Teksten Kinderen voor kinderen 14

Standaard

TUNE KINDEREN VOOR KINDEREN

Tekst: Jack Gadellaa

Muziek: Henk Westrus

 

Kinderen voor kinderen

Een kind is vaak een vriend

Kinderen voor kinderen

Ook voor een ander kind

’N kind heeft nog een open geest

Een kind begrijpt het allermeest

Kinderen voor kinderen

En die het zijn geweest

VAN NEDERLAND TOT BROADWAY

Tekst & muziek: Jan Rietman

Solisten: Daan & Priscilla

 

Dit is alweer de viertiende

Maar ons verveeld het nooit

We hopen dat je ’t leuk vindt

En dat ie hoge ogen gooit

De liedjes zeggen alles

Over wat ons bezig houdt

Problemen lossen wij niet op

Maar signaleren goed en fout

We zingen ons een weg

Door het leven van alledag

Soms met een traan

Maar meestal met een dikke vette lach

Wie weet gaan we ooit ook op weg

Naar Broadway of zoiets

Want kinderen voor kinderen

Is absoluut niet niks

 

Als ik wat ouder ben word ik een zanger,

En ik een zangeres

Met heel de wereld aan mijn voeten

En achter mij een groot orkest

Een echte mega-ster in een musical

Op Broadway of in Londen

Met onze naam groot in de krant

 

Veel repeteren, goed studeren

Leven met muziek

We doen ons best, voor niemand tijd

We moeten klaar zijn voor ’t publiek

Want kinderen voor kinderen op Broadway

Lijkt ons top

Een hamburger als beloning

Of een kilometer drop

Oh, als die droom eens uit kwam

Als iemand nou eens vroeg

 

Naar Amerika of Londen, naar Wenen of Berlijn

Of in New York op de planken

Dat zou echt sensatie zijn

Carré kijk uit we komen dat is een leuk begin

Het kan echt niet lang meer duren

Of we staan er midden in

 

Geen voorpagina van een blad

Dat ons niet hebben wil

Slapen in een gouden bed,

Zien alles door een roze bril

Zelfs Michael Jackson droomt

Van ons en Madonna diet ons na

Als wij wat willen snoepen

Komt dat uit een gouden la

 

Dromen van zo’n carrière

Doen we eigenlijk niet zo vaak

Maar mochten we de kans ooit krijgen

Is het vreselijk raak

 

Wil het desondanks niet lukken

Is er nog niets aan de hand

Dan blijft kinderen voor kinderen,

Gewoon in Nederland

Lekker zingen met elkaar, gewoon in Nederland

Gewoon in Nederland, gewoon in Nederland

RAUW EN PRIMITIEF

Tekst: Jaap Bakker

Muziek: Cees Tol & Thomas Tol

Gezongen door: het hele koor

 

Wij zijn Batavieren, een vrijgevochten stel

We leven in de buitenlucht en dat bevalt ons wel

We dragen warme kleren

Gemaakt van wilde beren

Dus mij kan niks gebeuren, ‘k zit lekker in m’n vel

We vangen everzwijnen en gaan op oorlogspad

Ik heb een dikke knots, dus niemand doet me wat

We kruipen door de modder

Daar zit nog een klodder

O, dat is geen probleem

Want ik ga ieder jaar in bad

 

Refrein:

Zo zijn de manieren

Rauw en primitief

Van de Batavieren

Rauw en primitief

Ik stamp, ik bonk, ik brul

Rauw en primitief

Gedrag van het jaar nul

Rrraaauuwww

En primitief

 

We eten elke avond voedzaam en gezond

Zonder bord en mes en vork, gezellig op de grond

We graaien met een oerkreet

De kluiven van het vloerkleed

Ik stop een halve lamsbout

In één keer in m’n mond

Ik doe m’n eigen zin en niemand maakt bezwaar

Geen stoplicht en geen school

Geen scheiding in het haar

Voor ons geen kinderbedtijd

Geen braafheid en geen netheid

Een echte Batavier is liever rauw dan halfgaar

 

Refrein

 

Een rouwrand om de nagels

En rauwkost voor ontbijt

Rausen, ruig en onbehouwen

Rouwdouwers uit de ouwe tijd

 

