Teksten kinderen voor kinderen 33

Standaard

HALLO WERELD

Tekst: Sjoerd Kuyper

Muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Mea & Bloem & Yaël & Noa & Tamar & Noah

Refrein:

Hallo wereld wereld

De wereld is van mij (oeoeoe)

Er is ruimte zat, dus kom er lekker bij

Hallo wereld wereld

De wereld is van jou (oeoeoe)

Er zijn wel duizend kleuren

Veel meer dan rood-wit-blauw

En wat ik doe doe doe

Doe ik samen met jou

En waar ik ga ga ga

Ga ik samen met jou

Hallo wereld (Hééééééé!)

Ja jij, je bent van ons allemaal

Hallo raam

Goeiemorgen nieuwe dag

Hallo bed

Waarin ik net nog lekker lag

Hallo boek

Met je verhalen zo mooi

Verre landen, nieuwe mensen

Komen wonen in m’n hoofd

Als je leest

Snap je de mensen om je heen (ohoo)

Als je leest

Dan weet je, ik ben niet alleen (ohoo)

Want een boek

Meteen al bij de eerste zin

Dat opent alle alle grenzen

En draagt jou de wereld in

Refrein

Hallo deur

Hallo straten

Hallo plein

Hallo zon

Die op alle mensen schijnt

Ha die buurman

Kom, vertel me een verhaal

Je kwam van ver, nu ben je hier

We zijn hier samen, allemaal

Refrein

En wat ik doe doe doe

Doe ik samen met jou

En waar ik ga ga ga

Ga ik samen met jou

Hallo wereld (oeoeoe)

Ja jij, je bent van ons allemaal

FAVORIETE MEESTER

Tekst &muziek: Ali Bouali & Allan Eshuijs & Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Sophia & Brechtje & Claire & Esmée & Yaël

Oh oh oh,

Oh oh oh

Hij is grappig, doet altijd een beetje gek

Daarom is hij onze favoriete meester, yes

We hebben weer les, we willen weten

Wat ie ons wil leren

Hoe dan ook ’t wordt geestig, yeah

Hij maakt voor iedereen tijd

Arm of rijk voor hem is iedereen gelijk

Als wij ‘m nodig hebben

Dan staat ie daar meteen

En daarom is ie onze nr 1

En de juf smelt als zij hem ziet

Refrein:

Hij is de favoriete meester

Van mijn school

Hij steelt de show

Is lief en heel leuk

We liggen altijd in een deuk

Met ons grootste idool

Ohohohoh

Hij is de favoriete meester

Van mijn school

Oh oh oh hij is ons idool

Oh oh oh onze favoriete meester

Van de school

Hij heeft zoveel swagger

Hij is knapper dan een popster

En stoerder dan een rapper

Zelfs de moeders denken:

Damn wat een lekker ding

En van een doodgewone les

Maakt hij een happening

Maar bovenal laat ie ons dromen

Over een hele mooie toekomst

Ja hij laat ons geloven

In onszelf, zoals hij is er geen één

En daarom is ’t onze nr 1

En de juf bloost als zij hem ziet

Refrein

Hij is zo vrolijk en lief

Die man is master 2x

Hij steelt je hart, als een dief

Die man is master

Met alle kinderen bevriend

Die man is master

Die man is master

Die man is master

Refrein

GADGETFREAK

Tekst & muziek: Casper Kramer

Soliste: Julia

Mijn oom is gek, gek op gekke spullen

Hij noemt ’t gadgets

Die zijn dromen vervullen

Hij heeft echt wel honderd apparaatjes

Koopt elke week weer wat nieuws

Vol trots laat ie zien, wat ie nu weer heeft

Een sleutelhanger

Die in het donker licht geeft

En een robot die de vloer schoonmaakt

Of wat dacht je van een beker die praat

Het maakt niet uit, donkerblauw, zwart of wit

Als er maar een batterij in zit

Groot of klein, met of zonder muziek

Zijn hele huis is net een speelgoedfabriek

Refrein:

Hij is een gadgetfreak

Een echte gadgetfreak

Een beetje net als ik

Maar zijn gadgets zijn vet en echt uniek

Zo uniek (hoewhohoewhohoooo)

Ja hij maakt ook zelf allemaal dingen

Ik Snap niet hoe hij dat doet

Laat mij maar zingen

Do re mi fa so la ti do

Ik wil een badeend met een ingebouwde radio

En mijn tante wordt echt knettergek van hem

Heb jij jezelf niet al genoeg verwend?

