Dan hoor je: kom maar binnen

Dan begint het spel

Het toneelstuk gaat beginnen

Wil je koffie? Wil je thee?

Wil je soms iets anders drinken?

Iedereen speelt mee

Wat kan gezelligheid vals klinken!

Visite visite visite visite

Mijn vader en mijn moeder praten honderdduizend uit

visite visite ze zitten te genieten

Mijn moeder praat iets te hard

En m’n vader lacht te luid

Papa speelt geen bullebak

En mama is geen pin

Nee, we zijn voorbeeldig

Een ontzettend leuk gezin

Oh, wat zijn we vrolijk

Oh, wat zijn we blij

Maar dat zijn we enkel met anderen erbij

Ja, dat zijn we enkel met anderen erbij 2x

 

Mijn vader zwijgt soms bijna 14 dagen

Mijn moeder gaat ook steeds haar eigen gang

Hij geeft amper antwoord op haar vragen

En 14 dagen duren dan heel lang

Ze hopen dat er nooit meer mensen komen

Dat vinden ze echt veel te veel gedoe

Dan moet je met ze praten, uren bomen

Mijn moeder heeft geen zin, en mijn vader is te moe

 

Refrein

 

Maar eenn ding is nog beter, daar kan je van op aan

Dat is als mijn ouders op visite gaan

Het huis is dan van ons, alles is dan prachtig

We vreten frieten met bonbons, de stereo op tachtig

De vriendjes mogen komen, we drinken stiekum bier

Het lijkt wel of we dromen, we dansen van plezier

Visite visite visite visite

Mijn vader en mijn moeder die zijn lekker even weg

Visite visite we zitten te genieten

De radio staat superhard

hé, hoor je wat ik zeg

Even zonder bullebak

Even zonder pin

We zijn een voorbeeldig

Een schitterend gezin

Oh, wat zijn we vrolijk

Oh, wat zijn we blij

Maar dat zijn we enkel zonder hen erbij

Ja, dat zijn we enkel zonder hen erbij

Ja, dat zijn we enkel zonder hen erbij …….

etc.

Laura

Oma

Tekst & muziek: C. Winsemius

Soliste: Laura

Met z’n drieën op visite bij m’n oma …

Net als altijd plukt ze pluisje van het tafelkleed

en vraagt weer hoe ik heet

Vader legt het nog eens uit

Moeder voert haar heel geduldig stukjes fruit

en ik help mee

Ze kijkt me aan

en dan opeens vraagt ze zacht:

“Mag ik naar huis?”

“Nou nee, dat kan niet,”zegt m’n vader

En m’n moeder zegt:

“Je wordt toch goed verzorgd?

Het is hier fijn

Dit is je thuis.”

 

Refrein:

Lieve oma

Gekke oma

Lieve lieve gekke oma, je lijkt op mij

Lieve oma

Gekke oma

We laten windjes

en we knoeien allebei

 

Na het fruitje gaan we rijden in de park met de kar

oma zingt van Berend botje,

oma is weer in de war

Maar wij drieën zingen mee

en we rollen haar tevreden na het einde van het pad

tot bij de heg

Want bij de heg roept ze hard:

“Ik wil naar huis!”

“Nee, dat kan echt niet,”zegt m’n vader

En m’n moeder zegt:”

“De zusters zijn toch lief?

Toe, huil nou niet

Dit is je thuis.”

 

Refrein:

Lieve oma Gekke Oma

Lieve lieve gekke oma, je lijkt op mij

Lieve oma

Gekke oma

We zijn verdrietig

en we zeuren allebei

 

“Ja, er is weer iemand jarig, u krijgt koffie met gebak”

Oma zit weer te genieten,

voelt zich weer op haar gemak

Moeder schuift haar voor de buis

Oma krijgt een laatste kusje

en dan stappen we weer op

We willen allemaal naar huis

 

Refrein:

Lieve oma

Gekke oma

Lieve lieve gekke oma,  je lijkt op mij

Lieve oma

Gekke oma

We kijken om en we zwaaien allebei

Mijn lieve oma, dag lieve oma

Sebastiaan Tessa 

Witte muizen

Tekst: M. van Gog

Muziek: A. Tamboer & C. Koerts & G. Koerts

Solisten: Sebastiaan & Tessa

Ik had zeven witte muizen

In een kooitje met een slot

Acht, nee, negen witte muizen

Maar het deurtje was kapot

Elf, twaalf witte muizen

Dik en dun en klein en groot

Vijftien, zestien witte muizen

In een kooitje dat niet sloot

Meer dan vijftig witte muizen

Lopen kris kras door het huis

Langs de waterleidingsbuizen

Langs de rand van het fornuis

Bijna honderd witte muizen

Alle buren van de kook

‘k Heb een huis vol witte muizen

En dat hebben zij nu ook

 

Refrein:

Yeah, yeah

Witte muizen, wat een grap

Yeah, yeah

Witte muizen op de trap

Yeah, yeah

Witte muizen, echt te gek!