Refrein

ZWARTE SCHAAP EN ZONDEBOK

Tekst & muziek: Peter Groot kormelink & Herman Grimme

Solisten: Marjolein S. & Ferry

 

Soms krijg ik op m’n donder

En weet ik niet waarom

Soms moet ik op het matje komen

Terwijl m’n zus met spugen begon

Als er een ruit is gesneuveld

Ben ik er gloeiend bij

Is er een tientje verdwenen

Dan kijkt iedereen naar mij

Maar sinds jij de schuld kreeg

Van wat ik had gedaan

Ben ik niet meer bij je weg te slaan

 

Refrein:

Ik ben de zondebok

En ik het zwarte schaap

Wij zijn vast en zeker voor mekaar gemaakt

Voor mekaar gemaakt

 

Gaat de teevee spontaan kapot

Dan heb ik het weer gedaan

Wil de deur niet meer op slot

Dan hoor ik weer mijn naam

Heeft de hond in huis gepoept

Dan liet ik ‘m niet goed uit

Vinden ze kruimels in het bed

Dan zijn die van mijn beschuit

Maar sinds jij de schuld kreeg

Van wat ik had gedaan

Ben ik niet meer bij je weg te slaan

 

Refrein

 

Jij bent de klos en ik de sigaar

Ze schuiven ons van alles

De schuld in de schoenen

Jij bent een kluns

En jij een klungelaar

Maar de beste van de klas

Als het gaat om zoenen

 

Refrein

GROEN

Tekst: Marjan van Gog

Muziek: Boudewijn de Groot

Solisten: Tanja & Emmeline

 

Ik loop gewoon op straat

En iedereen blijft staan

Wat zou er aan de hand zijn?

Ze staren me zo aan

Maar als ik vraag waarom?

Dan krijg ik geen gehoor

Pas als ik langs de spiegel loop

Dringt alles tot me door

 

Refrein:

Ik ben groen, groen, hartstikke groen

Het is wel even wennen

Maar wat kan ik er aan doen?

Komt het door de zure regen?

Heeft de ozonlaag een deuk?

’T Kan me niet schelen

Ik vind het wel leuk

 

Misschien at ik teveel

Andijvie, sla of fruit

Ik heb wel horen zeggen:

Daar sla je groen van uit

Of lag ik van de week

Te lang in ’t groene gras

M’n vader roept dat ‘k altijd al

’N rare snijboon was

 

Refrein:

Ik ben groen, groen, hartstikke groen

Toch denk ik bij mezelf

Nou en! Niet moeilijk over doen

Ik ben heus geen spat veranderd

Steeds een opgewekt humeur

En groen dat was al jaren

M’n allerliefste kleur

 

Als ik de hulk was riep iedereen, hoera

Maar nu ik mezelf ben wijzen ze me na

Was ik Picasso, dan zeiden ze, ach kijk

Z’n groene periode – Ik werd nog stinkend rijk!!

 

M’n vader heeft blauw bloed

M’n moeder heeft geel haar

Dus dat ik groen zou worden

Is eigenlijk niet zo raar

M’n vrienden zijn jaloers

Ze vinden het te gek

Ik denk dat het een rage wordt

Want groen is erg in trek

 

Refrein:

Ik ben groen, groen, hartstikke groen

Toch denk ik bij mezelf,

Nou en! Niet moelijk over doen

Komt het door de zure regen?

Heeft de ozonlaag een deuk?

’T Kan me niet schelen

Ik vind het wel leuk

Wij zijn groen!

LEGE PLEKKEN IN DE KLAS

Tekst: Jack Gadellaa

Muziek: Willem Ennes

Solisten: Valerie & Maarten & Merel

 

In de aardrijkskundeles

In groep vier en vijf en zes

Zat ik altijd naast Mohxe0mmed

Die woont nu in Marrakech

’t Was mijn allerbeste vriendje

En nou heb ik geen adres

Maar al had ik dat: hoe vind je

Dat adres in Marrakech?

