Teksten kinderen voor kinderen 17

Standaard

Tune kinderen voor kinderen

Tekst: J. Gadellaa

Muziek: H. Westrus

Kinderen voor kinderen

Een kind is vaak een vriend

Kinderen voor kinderen

Ook voor een ander kind

’n Kind heeft nog een open geest

Een kind begrijpt het allermeest

Kinderen voor kinderen

En die het zijn geweest

Wies

Voorlopig niet verliefd

Tekst: R. Chrispijn

Muziek: R. Meister

Solisten: Wies & Viola & marijke

Met mijn zus kon je zo ontzettend lachen

Ze deed gek en ze had lak aan iedereen

Ze liet scheten, ze kon keten

Wou van romantiek niks weten

Maar had toch altijd heel veel jongens om haar heen

Nu zit ze voor zich uit te dromen

Nu zit ze urenlang alleen

Op haar kamer en ze klimt niet meer in bomen

Want een schram op haar arm is opeens een probleem

Refrein:

Ik word voorlopig niet verliefd

Voorlopig niet verliefd

Als ik mijn zus d’r vriend zie kussen

Nat en klef, die tong ertussen

Denk ik bah, nee alsjeblieft

Ik word voorlopig niet verliefd

 

Mijn vriendin kan fantastisch volleyballen

Met haar erbij wordt elke ploeg vast kampioen

Ze kan Jomanda imiteren

Durft de meester te negeren

Heeft praats voor tien en altijd zin om iets te doen

Nu zit ze voor zich uit te staren

En raakt opeens geen bal meer aan

Voor de spiegel zet ze krullen in d’r haren

Uitgerekend voor die stomme Daan

Refrein:

Ik word voorlopig niet verliefd

Voorlopig niet verliefd

Mijn vriendin heeft geen karakter

Daan die zoent haar en die pakt haar

Bah, nee alsjeblieft

Ik word voorlopig niet verliefd

 

Verliefdheid is het leukste in een film

Dan kust Tom Cruise je teder op je mond

Ja, allicht dat zou ik ook wel willen

Maar met zo’n joch als Daan dan ga ik gillen

Of gooi hem met een houdworp op de grond

Refrein:

Ik word voorlopig niet verliefd

Voorlopig niet verliefd

Als ik zie hoe stom je blik wordt

Dat je sloom en niet goed snik wordt

Denk ik beuhh, nee alsjeblieft

Ik word voorlopig niet verliefd

Voorlopig niet verliefd 4x

Bo

Keppurzinin

Tekst: T. America & H.P. Innemee

Muziek: T. America

Soliste: Bo

D’r zijn van die dagen

Dan maakt ’t niets uit

Of ’t nu regent of de zon schijnt

Ik moet alsmaar om alles lachen

Ik weet niet hoe het komt

Maar wat je me ook vraagt

Ik vind ’t allemaal

Oke !!!!!!

Doe de afwas Leuk

Smeer je brood Goed idee

Ruim je kamer op Keppurzinin

Maak je huiswerk Heerlijk

Zet eens thee Maar meteen

Was de auto Keppurzinin

Veeg de stoep, ruim de krant op

schietop, schiet op en leg nu eens eindelijk …

die kleurpotloden weg

 

Refrein:

Keppurzinin zinin zinin

Keppurzinin zinin zinin

Die heeft er zinin

Reuze zinin

 

Dek de tafel Jaah

Snuit je neus Pwffft pwffft

Pak je tas in Keppurzinin

Hang je jas op Al klaar

Bel oma Oke, oke

Eet je bord leeg Keppurzinin

Veeg de stoep, ruime de krant op

schiet op, schiet op en leg nu eens eindelijk …

Die kleurpotloden weg

 

Refrein

 

Raar he

Vreselijk raar he

Raar he

Ra-ra-ra-ra-ra-ra-raar he

Dat ik zo lekker, lekker, lekkker, lekker zit in m’n vel

’t Is geen berevel m’n vel

Geen konijnevel m’n vel

Geen krokodillevel

He?? Kro-ko-dil-le-vel?

Nee, ’t is doodgewoon m’n eigen vel

Laa lalalaaa lalalalala laaalalala etc.