Zegt ze dan, maar mijn oom wil nog meer

Gadgets, want hij houd er zo van

Het maakt niet uit, donkerblauw, zwart of wit

Als er maar een batterij in zit

Groot of klein, met of zonder muziek

Zijn hele huis is net een speelgoedfabriek

Refrein

Een radiografisch bestuurbare zeppelin

Iedereen schrikt van zijn wandelende nepspin

Kauwgom-magneten, een balpen met camera

Een digitale fotolijst met USB, etcetera

Het maakt niet, donkerblauw, zwart of wit

Als er maar een batterij in zit

Groot of klein, met of zonder muziek

Zijn hele huis is net een speelgoedfabriek

Hij is een gadgetfreak

Een echte gadgetfreak

Ja, een echte gadgetfreak

Een beetje net als ik, net als ik

(maar zijn gadgets zijn vet en echt uniek)

Zo uniek, uniek, uniek

( hoewhohoewhohoooo)

Hij is een gadgetfreak

Yes!

CITOTOETS

Tekst: Jennie Willemstijn

Muziek: Leonie Meijer

Solisten: Ella & Bobby

Wat moet ik met al die cijfertjes?

Ze willen weten

Hoe goed ik ben in taal

En ze willen testen

Hoe snel ik al ben in rekenen

Maar ja, wat zegt dat allemaal?

Tsjongejongejonge

200 vragen in 3 ochtenden

Oewie oewie

Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan

En ik ben best

Best een beetje zenuwachtig

Zenuwachtig

Want het komt er nu echt aan

Refrein:

De C I T O citotoets

Heeeyyyy, whohoewhohooooohoo

De C I T O citotoets

Heeeyyyy, whohoewhohooooohoo

Dan gaan ze meten wat we weten

Concentratiespanningsboog

Al speel ik liever buiten

En de 8ste-goepers ook

De C I T O citotoets

Heeeyyyy, whohoewhohooooohoo

Het zal best wel even wennen zijn

Straks op die andere school

Bij wie kom ik dan in de klas?

En maak ik dan

Nieuwe vrienden en vriendinnetjes

Die hele stapel boeken in m’n tas

Refrein

En wat dan ook de uitslag is

Je bent en blijft altijd de moeite waard

Opgelet attentie! Heeeyyyy

Check one, two

Check hier alvast de gouden tips van

Hooooooo

Hoe je het moest doen

Hey yo die toets is wel belangrijk

Heeeyyyy

Maar houd in je hoofd

Jij kunt alles worden Hooooooo

Als je maar in jezelf gelooft

Rustig aan Heeeyyyy

Takei t easy

Doe wat je kan

Hooooooo

Maar blijf gewoon cool

En wat de uitslag ook is

Heeeyyyy

Als jij gewoon je best doet

Hooooooo

Komt het zeker altijd goed

Refrein

Tsjongejongejonge

GYMPENTIC

Tekst & muziek: Rick Pols & Linda Pols

Soliste: Luca

Refrein:

Ik, ik, ik! Ik heb een gympentic

Ik heb ze echt in elke kleur

Ik heb meteen een goed humeur

Als ik mijn veters strik

Ik, ik, ik! Ik heb een gympentic

Pimpelpaars of roze-groen

Nee ik kan er niks aan doen

Want die gympen dat ben ik!

Ik heb ze in oranje

Maar ook in kanariegeel

Ik heb ze met en zonder franje

Het zijn er echt ontzettend veel

Blauwe als ik niet zo blij ben

Strik strak strik strak

Met glitters voor het nieuwe jaar

Strik strak strik strak

Zo gek als jij maar kan bedenken

Strik strak strik strak

Voor elke dag een ander paar

Groene, gele, witte, blauwe

Paarse, roze, zwarte, gouden

Refrein

Deze rooie voor kerstmis

Op mijn verjaardag draag ik goud

En voor wit met zwarte strepen

Ben je zeker nooit te oud

Heus je zou eens moeten weten

Strik strak strik strak

Het is bijna niet normaal

Strik strak strik strak

Ze zijn echt niet meer te tellen

Strik strak strik strak

Maar ik draag ze allemaal

Groene, gele, witte, blauwe

Paarse, roze, zwarte, gouden

Refrein

In de herfst, winter of zomer

Bij 30 graden of min 10

Je krijgt mij niet uit mijn gympen

Je zal mij nooit anders zien

Ik, ik, ik! Ik heb een gympentic

Zij is de gympenchick

Ik heb ze echt in elke kleur

Ik heb meteen een goed humeur

Als ik mijn veters strik

Ik, ik, ik! Ik heb een gympentic

Zij is de gympenchick

Pimpelpaars of roze-groen

Nee ik kan er niks aan doen

Want die gympen dat ben ik!