 

Refrein:

Lege stoelen, lege tafels

Lege plekken in de klas

Waar ooit iemand heeft gezeten

Waar je goed bevriend mee was

Iemand die hier niet mocht blijven

Uit een andere cultuur

Maar je gaat die vreemde vogels

Toch wel missen op den duur

 

Al zolang ik besta

Ging ik om met Fatima

Waar de één was was de ander

Nu zit zij in Ankara

Ik zei eerst dat het wel goed was

Maar ik huilde wel daarna

Ik moest steeds maar aan haar denken

Hier bij ons in Appelscha

 

Refrein

 

Op die stoel daar aan het pad

Weet ik nog dat Dennis zat

Die woont nu weer bij zijn moeder

Ergens in Oranjestad

Da’s een stad op de Antillen

En mooi weer is daar dus zat

Maar ik zou toch liever willen

Dat ik Dennis hier weer had

 

Refrein

FOTO’S UIT DE OUDE DOOS

Tekst & muziek: Chris Koerts & Gerard Koerts & Ab Tamboer

Solisten: Ilse & MaartjeV. & Anita & June & Elise

 

We gingen naar een fotograaf

Om de familie vast te leggen

Iedereen staat er prachtig op

Maar als ik wat mag zeggen

Die foto dat m’n broertje

M’n nicht bijt in d’r oor

Was toch wel de leukste

Maar in geen album komt die voor

Mijn vader is een sportfanaat

Op schaatsen kan die alles

Ik stond daar met het apparaat

En zei toen pa hé val ‘s

Hij is toen door het ijs gezakt

Oh wat was hij boos

Die foto is nooit ingeplakt

Die zit nu in een doos

 

Refrein:

De allerleukste foto’s

Liggen in een doos

Soms staat er iemand heel gek op

Of is er wel iets loos

De één die trekt een gekke bek

De ander snuit z’n neus

Nee, foto’s uit het album

Zijn me iets te serieus

 

M’n opa en m’n oma

Waren veertig jaren samen

’T ziet er allemaal netjes uit

Dat moet ik wel beamen

Maar had ik mogen kiezen

Dan werd het wel die prent

Waar opa zijn gebit uit deed

Altijd lachen met die vent

 

Refrein

 

Maar wel die foto van m’n broertje

Die was gevallen in een plas

En die van mij, ik durfde niet te lachen

Omdat ik net aan het wisselen was

 

Refrein

ALS IEDEREEN HETZELFDE WAS (UNPLUGGED)

Tekst: Huub van der Lubbe

Muziek: Nico Arzbach

Soliste: Tea Soon

 

Als iedereen hetzelfde was

Leek iedereen op elkaar

Iedereen zou dan hetzelfde doen

En dat vond niemand raar

Als iedereen hetzelfde was

Leek iedereen op elkaar

Iedereen had dan dezelfde kleur

En precies hetzelfde haar

En iedereen liep hetzelfde rond

Met hetzelfde gevoel:

Wat is het hier toch eigenlijk

Een vreselijk saaie boel

Als iedereen hetzelfde was

 

Als iedereen hetzelfde was

Leek iedereen iedereen

Iedereen kwam uit hetzelfde land

Dus daar ging niemand heen

En iedereen at hetzelfde

Omdat iedereen dat at

En elke dag zei iedereen:

Ach gat, alweer patat, alweer patat

 

Als iedereen hetzelfde was

Dan heette we allemaal Piet

En niemand vroeg dan:

Waar is Jan?

Want Jan die was er niet

Geen Zina en geen Amadou

Geen Mira en geen Stijn

Waar je zo mee lachen kunt,

Want die zouden er niet zijn

 

Als iedereen hetzelfde was

En dus hetzelfde dacht

Kende iedereen dezelfde mop

Dus niemand die er lacht

En iedereen was even groot

Of iedereen even klein

En het zou voor iedereen

Een saaie toestand zijn

Als iedereen hetzelfde was

 

Als iedereen hetzelfde was

En iedereen leek op elkaar

Iedereen dezelfde kleur

En precies hetzelfde haar

Iedereen dezelfde ogen

Of iedereen dezelfde bril

We boffen dat we allemaal anders zijn

Hoera voor het verschil! (7x)

DOE HET ZELF

Tekst: Koen van Dijk

Muziek: Ad van Dijk

Solist: Maarten

 

Dit noem je geen lied

Dit is een noodkreet

Ik sta tot mijn kruin

In het puin en het Gruis

M’n vader die vindt

Zichzelf zo handig

Vindt zichzelf

Zo handig in huis!

