Teksten kinderen voor kinderen 32

Standaard

DOOR MIJN ZONNEBRIL

Tekst: Tjeerd Oosterhuis & Gertjan Mulder

Muziek: Tjeerd Oosterhuis

Solisten: Claire & Noa & Yaël

 

Mag ik wat zeggen over mijn beste vriend

Je kent ‘m vast en hebt ‘m heus wel gezien

Hij is speciaal want ja ik heb er maar een

Met hem erbij voel ik me nooit meer alleen

En ook al vinden jullie mij soms maf

Ik doe hem lekker nooit meer af

Refrein:

Laat mij maar lekker, lekker turen

Door mijn zonnebril

Laat mij maar lekker, lekker gluren

Door mijn zonnebril

Zie ik wat ik wil zien

Waar ik ook ben, ik scoor een tien

Ik doe gewoon mijn eigen ding en chill

Door mijn zonnebril

Ooh ooh ooh ooh ooh door

mijn zonnebril

Ooh ooh ooh ooh ooh door

mijn zonnebril

Ook als het saai is maak ik mij niet druk

Hij is m’n maatje als het even niet lukt

En als ik weg wil gaan dan zet ik ‘m op

Hij zeurt echt nooit en daarom voel ik me top

En ook al vinden jullie mij soms maf

Ik doe hem lekker nooit meer af

Refrein

Scoor ik een wereldgoal met Wesley en Messi

(koor): Door mijn zonnebril

Steel ik de show met Lady Gaga en Rihanna

(koor): Door mijn zonnebril

Ben ik al jarenlang The Voise Of Holland

M’n dromen zijn waar

Dus laat me nou maar

Refrein

Ooh ooh ooh ooh ooh

door mijn zonnebril

Ooh ooh ooh ooh ooh

door mijn zonnebril

ZO BIJZONDER

Tekst: Tjeerd OOsterhuis & Allan Eshuijs

Muziek: Tjeerd Oosterhuis

Gezongen: door het hele koor

Zo bijzonder, zo zo bijzonder

Zo bijzonder (2x)

Hey, ik heb een leuk idee

Neem maar al je vriendjes mee

Kom, want we gaan op reis

Naar het kleurenparadijs

Pak je tas in want we gaan omhoog

We zijn op weg naar de regenboog

Refrein:

Zo bijzonder, zo zo bijzonder

Zoveel kleuren om ons heen

Zo bijzonder, het is een wonder

Al die kleuren om ons heen

‘T is zo bijzonder, bijzonder

Zo, zo, zo bijzonder, bijzonder

Ooh he hoo

Dans op de gele maan

Zwem in de blauwe oceaan

Vlieg naar de rode zon

In een groene luchtballon

Pak je spullen en ga mee omhoog

We zijn op weg naar de regenboog

Refrein

Groen!

Ik hou van blauw!

Jij houdt van geel!

Hij houdt van rood!

Jullie houden van paars!

Zij houdt van roze!

Wij houden van ooooooranje!

Zo bijzonder, bijzonder

Zo bijzonder

Refrein

‘T is zo bijzonder, bijzonder

Zo, zo, zo bijzonder, bijzonder

Ooh he hoo, ooh he hoo (2x)

M’N LAATSTE SMS

Tekst: Robin Blitzblum

Muziek: Michel van der Zanden

Solisten: Rosanne & Lauren & Nina (Melissa, Sanja, Ella, Melanie)

Ik zit met een probleem

Het einde is in zicht

Mijn beltegoed is op

Ik kan nog maar een sms bericht

Naar wie zal ik ‘m sturen

Als-ie weg is, ja … dan is-ie weg

Ach, het mag best even duren

Voordat ik mijn laatste woorden zeg

Refrein:

Mijn aller-allerlaatste sms

Gaat naar mijn aller-allerbeste hartsvriendin

Misschien stuur ik ‘m toch maar naar mijn moeder

Of mijn broertje krijgt mijn allerlaatste zin

Ik kan niet kiezen wie

Kan niet bedenken wat ik zeggen moet

Van mijn laatste beltegoed

Mijn nieuwe telefoon

Kan alles wat ik wil

Omdat ik niets wil missen

Staat mijn mobiel nooit stil

Ik had niets in de gaten

En opeens was het echt te laat

Dat dit mij moest overkomen

Want ik was nog lang niet uitgepraat

Refrein

Stel je voor dat ik ‘m stuur

Aan die ene leuke jongen

Die zo lacht als hij mij ziet

Doe ik het wel of toch maar niet?