IK WIL EEN TATTOO

Tekst & muziek: Ben Saunders & Tjeerd P. Oosterhuis

Solist: Yaël

Ik liep met mijn moeder

Op een dag in de supermarkt Ahoe

Verveelde mij echt rot maar toen zag ik plots

Een rode kauwgomballenautomaat

De eerste keer dat die er staat Ahoe

En oh my god hij is gevuld met gave tattoos

Ik vroeg mijn mams mag ik een euro?

Ze zei: okay,

Maar voor een echte ben je veel te jong

Refrein:

Ik wil een tattoo

Jouw naam op mijn linkerarm

Gekleurd met een hartje just for you

Ja ik wil mijn eigen tattoo

En het liefst vandaag

Ik weet het zeker, dat ie bij mij

Het coolste staat

Op school na het gymen

Moest ik onder de douche Ahoe

Maar dat leek mij toch niet zo’n goed idee

Ik stink nog liever uren in de wind

Maakt niet uit wat iemand daar van vindt Ahoe

Laat mij er nou maar

Even nog van genieten

Ik liet ‘m zien aan de juf

Die schrok zich suf

Een tattoo hier op school

Had zij nog nooit gezien

Refrein

Later als ik groot ben

Dan neem ik er wel 10

Niet zoveel als bij Ben Saunders

Heb je die wel eens gezien?

Want ik ben nog te jong

Om te doen wat ik wil

Maar met deze tattoo

Voel ik me tot die tijd chill

Ik wil een tattoo

Jouw naam op mijn linkerarm

Gekleurd met een hartje just for you

Ja ik wil mijn eigen tattoo

En het liefst vandaag

Ik weet het zeker, dat ie bij mij

Dat ie bij mij

Het coolste staat

Ik wil een tattoo

Ahoe

Ik wil een tattoottoo

Ahoe

Ohoo

Ohohohoo

Ahoe

Ik wil een tattoottoo

Ohohooooo

PAPEGAAI

Tekst & muziek: Ricardo Burgrust

Solisten: Tamar & Zoë

Papegaai, papegaaaaiii

Dezelfde schoenen

Dezelfde jas

Hetzelfde t-shirt en

Dezelfde tas

Dezelfde sokken

Dezelfde broek

Dezelfde agenda

Zelfs hetzelfde boek

Ooh ooh er is iets helemaal mis

Ooh ooh ‘k weet niet precies wat het is

Ooh ooh

Heb ik soms een tweelingzus

Of een kloon van mezelf

Ik word helemaal gek

Refrein:

Waarom doe je als een papegaai?

Je doet iedereen altijd na

Daar is toch niets aan

Stop ermee en doe niet als een papegaai

Het is veel leuker om te zijn wie je bent

Waarom doe je als een papegaai?

Je doet iedereen altijd na

Daar is toch niets aan

Kap ermee en doe niet als een papegaai

Het is veel leuker om te zijn als jezelf

Dezelfde skeelers

Dezelfde fiets

Het is ook altijd

Weer hetzelfde lied

Dezelfde sporten

Wat een gezeur

Dezelfde stiften

In dezelfde kleur

Ooh ooh er is iets helemaal mis

Ooh ooh ‘k weet niet precies wat het is

Ooh ooh

Heb ik soms een tweelingzus

Of een kloon van mezelf

Ik word helemaal gek

Refrein

’t Is echt niet stoer om iemand na te doen

Neeee

Als jij gewoon blijft wie je bent

Dan vindt iedereen jou veel leuker

Refrein

Waarom doe je als een papegaai?

MAMA’S TELEFOON

Tekst: Gert-Jan Mulder

Muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Bloem & Jeroen

Elke dag pak ik gewoon

Mijn lieve mams d’r telefoon

De spelletjes zijn supertof, verslavend

Telkens lig ik in een deuk

Vind bijna alle apps wel leuk

Ik krijg er geen genoeg van, elke avond

Alleen heb ik geen geld

Geen geld voor dit model

Dus als er iemand belt

Dan geef ik ‘m weer snel

Refrein:

Zo blijf ik hip, en kijk een clip

Op mama’s telefoon

Wat ben ik blij en blijf ik bij

Met mama’s telefoon

En als er iemand belt

Dan geef ik ‘m maar snel

Zelfs als ze zegt: kom op nou stop!