 

Refrein 2x

Ferry

Hij kan niet tegen zijn verlies

Tekst: H. Westbroek

Muziek: E. van Tijn & J. Fluitsma

Solist: Ferry

Als ik zit te dammen met mijn beste vriend

En ik weet zeker dat ik hem ga verslaan

En hij doet een zet die ik niet kon voorzien

Ben ik in staat om met het dambord te slaan

Als wij besluiten om nog een keer te spelen

En hij wint op zijn sokken ook die tweede keer

Dan ga ik door het lint, verlies ik mijn beheersing

En zeg: ‘Jij speelt vals! Met jou speel ik nooit meer!’

Refrein:

Ik kan niet tegen mijn verlies Tegen zijn verlies

Ik kan niet tegen nederlagen Bang voor nederlagen

Ja, dan spring ik uit mijn vel Springt-ie uit zijn vel

Oh nee, ik kan het niet verdragen Kan het niet verdragen

Hij is bang voor zijn verlies!

Daar is niets tegen te beginnen!

Hij is bang voor zijn verlies!

Je kunt hem hooguit laten winnen!

 

Als ik loop te rennen met een kameraad

Om wie het eerst de rode auto tikt

En hij rent mij op het allerlaatst voorbij

Zal ik hem bijna willen wurgen tot-ie stikt

Als hij dan nog een tweede keer wil rennen

En ook die tweede keer leg ik het af

Dan schiet ik door het rood, raak ik buiten zinnen

En zeg: ‘Jij gaf mij een duw! Nou schop ik jou voor straf!’

Refrein

 

Mijn vader is verzekeringsagent

Die vindt verliezen niet zo raar

Behalve als ajax niet wint

Schreeuwt-ie het hele huis bij elkaar

Mijn moeder maakt nieuwe sluitels

Die vindt verliezen zelfs fijn

Behalve als ‘Derrick’ door voetbal vervalt

Dan is gelijk het hele huis te klein

Het is waarschijnlijk een soort van familiekwaal

Waar ik net als iedereen vreselijk van baal

Refrein:

Ik kan niet tegen mijn verlies Tegen zijn verlies

Ik kan niet tegen nederlagen Bang voor nederlagen

Ja, dan pring ik uit mijn vel Springt-ie uit zijn vel

Als jullie mij daar steeds mee plagen Alsmaar blijven plagen

Hij is bang voor zijn verlies!

Hij-is-zo-bang-voor-zijn-verlies

Daar is niks tegen te beginnen!

Hij is bang voor zijn verlies!

Nou dan laten wij hem lekker winnen …

Hij is bang voor zijn verlies

Ik kan niet tegen mijn verlies

Hij-is-zo-bang-voor-zijn-verlies

Dan laten wij hem lekker winnen …

Hij is bang voor zijn verlies

Ik kan niet tegen mijn verlies

Dan laten wij hem lekker winnen …

Hij is bang voor zijn verlies

Ik ka niet tegen mijn verlies

Hij-is-zo-bang-voor-zijn-verlies

Dan laten wij hem lekker winnen …

Hij is bang voor zijn verlies

Ik kan niet tegen mijn verlies

Dan laten wij hem lekker winnen …

Hij is bang voor zijn verlies …

Willem

Smoezen

Tekst: M. van Gog

Muziek: Ch. Koerts & G. Koerts & A. F. Tamboer

Solist: Willem

Ik heb een ongelofelijk talent

Ik weet me steeds als allerbeste

ergens uit te kletsen

M’n pa zegt: ‘Jij moet in het parlement’

Ik heb al jarenlang geen afwas meer gedaan

Als ik de ramen moet lappen,

of de aardappels schrappen

Dan roep ik: ‘Ja, ik kom eraan

Ik doe het meteen’

Alleen eh …

Wat nou alleen …?

… ‘k Moet eerst nog ergens heen

Naar buiten met de hond, want die heeft uiensoep gegeten

De bieb in voor een boek waar ik de naam van ben vergeten

En weet je nog, dat gaatje, dat de tandarts bij me vond?

Nou moet ik langzaam fietsen, anders tocht het in mijn mond

Smoezen! Smoezen!