 

Dus, stel je voor: een kraan die lekt

Daar wordt wat aan gedáán, direct

Vader zal meteen gaan slopen

Maar de hoofdkraan staat nog open

Mijn vader doet het zelf

 

Parket verknalt. Het water spuit

Die vloer moet er dus later uit

Water zal dan blijven stromen

Tot de loodgieter kan komen

Het stóómt langs het gewelf

Zijn vader doet het zelf

Nou, dóe het dan ook,

Dóe het dan ook, dóe het dan ook..zelf

 

Vader doet het zelf?

Nou, dóe het dan ook zelf!

Vader doet het zelf?

Nou, dóe het dan ook zelf!

 

Zo gaat het nou elke keer

Ja, hij begint wel, telkens weer

En dan moet ik iemand bellen

Om de schade te herstellen

En die doet het dan zelf

 

Het hele huis ligt overhoop

De hal, de gang, de overloop

Niemand kan daar over lopen

De open keuken ligt open

De klok hangt op half elf

Zijn vader doet het zelf

Nou, dóe het dan ook,

Dóe het dan ook, dóe het dan ook

Doe het dan ook zelf!

 

Maak alsjeblieft

Een eerste-hulppost

Eén voor hem alleen

Waar hij heen kan gaan

En hou ‘em daar zoet

Hou ‘em daar bezig

Tot de vakman

Het werk heeft gedaan

 

Ja, geef ‘em een spalk

Geef ‘em een pleister

Vader doet het zelf, vader doet het zelf

Een beker met thee

Desnoods een banaan

Vader doet het zelf, vader doet het zelf

Maar hou ‘em daar zout

Hou ‘em daar binnen

Tot de vakman

Het werk heeft gedaan

 

De loodgieter en timmerman

Die worden er steeds slimmer van

Ze zijn in krap een uur d’r

En de weekenddienst is duurder

Mijn vader doet het hálf

Onnozel als een kalf

Hou moeder altijd bij de hand

Met gipsverband en..zalf

BAKLAVA OF RIJSTEVLA

Tekst: Anty Bos

Muziek: Hans van Eyck

Soliste: Rabiaâ

 

Mijn vader woont in Nederland

Mijn moeder in Marokko

Want zij is pas teruggegaan

Haar vaderland dat trok zo

Mijn vader zegt nu tegen mij:

Je moet het zelf maar weten

Ga je naar haar, blijf je bij mij

En nou zit ik te zweten

 

Refrein:

Allah ak’bar, Allah ak’bar

Blijf ik hier of blijf ik daar

Daar in Marokko ben ik thuis

Allah ak’bar, Allah ak’bar

Liever hier of liever daar

Maar hier in Holland staat mijn huis

Daar lekker elke dag Couscous

Hier weer patat met appelmoes

Allah ak’bar, Allah ak’bar

 

Nou heb ik dus een vaderland

Daar kun je ’s winters sleeën

En ook heb ik een moederland

Met prachtige moskeeën

Twee landen, dat is dubbel fijn

En toch zit ik te kniezen

Ga ik naar daar, of blijf ik hier

Ik kan gewoon niet kiezen

 

Refrein

 

Baklava of rijstevla

Marrakech of Appelscha

Ga je nou ja, ga je nou nee

Blijf je nou hier, ga je nou mee

 

Allah ak’bar (8x)

RECHT VAN SPREKEN

Tekst: Jan Boerstoel

Muziek: Edwin Schimscheimer

Solisten: Carlos & Tamara & Ferry

 

Recht op vrije meningsuiting

Dat betekent, heel normaal

Dat je niet de hele dag hoeft

Lopen letten op je taal

Dat je hardop durft te praten

In de tram of in de trein

Over wat je stom of slecht vindt

Zonder bang te hoeven zijn

 

Refrein:

Ieder mens heeft recht van spreken

Niks zo lelijk als censuur

Ieder mens heeft recht van spreken

‘Koppen dicht!’ is dictatuur

 

Recht op vrije meningsuiting

Dat betekent heel gewoon

Dat er niet wordt meegeluisterd

Naar je eigen telefoon

Dat je in de krant kunt schrijven:

‘De regering maakt me kwaad’

Zonder dat je daar meteen voor

De gevangenis in gaat

 

Refrein

 

Koppen dicht is mondje houen

Nooit meer iemand echt vertrouwen

Vriend of beste buur

 

Recht op vrije meningsuiting

Heeft nog lang niet iedereen

En voor dat het zóver zal zijn

Daar gaan jaren overheen

Maar al kun je al die mensen

Dan niet helpen aan dat recht

Toch help het allicht een beetje

Als je d’r wat van zegt

 

Refrein

VANDAAG BEN IK EEN VLIEGTUIG

Tekst & muziek: Henk Hofstede

Soliste: Maartje C.