Refrein 2x

Want als ik het doe, doe ik het goed!

BOEKENWURM

Tekst: Raymond ter Horst

Muziek: Jeroen Gulikers

Solist: Max

Ik kan toveren in m’n hoofd

De mooiste beelden door een film verdoofd

‘k Verlies me helemaal in prachtige verhalen

Laatst hoorde ik, van lezen word je slim

Je moet het zien als hersengym

Eenmaal in m’n boek raak ik volledig zoek

Refrein:

Boekenwurm, boekenwurm

Ik ben een echte boekenwurm

Vreet me door m’n boeken heen

Honger naar verhalen van de bieb te leen

Boekenwurm, boekenwurm

Ik ben een echte boekenwurm

Een dag niet gelezen, knaagt aan mij

Ik kan niet zonder lezen, de tijd vliegt voorbij

Zit ik in de auto van de bieb naar huis

Dan ben ik al begonnen voordat we thuis zijn

De woorden brengen mij direct naar avontuur

En dan zeggen ze lezen is vreselijk saai

Kijk liever televisie met veel lawaai

Maar lezen is mijn leven, ik doe het ieder uur

Refrein

Annie M.G., Paul van Loon

Carry Slee en Francine Oomen

Jan Terlouw, Roald Dahl

Ja, ik lees ze allemaal

Refrein

Uren blijf ik ’s avonds lezen, zo wordt het altijd laat

Regelmatig is m’n vader daarom weer ‘ns kwaad

(vader:) ‘He, ga nou slapen! Om half acht gaat de wekker

Jij hebt trouwens morgen boekenbeurt! Slaap lekker!

Refrein

BOEM BOEM KLAP

Tekst & muziek: René Lenting

Solisten: Mylène & Sophia (Rory, Sjoerd)

Boem boem, boem boem

Boem boem, boem boem

Boem boem klap, boem boem klap

Boem boem, boem boem

Boem boem klap, boem boem klap

Boem boem, boem boem

Ik hou er zou van

Ik brul het in de microfoon

Boem boem klap, dat is de goede toon

Ik hou van muziek en als je wat wilt horen

Kom maar ff hier dan stop ik die dopjes in je oren

Ik luister roch, pop, metal en hiphop

Maar soms zet ik ook wel es een nummertje jazz op

Oh, je lacht me uit? Vind je dat stom?

Nou, ik hou van muziek en daar gaat het om

Refrein:

Boem boem klap

Boem boem klap, wat een vette beat,

ik val bijna van de trap

Boem boem klap

Boem boem klap, hé je staat nog stil,

dat vind ik best wel knap

Boem boem klap

Boem boem klap, dansen met z’n tienen,

dat is een beetje krap

Boem boem klap

Boem boem klap, met z’n allen,

en voor de grap

Hiejeeejooo, boem boem klap,

boem boem klap

Hiejeeejooo, boem boem klap,

boem boem klap

Ik zou wel es een keertje echt willen drummen

Of noten kunnen schrijven en ze dan weer uitgummen

Op een podium heel mooi kunnen zingen

Of als een gitarist in de rondte springen

Muziek op m’n oren

Daar ben ik voor geboren

Er is zoveel en ik wil alles horen

Ik zit de hele dag met m’n oortjes in

En iedereen kijkt op als ik drie woordjes zing

En iedereen kijkt op als ik drie woordjes zing

Ik zeg

Refrein

JONGENSMEID

Tekst: Alianna Dijkstra

Muziek: Lee Ann Vermeulen

Solist: Meau

Ze waren zo blij toen ik werd geboren

Eindelijk een meisje riep iedereen

Niets kon hun geluk nog verstoren

Maar ik bleek me er nog al een

M’n broers zitten me soms te jennen

Wat wil ik nou een vriend of een vriendin

Maar ach, ik laat me niet kennen

Ik ben ik ! Ik doe mijn eigen ding!

Refrein:

Ik ben een jongensmeid

Je kunt geen jurken aan me kwijt

Ik hou niet van roze, niet van nagellak

Maar ik scheur op mijn schateboard met gemak!

M’n moeder wil kleren met me kopen

Maar ze staat altijd bij een ander rek

Ze heeft het nog steeds niet gesnopen

Doe mij dus maar een leren jack, yeah!