Allemaal smoezen!

Smoezen, smoezen!

Rotsmoezen! Wereldsmoezen!

Ik kan er niks aan doen

De kat in de gordijnen en de hond die heeft m’n schoen

Refrein:

Hij is een meester in ’t verzinnen van meesterlijke smoezen

Hoe speelt-ie dat toch elke keer weer klaar?

Met dat geklets uit z’n nek,

maakt hij iedereen stapelgek

En hij krijgt alles, alles voor elkaar

 

Het is gewoon een kwestie van tactiek

Het lijkt me altijd weer te lukken,

om m’n snor te drukken

M’n pa zegt: ‘Jij moet in de politiek’

Ik heb al jarenlang geen huiswerk meer gedaan

Als ik de auto moet wassen,

op m’n zusje moet passen,

Dan roep ik: ‘Ja, ik kom eraan

Het komt voor mekaar’

Maar eh …

Wat nou maar …?

… Er is een klein bezwaar

M’n penvriendin is jarig, dus die moet ik eerst nog schrijven

De trap is pas geverfd, dus ik zal boven moeten blijven

M’n gympen moeten drogen, want die komen uit de sloot

Ik kan me niet bewegen, want de poes ligt op m’n schoot

Smoezen! Smoezen!

Allemaal smoezen!

Smoezen, smoezen!

rotsmoezen! Wereldsmoezen!

Ik kan dus nergens heen

De cavia is ziek, die laat ik liever niet alleen

Refrein

 

Mijn computer zit vast

En de hond die heeft geplast

Dus reken niet op hem met de vaat

Mijn horloge doet het niet

Hij loopt op zonneënergie

Dus als het regent, komt hij elke keer te laat

 

Refrein 2x

Karina

Moppie

Tekst & muziek: H. Grimme & P. Groot Kormelink

Soliste: Karina

Mijn moeder was vaak misselijk

En ze was ook steeds heel moe

Haar buik leek haast een luchtballon

Zwanger wat een gedoe

M’n vader alsmaar timmeren

Want er was geen kamer vrij

En eindelijk was het dan zo ver

Ik had er een klein broertje bij

Zo een waarvan je zegt

Droom ik of is ‘het ‘m echt

Refrein:

Wat een moppie Moppie

Echt een droppie Droppie

Kijk nou toch eens aan Kijk nou toch eens

Wat een moppie Moppie

Is het geen droppie Droppie

Daar kan m’n hart van overslaan

Hart van over, Slaanaahahha

 

Hij huil, hij lacht, hij kent me al

Hij heeft hele dagen dorst

Hij schreeuwt de wereld bij mekaar

En wordt pas stil aan mama’s borst

Ik smeer honderden beschuiten

Met muisjes wit en blauw

Het huis zit vol visite

En roepen is dat ‘m nou

Zo een waarvan je zegt

Droom ik of is het ‘m echt

Refrein

 

Ik kan het iedereen aanbevelen

Want je weet niet wat je mist

Een beetje met zo’n jochie spelen

Is het mooiste wat er is

Zo één waarvan je zegt

Droom ik of is het ‘m echt

Refrein

 

Wat een Poppie Poppie

Kijk dat koppie Koppie

Heen en weer zien gaan Heen en weer zien

Wat een poppie Poppie

Kijk nou schopt-ie Schop-ie

Daar kan geen sprookje tegenaan Aaahahhaha

Oehoehoehoehoeoeoeoe

Christiaan jonathan

Hij wil niet meer naar school

Tekst & muziek: R. de Groot & P. van Asten

Solist: Christiaan Jonathan

Ooohhooohooohoohoo

Van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat

zit ik voor me uit te staren

Mijn ouders en mijn lerares bezorg ik grijze haren

Waarom begrijpen ze dan niet dat ik een hele grote ben

Er komt een dag dat ik kan schreeuwen Here I Am!