 

Vandaag ben ik een vliegtuig

Hoog in de lucht

Boven de wolken, vlakbij de zon

Vandaag ben ik een vliegtuig

Mijn eerste vlucht

Over de daken als een ballon

 

Kom naar beneden zet je voeten op de grond

De wereld is niet plat

De wereld die is rond

 

Vandaag ben ik een vliegtuig

Als je me ziet

Zwaai met je zakdoek, zwaai met je hoed

Vandaag ben ik een vliegtuig

Landen kan ik niet

‘K zou echt niet weten hoe je dat doet

 

Kijk uit! Een schoorsteen

Kijk uit! Een hoge boom

Meisje wordt wakker dat is echt geen droom

 

Vandaag ben ik een vliegtuig

Hoog in de lucht

Boven de wolken

Vlakbij de zon

Net als een ballon

Ik wou dat het kon

PRETPAKKET

Tekst: Rob Chrispijn

Muziek: Gerge Kooymans

Solist: Justin

 

Oom Harry is mijn leukste oom

Prutst altijd aan motoren

Hij flipt op elke flipperkast

Tovert guldens uit mijn neus

Mijn ouders zijn niet enthousiast

Ze vinden hem niet serieus

Want als ik uitroep dat ik huiswerk maken haat

Moet ome Harry lachen

En hij geeft me deze raad:

 

Refrein:

Kies altijd voor het pretpakket

Op school, Op ’t werk, op straat, in bed

Er is al zoveel dat je moet

Doe wat je ’t liefste doet

 

Mijn vader vindt dat flauwekul

Mijn moeder zegt: daar komt ie nog wel achter

Heus, je ziet het aan je oom

Niets geleerd en niets bereikt

Zijn hele leven is een droom

Maar niemand wordt van dromen rijk

Dat mag dan waar zijn

Maar ze zeggen er niet bij

Of je met diploma’s even vrolijk wordt als hij

 

Refrein

 

Gisteravond zeven uur

Oom Harry op televisie

Hij liet trots een motor zien

Die daar in zijn werkplaats stond

Dat ding liep één op negentien

Op biogas en koeienstront

Mijn oom wordt hierdoor vast een miljonair

Met dat eeuwige gepruts van hem

Brengt hij het ver

 

Refrein 2x

 

Pretpakket 5x

ROOSMARIJN

Tekst: Koos Meinderts

Muziek: Ton Scherpenzeel

Solist: Maarten

 

Ik zou zo graag een dichter willen zijn

Met zo’n mooie naam

Als Eduard van Eikenstein

Dat als mensen mij zien lopen

Zouden zeggen,

Zeg wie zou dat zijn

Is dat niet die mooie dichter

Eduard van Eikenstein

 

Ik zou zo graag een dichter willen zijn

Met een mooie vrouw

Zo mooi als Roosmarijn

Dat als mensen haar zien lopen

Zouden zeggen:

Zeg die mooie Roosmarijn

Is dat niet die vrouw van

Eduard van Eikenstein?

 

Maar ik ben helaas geen dichter

Ik ben verschrikkelijk gewoon

Goed, gewoon mezelf,

Maar ik wou dat ik een ander was

Want ik ben me net iets te normaal

De doodnormaalste jongen van de klas

En laten we nou eerlijk zijn,

Welke Roosmarijn zou nou graag

Het meisje van zo’n doodnormale,

Alledaagse, saaie, doorsnee jongen willen zijn?

 

O, lieve Roosmarijn

Ik wil echt alles voor je zijn

 

Ik zou zo graag een zeeman willen zijn

Met zo’n mooie naam

Als kapitein Onedin Line

Dat, als mensen mij zien waren

Zouden zeggen,

Zeg wie zou dat zijn

Is dat niet die stoere zeeman

Kapitein Onedin Line?