M’n vader wil dat ik me ga gedragen

Je bent toch een meisje of niet? zegt hij

Ik word zo moe van die vragen

Laat mij toch fijn mezelf zijn

Refrein

Ik ben een jongensmeid

Ja, ik ben een jongensmeid

Laat me lekker

En zeur toch niet de hele tijd

Refrein

ALS IK MINISTER-PRESIDENT ZOU ZIJN

Tekst & muziek: Ferdi Bolland

Gezongen: door het hele koor

Woho woho woho woho

Elke dag lees je berichten in de krant

Het gaat niet goed met iedereen in Nederland

Alleen maar crisis en ellende om ons heen

Door die problemen klaagt een ieder steen en been

Regeren is niet makkelijk, dat weten we allemaal

Maar als kinderen regeren is het toch wel ideaal

Refrein:

Als ik minister-president van nederland zou zijn

En samen met mijn vriendjes de regering, oh wat fijn

Dan zou iedereen in nederland weer heel gelukkig zijn

Niemand arm of zonder werk, geen eentje pijn

Als ik minister-president zou zijn

Als ik minister-president zou zijn

Woho woho woho woho

Er is nog veel te doen in onze maatschappij

Voor de regering is dat best een heel karwei

Iedereen moet hier tevreden zijn en blij

Dus moet je stemmen op de kinderen partij

De jeugd is toch de toekomst en een positieve kracht

Wij weten wat we willen en dus willen we meer macht!

Refrein

(nieuwslezer:) Goedenavond, dit is het APN Nieuws:

Nederland heeft er weer een wereldprimeur bij

Voor het eerst in de Nederlandse- en wereldgeschiedenis krijgen we een kinder kabinet,

dus een regering volledig bestaand uit kinderen

Hun slogan! Kinderen aan de macht!

Refrein

Als ik minister-president, minister-president zou zijn!

MORGEN WORD IK VEGETARIËR

Tekst & muziek: Renée van Dongen & Chris Grem

Solisten: Bloem & Noah

Refrein:

Morgen word ik vegetariër

Ik kan niet tegen al dat dierenverdriet

Van duizend kippen in een legfabriek

Maar er is niets lekkerder dan kip met friet!

Morgen word ik vegetariër, Maar vandaag

Vandaag nog even niet

Als ik thuis kom uit school

Rol ik eerst over de grond

Met mijn allerliefste vriend

Een grote zwarte hond

Maar om zes uur als ik

aan de eettafel zit

En ik kijk naar mijn bord

Dan denk ik hee!

Ik eet toch ook mijn moeder niet op

Refrein

In het weekend was ik

Op mijn oma’s boerderij

Ik lag daar languit in het gras

Bij de koeien in de wei

Maar ’s avonds zag ik op tv

Een programma op net twee

Over de bio-indusrie

Toen dacht ik hee!

Zo hoef ik mijn rollade toch niet

Ik heb een groot dilemma

Ik ben zo gek op vlees

Op vette karbonades, gehakt en kipsaté

Maar steeds als ik het eet

Dan denk ik aan dat beest dat

Met zijn snuit graag door de modder veegt

Refrein

DAT WAS PAPA

Tekst & muziek: Saskia Schalekamp

Solist: Alanis

’n Avond in de herfst

En jij zei dat je ziek was

Wat dat met jou zou doen

Dat weet ik nu pas

Je zei, het komt wel goed met mij

Ik ga er hard voor vechten

Ja dat was papa, mijn papa

Bracht vaak ’n kopje thee

Als jij weer eens op bed lag

Je knipoogde naar mij

Waarmee je aangaf

Het komt wel goed met jou

Het ga je goed m’n meisje

Ja dat was papa, mijn papa

Hoe zou het nu zijn als jij opeens weer voor me staat

Wat zeg ik dan, wat zou je denken

Wat vraag ik als eerst en zou ik na tien jaar

Nog meer, nog meer op je lijken

Mijn hoofd lag op je deken

Je hand was warm en zacht

Ik fluisterde wat woorden

In die laatste nacht

Het is nu echt voorbij

Je bent de drempel over

Maar je blijft mijn papa, mijn papa

ROCK HET SCHOOLPLEIN

Tekst & muziek: Tim Akkerman

Solist: Chuck

Ohee ohee oo ohee oo ooo

’s Morgens vroeg klim ik uit bed

Mijn moeder heeft mijn tas klaargezet

Ik voel mijn hart in mijn keel

Het voelt apart zo’n eerste keer

Maar ik ben niet bang voor wat er komen zal

Voor niemand bang want ik rock overal

Refrein:

Mijn eerste dag op het schoolplein

Een grote stap voor wie ik wil zijn

Ik rock het schoolplein rond

Mijn eerste lach op het schoolplein

De eerste stap naar beroemd zijn

Ik roch het schoolplein rond

Ohee oo ohee oo ohee oo ooo

En in de klas is het altijd saai

Dus zorg ik voor een beetje lawaai

De meester schrikt en de klas schreeuwt vet!