Alle kinderen willen ook het recht om te kunnen staken

Dan zal ik zorgen dat de hitparades

uit hun voegen zullen kraken

Refrein:

Hij wil niet meer naar school

Hij zit de hele dag te balen

Hij wil niet meer naar school

Op televisie wil hij stralen

Hij wordt een popidool

Hij is niet meer te stoppen

De wereld is van hem

Hij wordt een popidool

 

Laatst zei m’n moeder tegen mij’stop met die herrie aan mijn kop’

Ik word een hele grote ster dus ik geef het toch niet op

’t Lijkt me gaf met bodyguards de wereld rond te reizen

Een tophotel, een limousine dat zijn mijn eerste eisen

Rappend in een discotheek hoor ik nu al meiden gillen

Mijn honger naar mijn grote roem is echt niet meer te stillen

Refrein

 

Pop, pop, popidool

Nooit meer naar school

Pop, pop, popidool

Nooit meer naar school

Ooohhooohooohoohoo

Nooit meer naar school 4x

 

Refrein

 

Pop, pop, popidool

Hij wordt een popidool

Nooit meer naar school

Hij wordt een popidool

Ooohhooohooohoohoo

Nooit meer naar school 4x

Hij wil niet meer naar school

Hij zit de hele dag te balen

Hij wil niet meer naar school

Op televisie wil hij stralen

Ooohhooohoohoohoo

Hij wordt een popidool

Pop, pop, popidool

Hij wordt een popidool

Nooit meer naar school

Hij wordt een popidool

Hij wordt een popidoooooool!!!

Nep

Nep

Tekst & muziek: J. Baggen

Soliste: Margriet

Refrein:

Weet je wat ik heb, ik heb een tante die niet lachen kan

M’n tante als ze lacht dan lacht ze nep

Ze maakt wel wat geluidjes en haar mond

wordt wel een grote spleet met tanden

Maar het lachgeluid is nep

Als je lacht dan glinsteren je ogen met je tanden mee

Je lichaam schudt en als je er naar kijkt dan denk je

Goh wat heeft die weer lol

Je lacht al bijna mee, maar bij m’n tante: Nee

Wat ben ik blij dat ik zo’n lach niet heb

Het is nep!!

 

Oh, ze geeft me wel een heleboel cadeautjes hoor

Een boek, een bandje, pennen en autootjes voor m’n racebaan

En ze geeft me linialen, stripverhalen, stempels met m’n initialen

En ook dingen waar ik niet veel aan heb

Maar m’n tante als ze lacht

Dan lacht ze nep!!

Soms als ik in bed lig, fantaseer ik over haar

Ik doe net alsof ze nep is van haar tenen tot haar haar

Niet alleen haar lach is nep

Maar ze draagt een pruik en een kunstgebit

En die hele dikke kont waarop ze zit

Is van blubberende rubber en haar neus is van klei

En d’r armen en d’r benen zet ze ’s avonds opzij

En haar nagels zijn van plastick en haar ogen van glas

Haar rimpelige vel dat doet ze ’s avonds in de was

Ik kan er niets aan doen, dat verzin ik over haar

Maar één ding weet ik zeker: Dat van die nep-lach

Dat is waar

Refrein

Bente

Droomhuis

Tekst & muziek: C. Schilstra

Soliste: Bente

Ik heb zo vreemd gedroomd

Over een huis met een veranda

Met sterren in het voorportaal

En een tapijt van gras

Ik heb zo vreemd gedroomd

Het huis had twintig trappen

Naar zolder en nog hoger

En het had een dak van glas

Ik zag een rode maan

En sterren aan een ketting

Het rook naar warme appeltaart

Naar drop en denneboom

Er stond een vreemde lamp

Ik moest erover wrijven

Het was de lamp van Aladdin

Ik zei: ‘Ik wil hier blijven

Dit is het huis waar ik allang van droom’

Refrein:

Want ik kan hier zomaar zweven

Dwars door het plafond

En ik mag hier dromen over de planeten

Want ik kan hier zomaar zweven

Dwars door het plafond

En ik mag hier alles, alles zelf weten

 

Ik heb zo vreemd gedroomd

Over een huis met dertig kamers

Een regenboog hoog in de nok

Een wolk aan het balkon

Ik heb zo vreemd gedroomd

Het huis had dikke muren

En daarop hingen foto’s

Die ik zomaar zelf verzon

Ik zag een oude hond

Hij waakte bij de voordeur

En buiten viel een dik pak sneeuw

De hond die zuchte loom

En achter een ander raam

Was ’t een mooie zomer

Ja, overal was ’t ander weer

Ik zei: ‘Ik wil hier wonen

Dit is het huis waar ik allang van droom’