 

Ik zou zo graag een zeeman willen zijn

Met een mooie vrouw

Zo mooi als Rosmarijn

Dat als mensen haar zien huilen

Zouden zeggen,

Zeg die mooie Roosmarijn

Mist ze soms haar zeeman

Kapitein Onedin Line?

 

Maar ik ben helaas geen zeeman

Ik ben verschrikkelijk gewoon

Goed, gewoon mezelf

Maar ik wou dat ik een ander was

Want ik ben me net iets te normaal

De doodnormaalste jongen van de klas

Want laten we nou eerlijk zijn

Welke Roosmarijn zou nou graag

Het meisje van zo’n doodnormale,

Alledaagse, saaie, doorsnee jongen willen zijn?

 

Ik ben helaas geen dichter

En ook geen kapitein

Ik kan helaas alleen mezelf maar zijn

Mijn doodnormale, alledaagse

Saaie, doorsnee zelf

Maar Roosmarijn er is nog hoop

Want Roosmarijn ik ben pas elf!

 

O, lieve Roosmarijn

Ik wil echt alles voor je zijn:

Een lied met een refrein

Een hart van marsepein

Een straaltje zonneschijn

Ik wil echt alles voor je zijn

En liefdesmedicijn

Een pleister voor de pijn

Een zakdoek van satijn

Ja, ik wil alles voor je zijn

Een zingende dolfijn

Een bloemetjesgordijn

Een huppelend konijn

Ja, ik wil alles voor je zijn

Mag ik mezelf niet zijn?

Een nijlpaard aan de lijn

Een grapje voor de gein

Ja, ik wil alles voor je zijn

Een hagelwit konijn

In een bootje op de rijn

O, lieve Roosmarijn

Ik wil echt alles voor je zijn

EENTJE KAN ER ALTIJD BIJ

Tekst: Jack Spijkerman

Muziek: Thé Lau

Solisten: Daan & Tessa & Martijn & Brendan

 

Ik sta op doel

Want ik ben de beste keeper

En krijg ik de bal

Dan geef ik hem meteen een zwieper

Naar m’n vriendje daar voorin

En die schiet hem er dan in

En wij worden kampioen, hieper de pieper

Word ik ook nog opgesteld

Dan wordt ik misschien de held

Nee, er is geen plaats meer voor jou in het veld

 

Refrein:

Ach wel ja, als je maar wil

Is er plaats voor iedereen

Met z’n alle heel gezellig in een rij

Als je met ons mee wil doen

Dan schuiven wij een beetje op

Want er kan er altijd nog

Er kan er altijd nog

Er kan er altijd nog wel eentje bij

 

Ik ben nu jarig

En ik mag een feessie geven

En m’n vriendjes hebben mij

Allemaal kadoos gegeven

En we hebben heel veel pret

En de video aangezet

En ze zongen ook voor mij: Lang zal ze leven

Ik kom heel snel aangeraced

Jij bent ook bij mij geweest

Nee, er is geen plaats meer

Voor jou op mijn feest

 

Refrein

 

Ik speel gitaar

En dat doe ik in een heel goed bandje

Ik word beroemd

Dat is leuk, want iedereen die kent je

En we hebben dikke lol

Want we spelen Rock en Roll

In een heel groot stadion, of in een klein tentje

Hee, ik ben nog onbekend

Maar ik heb heel veel talent

Nee, er is geen plaats meer voor jou in de band

 

Refrein

STROOI KRUIMELS

Tekst & Muziek: Ernst Jansz

Solisten: Mariska v E. & Lizemijn & Dagmar

 

Ik weet nog toen ik klein was

Dat ik met m’n moeder mee mocht naar de V&D

En haar bij de roltrap kwijt was

Een vreemde dame nam me mee

 

Als ik nu voor m’n moeder brood moet kopen

Of mijn vader vraagt me of ik sigaretten haal

Durf ik nog steeds de straat niet uit te lopen

Ik ben bang dat ik verdwaal

 

Refrein:

Strooi kruimels zodat je niet verdwaalt

Strooi kruimels zodat je niet verdwaalt

 

En als ik een keertje meega naar de disco

Dan zit ik met een cola

In een hoekje van de zaal

Van mijn vriendinnen

Zie ik flitsen in de lichtshow

Ik weet alleen dat ik verdwaal

 