In de kelder en op zolder

In m’n haar en in m’n nek

 

Meer dan duizend witte muizen

Door de straten van de stad

Ze Krioelen door de winkels

En ze zwemmen in je bad

Voel ze knagen aan je tenen

De paniek is levensgroot

Witte muizen in je kleren

Witte muizen op je brood

Negenduizend witte muizen

De gemeente riep: “oh jee …!”

“Stuur die beesten uit de raadzaal,

Jaag ze weg van de wc”

Dus er kwam een muizenvanger

En een hele nieuwe wet

Elke muis werd in z’n eentje

In een kooitje terug gezet

 

Refrein:

Yeah, yeah

Hij vangt muizen in de schuur

Yeah, yeah

Hij haalt muizen van de muur

Yeah, yeah

Uit je bed en uit je bad

Tot de laatste is verdwenen

Tot het stil is in de stad

Yeah, yeah

Alle straten afgezocht

Yeah, yeah

En nou worden ze verkocht

Yeah, yeah

Zoek jij ooit zo’n kooitje uit,

Zou ik zeker even kijken

Of het deurtje wel goed sluit

Yeah, yeah

Witte muizen wat een grap

Yeah, yeah

Langs de leuning van de trap

Yeah, yeah

Witte muizen, wat een pret

Witte muizen in de keuken

Op je bord en in je bed!!

Yeah, yeah …

Sarah 

Het leven duurt een leven lang

Tekst & muziek: M. Lustenhouwer

Soliste: Sarah

Nooit vergeet ik die éne ochtend in klas

aan de ogen van de meester kon je zien dat er iets was

hij zat aan zijn bereau, we werden automatisch stil

meestal moet hij daarom vragen, als hij iets zeggen wil

maar die ochtend was het anders, iedereen voelde dat aan

en ik wist niet wat hij zeggen zou, waarover het zou gaan

het wachten duurde misschien even, maar het leek ontzettend lang

hij keek vandaag zo anders, dat maakte mij een beetje bang

“Lieve kind’ren, luister goed”, sprak hij heel zachtjes en ging staan

er komt vandaag een kind iets later, want zijn mama is dood gegaan

ik zag toen tranen in zijn ogen, ook al is de meester groot

en met de hele klas hebben we toen gepraat over de dood

de meester had het over ’t leven waarmee je ’t vergelijken kon

hij gaf als voorbeeld dat het leek op het zingen van een canon

je weet precies wanneer het begint, maar het eind is niet bekend

dat weet alleen, dat weet alleen de dirigent

 

Refrein:

Wees niet bang, wees niet bang, wees niet bang,

Het leven duurt een leven lang

wees niet bang, wees niet bang,

Het leven duurt een leven lang 2x

Wees niet bang, wees niet bang, wees niet bang,

Het leven duurt een leven lang, wees niet bang,

wees niet bang, wees niet bang, het leven duurt een leven lang,

wees niet bang, wees niet bang,

Het leven duurt een leven lang 2x   etc.

Bo 

Laat haar

Tekst: R. Chrispijn

Muziek: R. Meister

Soliste: Bo

Eenzaam, boos of beiden

Liefdesverdriet

of ouders net gescheiden

Ze vertelt het je niet

Ze ontvlucht de schaduwzijde

staat in het felle witte licht

Genoeg van slechte tijden

Een lach op haar gezicht

Het staat haar,

Dus laat haar,

 

Refrein:

Dansen, dansen springen en dansen,

dansen, springen en dansen 2x

niet met haar praten want ze

wil enkel springen, dansen

dansen, dansen springen en dansen

jaaaa, dat kan ze

 

Geen aandacht, geen manieren

Ze slaat een figuur

of zit weer eens te klieren

De klas uitgestuurd

bergen strafwerk, nog niet jarig

Dit is al de vijfde keer

zegt de leraar wat meewarig

Zo gaat het echt niet meer

Hij haat haar,

Dus laat haar

 

Refrein:

Dansen, dansen springen en dansen,

dansen, springen en dansen 2x

niet hardop denken want ze

wil enkel springen, dansen

dansen, dansen, springen en dansen

jaaaa, dat kan ze

 

Ze werpt een blik over haar schouder

maar ziet alleen maar schimmen in de duisternis

Elke week weer zeven dagen ouder

Ze kan haast niet wachten tot ze acttien is

Dan gaat ze

Dus blijft ze, blijft ze

 