Refrein 4x

Bas

Vieze praatjes

Tekst: B. Jolink & B. Migchelbrink

Muziek: B. Jolink

Solist: Bas

Er ligt een grote hondendrol midden op de straat

Hij ligt daar heel rustig en doet niemand kwaad

De buurvrouw van de overkant moest een boodschap doen

Maar zo ineens toen rook zij iets en keek onder haar schoen

Ze krijste en ze gilde: ‘Nu is de maat wel vol

Ik trap nu voor de tiende keer in een hondendrol’

Refrein:

Ja, ik weet ’t vieze praatjes

Daar lach je vaak ’t hardste om

Een dikke scheet, een schunnig plaatje

En iedereen ligt al krom

 

Als de les weer-es saai is en veel te serieus

Dan ga ik van verveling aan ’t peuteren in m’n neus

Daar draai ik dan een balletje van en plak ‘m aan een poot

Als iemand daar dan in grijpt, lach ik m’n eigen dood

En iedereen maar vragen: ‘Waar komt dat vandaan?’

Dan zeg ik met een rooie kop: ‘Ikke niet gedaan’

Refrein

 

De lerrar was niet in de klas, we hadden grote keet

Net voor hij weer binnen kwam, liet ik een dikke scheet

Hij begon te schreeuwen met dichtgeknepen neus

‘Wie heeft er één gelaten?, volgens mij een reus’

Maar reuzen die bestaan niet dat is geen gerucht

Iedereen weet een leraar, zit vol gebakken lucht

Refrein 2x

Ik hou van je zonder franje

Ik hou van je zonder franje

Tekst & muziek: T. Hermans

Solist: Toon Hermans

Ik hou van je zonder franje

Zonder franje ik heb je lief

Voor alle kinderen van de hele wereld

Van Amsterdam, Parijs of Purmerend

Heb ik een klein liedje van de liefde

Het is gewoon een fluitje van een cent

Refrein:

Ik hou van je zonder franje

Zonder franje ik heb je lief

Ik hou van je zonder franje

Hou jij ook van mij m’n lief?

Voor alle kinderen van de wereld

Voor allemaal van tien tot honderd jaar

Voor alle kinderen van de hele wereld

Ik hoor ze al zingen met mekaar

Refrein

 

Zing het met de kinderen van Rome

Of als het zachtjes sneeuwt op het rode plein

Zing het met de merels in de bomen

Vrede kan toch niet zo moeilijk zijn

Refrein

 

Speel het in de donkere danslokalen

En galm het in de witte kloostergang

Of in die magistrale kathedralen

En zing het voor de poort van het gevang

Refrein

 

’t Is meer dan een Olympische gedachte

’t Is meer dan liedjes van je eigen land

De herdertjes die zongen het al bij nachte

Maar altijd liep het toch weer uit de hand

Refrein 3x

 

Als ieder mens maar van een mens zou houden

’t Klinkt naxefef maar het is toevallig waar

Als ieder mens maar van een mens zou houden

Dan houden alle mensen van elkaar

Refrein

KLEREWEKKER

Tekst: T. Scheerlings

Muziek: R. de Ruiter

Soliste: Iris

Refrein:

Tikke takke tikke takke

Tikke takkewekker

Tikke takke tikke takke

Tikke takkewekker

 

’t Is donker op mijn kamer

Muisjesstil in huis

Er bonkt een doffe hamer,

Er is iets echt niet pluis

Kippevel tintelt op mijn huid

Ik baal als een stekker

Ik haat dat rotgeluid

Van die klerewekker

Refrein

 

Ik lig al uren wakker

Met mijn ogen dicht

Ik ben een grote stakker

In bed zo zonder licht

Ver weg galmt een kerkklok vier

Ik ben totaal niet lekker

Dankzij dat geklier

Van die klerewekker

Refrein

 