Vanuit mijn bed zie ik planeten

Ze bewegen langzaam als ik adem haal

Waar ik hoor ben ik vergeten

Ik weet alleen dat ik verdwaal

 

Klein Duimpje strooide kruimels

Als hij bang was te verdwalen

Maar hoe kom ik nou aan kruimels

Ik moet ’t brood nog halen

Kruimels halen

 

Er werkt een jongen bij de bakker

Zoals hij naar me kijkt als ik m’n brood betaal

Van zijn blauwe ogen lig ik al nachten wakker

Bang dat ik erin verdwaal

 

Maar als ik toch verdwalen moet

Dan het liefste in hem

DANSEN (CLUBMIX)

Tekst: Henk Westbroek

Muziek: Jochem Fluitsma & Eric van Tijn

Solisten: Daniëlle & Laura & Charanda & Wendy & Kim & Paloma & Suzie & Margriet & Sophietje

 

Als bij ons de bus eraan komt

En hij staat nog lang niet stil

Begint iedereen te dringen

Omdat ie naar binnen wil

In veel landen gaat dat anders

Daar wacht je in de rij

Maar dat is niks voor ons

Wij drukken mensen graag opzij

 

Refrein:

Zoals het hier gaat, gaat ’t nergens:

En dat is wel grappig.. ergens!!

Maar dansen dansen dansen

Dansen dansen dansen

Dansen doen we allemaal

Dansen dansen dansen

Dansen dansen dansen

Dansen is een wereldtaal

Dansen Dansen

 

Als om zes uur iemand langs komt

Die niet uitgenodigd is

Had ie eerst maar moeten bellen

Nu loopt ie de maaltijd mis

In veel landen gaat dat anders

Het eten wordt verdeeld

Maar dat is niks voor ons

Omdat ’t in de portie’s scheelt

 

Refrein

 

Als iemand bij ons aanbelt

Die om een slaapplaats vraagt

Wordt hij naar ‘n hotel gestuurd

Of van de deur verjaagd

Ver weg gaat dat soms anders

Daar krijg je ’t grootste bed

Hier zal dat niet gebeuren

Elk bed is al bezet

 

Chinezen eten net als wij

Ook niet gek veel balkenbrij

Maar dansen dansen

Doen we allemaal

 

Japanners houden net als wij

Ook niet van een scheldpartij

Maar dansen dansen dansen

Dat doet iedereen GRAAG!

 

Cubanen willen net als wij

De consumptiemaatschappij

Maar dansen dansen

Is ’n wereldtaal

 

Duitsers houden net als wij

Ook niet van een kloppartij

Maar dansen dansen dansen

Doen we allemaal

 

Turken die zijn net als wij

Niet zo dol op pesterij

 

Fransen houden net als wij

Ook wel van een smulpartij

Maar dansen dansen

Doen we allemaal

 

Chilenen werken net als wij

Ook niet graag in slavernij

Maar dansen dansen dansen

Dat doet iedereen GRAAG!

 

Denen houden net als wij

Veel kippen in een batterij

Maar dansen dansen

Is een wereldtaal

 

Italianen houden net als wij

Ook niet van omkoperij

Maar dansen dansen dansen

Doen we allemaal

 

Amerikanen hebben zoals wij

Een hekel aan opschepperij

Maar dansen dansen

Doen we allemaal

 

Arabieren hebben net als wij

Ook een oliemaatschappij

Maar dansen dansen dansen

Dat doet iedereen GRAAG!

 

Brazilianen die zijn net als wij

Met carnaval ook liever vrij

Maar dansen dansen

Is een wereldtaal

Ieren die doen net als wij

Voor elkaar geen stap opzij

Maar dansen dansen dansen

Doen we allemaal

 

Zwitsers vinden net als wij

Chocola een lekkernij

Maar dansen dansen

Doen we allemaal

 

Russen op een trouwpartij

Die dansen, dansen net als wij

Maar dansen dansen dansen

Dat doet iedereen GRAAG!

 

Pygmeeën die zijn net als wij

Alleen kunnen ze nergens bij

Maar dansen dansen

Is een wereldtaal

 

Chinezen

Maar dansen dansen dansen

Doen we allemaal

Chinezen 3x

Geef een reactie