Als ik de radio op tien heb gezet!

En ook al vind de klas mij soms raar

Aan mij de beurt, ik maak het plein rock-klaar

Refrein

En soms zijn er van die stoere jongens

Die andere pesten om helemaal niets

Ik ben niet bang

Ik ben niet vreemd

Ik wil alleen dat iedereen gelukkig is

Want wij zijn een dus nooit alleen

Refrein

Ohee oo ohee oo ohee oo ooo (2x)

IK BEN WIE IK BEN

Tekst: Sara Kroos

Muziek: Jan Rooymans & Jaco van der Steen

Solisten: Mea & Luca & Tamar & Sjoerd (Milou)

Vanochtend toen ik opstond

Trok ik m’n kleren aan

Ik heb m’n nieuwe broek

En nieuwe schoenen aangedaan

Ik vind ze zelf te gek

Maar op het schoolplein riep de rest

Wat stom!

Dat je om je kleren wordt gepest

Vanmiddag was ik voetballen

Samen met een vriend

Die vriend die heeft een bril

En iemand riep ben je bijziend!?

Ze roepen schele gek

En tegen mij: help, brandgevaar!

Haha, wat orgineel ik heb rood haar

Refrein:

Nee, nee, je kent me niet

Alleen door wat je ziet

De kleur van m’n haren

Zegt echt niet wie ik ben

Het merk van m’n schoenen

Zegt niet hoe hard ik ren

Vind jij me soms te dik, raar of gek

Ik ben wie ik ben dus hou je …

Ik heb geen logo op m’n trui

En geen merk op m’n kont

Met dure schoenen aan

Stap je ook in de stront

Het zegt niets over mij

Het is alleen maar buitenkant

Ik word

De roodste popster van dit land!

Refrein

Deze schele donder

Is mooi een rekenwonder!

De dikste van de school

Wordt straks een popidool!

Deze slome Arie

Rijdt straks in een Ferrari!

Ik stotter als ik praat

Maar ik zing wel in de maat!

Refrein

LANG LEVE DE TEGENSTANDER

Tekst: Tjeerd Oosterhuis & Sjoerd Kuiper

Muziek: Tjeerd Oosterhuis

Solisten: Yaël & Chuck & Rory & Max (Noah)

Wohoho wohoho

Laatst waren we er klaar voor

Broekjes, shirtjes, schoenen aan

En toen kwam een telefoontje

Dat het feest niet door zou gaan!

Tien van onze tegenstanders

Hadden een gebroken been

Alleen hun keeper was nog heel

Maar die kwam liever niet alleen

Lang lang leve onze tegenpartij

Want een weekend zonder voetbal

Is een nachtmerrie voor mij

Refrein:

Ik denk al dagen aan niets anders

Heb de hele week gewacht

Elke nacht lig ik te woelen

Zit te dromen in de klas

Als je zo ontzettend zin hebt

En je hoort dat je niet mag!

Want een dag zonder voetbal

Is een weggegooide dag, dag, dag, dag, da-da-dag

Een totaal bedorven dag, dag, dag, dag, da-da-dag

Laatst ging ik naar een wedstrijd

In het stadion, heel chic

Maar ik zat tot mijn ellende

Tussen fanatiek publiek

En ze scholden dat die and’ren

Naar hun stad terug moesten gaan

Maar als ze dat hadden gedaan

Zou voetbal niet meer bestaan!

Lang lang leve onze tegenpartij

want een weekend zonder voetbal

Is een nachtmerrie voor mij

Refrein

EEn applausje voor de tegenstander

Maak een mooi gebaar

En zeg wohow, wohow

Want we voetballen wel tegen

Maar ook altijd met elkaar

Dus zeg wohow, wohow (2x)

Refrein

KINDEREN VOOR KINDEREN TUNE

Tekst: Jack Gadellaa & Anne-Marie Verbaan

Muziek: Henk Westrus

Gezongen: door het hele koor

Kinderen voor kinderen

Kinderen voor kinderen

Kinderen voor kinderen

Kinderen voor kinderen

Kinderen voor kinderen

Voor jou en iedereen

Kinderen voor kinderen

Dat zing je nooit alleen

Al spreek je niet dezelfde taal

Muziek verstaan we allemaal

Kinderen voor kinderen

Een eindeloos verhaal

Yeahhh!

»

Geef een reactie