Soms gaat ’t gebeuren

En slaap ik bijna in

Dan hoor ik hem weer zeuren

Krijg er de ziekte in

Had ik maar zo’n wekkerradio

Met dat rode cijferlicht

Ik wed dan pit ik zo

Mijn ogen gaan dan vanzelf dicht

Refrein

 

Ik zie er niet meer uit

En leren lukt me nooit

‘k Weet zeker dat de meester

Me nu de klas uit gooit

Tot zeven uur lig ik te woelen

En dan jawel hoor

Moet ik mijn woede koelen

’t Raam uit met dat pokkeding

Refrein 2x

 

Tikke take tikke takke

Tikke takkewekkerrrrrrrrrrrrrrrrr

BLIJ, BLIJ, BLIJ

Tekst: R. Hendriks

Muziek: N. Reijnders

Soliste: Tessa

Ik droomde laatste een plannetje

’t Was midden in de nacht

Iedereen die kan het

‘k Heb het zelf bedacht

Het is enorm gemakkelijk

Het doet geen centje pijn

We hoeven met z’n allen

Alleen maar blij te zijn

Weet je wat er dan gebeurt?

Dan vinden we het leuk

Om met elkaar plezier te maken,

We lachen ons een deuk

En rolt er eens een traantje

Dan is dat van de lol

Ga je één pretje verder

Dan zit je broek propvol

Refrein:

Blij, blij, blij

We zijn alleen maar blij

We schuddebuikenrollebollen

Voor altijd heerlijk blij (2x)

 

De leraar Nederlands

Geeft les in moppen tappen

Geschiedenis daar leer je

Ouderwetse grappen

De minister-president

Schrijft leuke wetten voor

De maarschalk-generaal

Is nu een kletsmajoor

Geen tijd meer voor ’n oorlog

Lang leve wereldgein

De honger is verdwenen

We hebben lachspierpijn

Dan is er nog maar één ding

Daar word je somber van

Dat is als je per ongeluk

Niet tegen kietelen kan

Refrein 3x

DE PEST AAN PESTEN

Tekst & Muziek: M. Lustenhouwer

Soliste: Maartje

Ik heb een schuldgevoel

Waardoor ik heel vaak heel lang wakker lig

En ik durf er niet over te praten

Het is mijn eigen schuld,

Want ik doe dingen die ik niet wil doen

Maar ik vind het zo moeilijk om te laten

Ik pest al tijden lang een meisje in de klas

Omdat ik vreselijk jaloers ben en zou willen dat ik was

Zoals zij, want zij is meestal wel de beste

In alle vakken, daarom ben ik haar gaan pesten

En al gauw deed ook een ander met me mee

Dat is gemakkelijker treit’ren met z’n twee

Het is een kwestie van meedoen met de rest

Want anders word je zelf misschien gepest

Oh, natuurlijk zie ik ook wel haar verdriet

Toch pest ik haar ook in de klas

Wanneer de meester het niet ziet

En toen ze laatst gigantisch kwaad werd en ging slaan

Toen keek hij wel en moest zij snel de klas uit gaan

En op de gang zag ik haar huilen en ik kreeg

Toch best een rolgevoel van binnen, maar ik zweeg

Omdat ik bang was voor de straf en voor de rest

Die mij daar vast en zeker mee hadden gepest

Ik heb een schuldgevoel

Waardoor ik heel vaak heel lang wakker lig

Maar ik wil er nu met iemand over praten

Ik wil geen schuldgevoel

Ik zeg haar straks dat het me spijt

En dat ik best begrijp dat zij me wel zal haten

En zonder schuldgevoel

Hou ik de pest aan andere die pesten

Zonder schuldgevoel

De pest aan die pesten

MAGIE

Tekst: H.P. de Boer

Muziek: B. de Groot

Solisten: Romy & Aran & Malou & Mark

Ben geboren in een dorpje met een molen en een sloot

Ging daar toen ik nog maar zes was van verveling bijna dood

Zat gevangen in verlangen naar een vlucht vanuit dat gat

Dus het dorpje overstroomde, we verhuisden naar de stad

Refrein:

Misschien is het magie

Die eigenlijk niet mag

Maar als ik wat bedenk, gebeurt het toch wel op een dag

Ik krijg altijd m’n zin

Ik vin’ het zelf iets geks

Misschien is het magie en ben ik eigenlijk wel een heks

Aa-aah!