Refrein:

Dansen, dansen springen en dansen,

dansen, springen en dansen 2x

niet met haar praten want ze

wil enkel springen, dansen

dansen, dansen springen en dansen,

jaaaa, dat kan ze

Dansen, dansen springen en dansen,

dansen, springen en dansen 3x

dansen, dansen springen en dansen,

jaaaa, dat kan ze

Ferry 

Zeer hoog begaafd

Tekst: N. Swartjes

Muziek: M. Schimscheimer

Solist: Ferry

doe, doe, doe, doe, doe, doe, aah!

babe, babe, babe,

Hier in mijn moeders buik, lig ik me stierlijk te vervelen

Ik heb geen bereaulamp, geen potlood, geen papier

Maar zelfs als ik dat wel had en een boek zou kunnen schrijven

Ik heb nog geen vingers en daarom lig ik hier

Mijn moeder is een type dat nogal houdt van dansen

En als ze uren danst dan dans ik uren met haar mee

Steeds als ik daar dorst van krijg gaat zij gelijk wat drinken

Maar meestal van die vieze thee in plaats van een rosé

Ik tel de minuten en de uren af

Want ik word hier binnen maf!

Ik word hier binnen maf!

 

Refrein:

Straks wordt de poort naar de vrijheid geopend

Het duurt niet zolang meer en dan ben ik klaar

Ik denk dat ik na afloop wel van blijdschap zal huilen

En pas daarna om de borst vraag.

En om een lekkere sigaar

 

Ik zou natuurlijk alsmaar in de rondte kunnen zwemmen

Net zoals een goudvis doet in zijn vissenkom

Maar ik heb noglang de bouw niet van een goeie zwemmer

En steeds datzelfde rondje zwemmen lijkt me trouwens stom

Ik hoor niet altijd goed wat ze buiten zoal zeggen

Want allebei mijn oren zijn nog steeds niet je van dat

Maar alles wat ik op vang is gewoon te gek voor woorden

Neem nou zo’n Picasso, wordt alleen maar overschat

Ik tel de minuten en de dagen af

Want ik word hier binnen maf!

Ik word hier binnen maf!

 

Refrein

 

Mijn vader en moeder zullen verbaasd staan

zo’n kind als ik bestaat er nog niet

Mijn vader en moeder zullen verbaasd staan

Als mijn eerste woorden zijn: “mijn naam is Piet!”

Ik tel de minuten en de uren af

Want ik word hier binnen maf!

Ik word hier binnen maf!

 

Refrein:

Straks wordt de poort naar de vrijheid geopend

Het duurt niet zolang meer en dan ben ik klaar

Ik denk dat ik na afloop wel van blijdschap zal huilen

En pas daarna om de borst vraag.

Of om een broodje met Tartaar

Aran Karina 

Geef die pieper toch een zwieper

Tekst: H. Westbroek

Muziek: T. Oosterhuis

Solisten: Aran & Karina

Mijn vader heeft een taxi

En is dus dag en nacht op stap

Dat hoort nu eenmaal bij zijn werk

En dat werk dat is zijn vak

Maar als hij een vrije dag heeft

En wij op punt staan weg te gaan

Om ergens pizza’s te gaan eten

Dan blijkt zijn pieper aan te staan

Dan begint dat ding te gillen

En dan kan ik mijn pa wel villen

Want de pizza’s gaan dan mooi niet door

En in plaats van lekker .. eet ik ontzettend goor

 

Refrein:

Geef die pieper toch een zwieper

dump hem in de diepste zee

Begraaf hem op een vuilnisbelt

Of neem dat stomme ding nooit mee 2x

 

m’n moeder is een barvrouw

En daar is dus niks mee mis

ze werkt uitsluitend op de uren

Dat er volop werk voor haar is

Maar als zij een vrije dag heeft

En wij staan met onze jassen aan

Om een toneelstuk te gaan zien

Dan blijkt haar pieper af te gaan

Dan begint dat ding te gillen

En dan kan ik mijn ma wel villen

Want toneel moet dan maar een andere keer

En als het zover is .. speelt dat stuk niet meer

 

Refrein 2x

 

Ik weet niet hoe het zou moeten

maar alle piepers moeten worden afgezet

moeten worden afgezet

Of is het misschien een idee om ze te laten vallen onder de hinderwet

 

Refrein 2x

 

Of neem dat stomme ding nooit mee

doe, doe, doe, doe …

of neem dat stomme ding nooit mee

Hieperdepieper Hoera, Hieperdepieper Hoera,

Hieperdepieper Hoera

Kvk18 

 

Geef een reactie