 

Ik verrekte van de kiespijn, maar zo’n tandarts maakt me bang

Met z’n witte jas, z’n boren en z’n kiezentrekkers-tang

Dus ik struikelde en viel daardoor toen keihard op m’n kont

Door de schok vertrok de kiespijn en ik was alweer gezond

Zat al weken met een hele stomme jongen in de klas

Altijd trok-ie aan m’n haren, deed-ie kikkers in m’n tas

En ik droomde dat-ie wegdreef in een bootje op de zee

Dus z’n ouders emigreerden en het ettertje moest mee

Refrein

 

Leuk naar Bimbo, zei m’n vader, da’s een heerlijk kinderkamp

Nou de naam alleen al was voor mij een regelrechte ramp

Ik wou liever mee naar ’t zuiden, naar de zon en wat niet al

Dus een storm verwoeste Bimbo en ik vloog naar Portugal

Refrein

 

Duistere krachten, bezemsteel

Duistere machten, weet ik veel

Refrein 2x

HET TIETENLIED

Tekst: C. van Doesburgh

Muziek: E. Schimscheimer

Soliste: Elise

Gisteren was het leven nog gewoon zoals ’t was

Speelde ik op straat en was m’n klas gewoon m’n klas

Ik dacht dat ’t zo hoorde en dat alles blijven zou

’t Was ook weleens vervelend, maar ‘k had alles wat ik wou

‘k Was net als alle anderen, d’r was niks geks aan mij

‘k Had heus ook weleens ruzie, maar ik hoorde er toch bij

Met voetbalplaatjes, flippo’s en ik speelde met m’n pop

Maar sinds een uur geleden staat m’n wereld op z’n kop

Refrein:

Ik zat in bad

Gewoon in bad

Een beetje met het sop te klieren

Je weet wel met die vlokken schuim

M’n buik en schouders te versieren

Voel ik ineens twee kleine bobbels

Waar volgens mij eerst nog niks zat

Niet veel, maar toch, ’t zijn echt twee hobbels

En dat hoort niet, ik hoor plat

Dus sinds een uur ben ik nu niet meer te genieten

Help! Help! Help! Help! Ik krijg tieten

Tieten, zij krijgt tieten

Tieten, echte tieten

 

Hoe moet dat nou met gym en van de zomer op het strand?

Dan zien ze die twee dingen en dan val ik door de mand

Nu kan ik nog een trui aan zodat je nergens wat van ziet

Want niemand mag het weten en vooral de jongens niet

Yvonne heeft ze ook wel, maar dat is alleen maar vet

Zal ‘k zeggen dat ik ziek ben, dan blijf ik een jaar in bed

Ik ga niet meer naar school, ik neem desnoods een krantenwijk

Want dit worst steeds maar erger, als ik naar m’n zussen kijk

Refrein

MIJN GITAAR
Tekst & muziek:
R. Roelofs

Gezongen: door het hele koor

Ik geef je al mijn knikkers

Mijn fiets krijg je cadeau

Neem een paar cd-tjes

Pak gelijk de sterio

Het kan me echt niet schelen

Al neem je alles mee

Mijn broertjes en mijn zusjes

De plee en de tv

Refrein:

Maar niet mijn gitaar

Die gitaar die blijft van mij

Niet mijn gitaar

Alles gaat opzij

Voor mijn gitaar

Die gitaar die blijft van mij

Het is ook niet raar

Want ik speel alles mee en alles klaar

Op m’n gitaar

 

Ze zeggen dat ik vreemd ben

En dat ik achterloop

Dat ik een vreemde eend ben

Omdat ik Elvis koop

Ik hoef geen trein of lego

Miljoenen wil ik niet

En als ik soms verdrietig ben

Dan speel ik gewoon een lied

Refrein

 

Ik heb hem nu een jaar en ik speel in het plantsoen

De meester zegt dat ik meer huiswerk moet doen

Maar ik blijf lekker spelen en zit het even mee

Dan speel ik als ik groot ben gewoon op de tv

Refrein

Geef een reactie