Laad ik de batterij weer op

Ik doe lekker mijn ding

Totdat ik naar bed moet

Fotootjes met bluetooth

Of filmpjes op youtube

Alles wat ik hier bekijk is vet goed

Alleen heb ik geen geld

Geen geld voor dit model

Dus als er iemand belt

Dan geef ik ‘m weer snel

Refrein

Voetbal en het schaatsen

Al het nieuws is live

De praatjes en de roddels

De vrienden op mijn hyves

Video’s en films

Alle dingen die ik zie

En heb je niet zo’n phone

Nou dan snap je het dus niet

Dus luister allemaal

Want dit is mijn verhaal

Ik volg echt van alles

Zelfs het jeugdjournaal

Maar ik heb echt geen geld

Geen geld voor dit model

Dus als er iemand belt

Dan geef ik ‘m weer snel

Zo blijf ik hip en kijk een clip

Op mama’s telefoon

Wat ben ik blij en blijf ik bij

Met mama’s telefoon

Come on

Refrein

Dan geef ik ‘m weer snel (2x)

En als er iemand belt

Dan geef ik ‘m weer snel (2x)

Mijn mama’s telefoon

WORD IK DIT OF WORD IK DAT

Tekst & muziek: Geert Leurink

Solisten: Stijn & Melissa

Brandweerman, opticien, verpleegster

Varen op een schip, patholoog anatoom

Of werken in de kruin van een zieke boom

Adviseur, op een bank, of een veearts

Vechten voor de vrede in een onbekend land

Je moet heel vroeg beslissen waar je belandt

Refrein:

Word ik dit of word ik dat?

Word ik dit of word ik dat?

Al die keuzes ben ik zat

Al die keuzes ben ik zat

Ze duwen me een richting in

Een richting in

Laat me later kiezen dat heeft veel meer zin

Componist, diëtist of minister

Dagen lopen leuren met een boek langs de deur

Sjouwen in de bouw of een filmacteur

Op een trein, langs de lijn, een IT’r

Goochelen met cijfers, de Marechaussee

Je zult nu moeten kiezen, maar je hebt geen idee

Refrein

Woh yeah, woh yeah (4x)

Het enige wat ik nu wil doen

Is spelen met m’n vrienden op straat

Al die keuzes komen morgen wel

En komen ze niet, dan is het nog niet te laat

Refrein

100 JAAR

Tekst & muziek: Giorglo tuifort

Solisten: Julia & Bram & Ella & Yaël & Luca & Mea & Brechtje

Meer dan 100 jaar geleden was je helemaal niet wijs

Als je zei dat onze aarde wel eens rond zou kunnen zijn

Toen werd je nagekeken en voor grapjas uitgemaakt

Als je zei dat wij ooit vliegen zouden gaan

Maar kijk eens even rustig naar de wereld om je heel

Het beeld van nu dat komt met dat van toen niet overeen

We schieten satellieten naar Mercurius en Mars

In en fabriek komt er geen mens meer aan te pas

We winkelen op internet, we slapen op een waterbed

We praten zonder woorden want we pingen

En over 100 jaar als ik niet meer besta

Dan boeken we vakantiereisjes rustig naar de maan

Dan flits je in een half uur van Londen naar Japan

Dan is er niets meer dat er niet meer kan

100 jaar de toekomst in of 100 jaar terug

Als ik die keuze krijgen zou, wist ik het niet zo vlug

Toch zou ik er voor kiezen om te zien hoe het toen was

Dan komt alles wat ik nu weet nog van pas

Dan ben ik de slimste van de school

Van alle kinderen het idool

Om van de grote mensen maar te zwijgen

Over 100 jaar als ik niet meer besta

Dan pak je voor een goed humeur een drankje uit de la

Dan neem je voor een maaltijd een tabletje uit de kast

Dan is er niets meer dat ons nog verrast

Over 100 jaar als ik niet meer besta

Dan hoop ik dat er niemand meer met honger slapen gaat

Dat kindsoldaat een woord is uit een ver verleden tijd

Geen onderscheid meer tussen arm en rijk

Kleurenblind, iedereen gelijk

MEIDENFEEST

Tekst: Sara Kroos

Muziek: Robert D. Fisher & Hansen Tomas

Solisten: Noa & Ella

Dit is voor m’n homegirls

Alle jongens nu aan de kant

Deze party is een meidenfeest

Vrijdagavond hier bij mij thuis

Zo lauw, zo chill

Is geen feest geweest

We doen de lichten uit

Gordijnen dicht

Er is een discobol en echt discolicht

Er is een DJ met een vette beat

En slapen gaan we never nooit niet

Refrein:

DJ draai maar door

We gaan ervoor

W w w want ik geef een meidenfeest

Meiden in de rij

Kom erbij

Maar n n neem wel je pyjama mee

Hohohohohoo

Hohohoooo

Hohohohohoo

Hohohoooo

En wanneer we zijn uitgedanst

Nou dan kijken we een dvd

Lekker in pyjama op de bank

Er is niemand

Die slaapt voor een uur of 2

Iedereen heeft glitters in het haar

En we doen ook make-up op bij elkaar

We kletsen door tot ’s morgens vroeg

Tot m’n moeder roept:

Nu is het wel genoeg!

Refrein

In bed vertellen we geheimen, geheimen

Die blijven tussen ons,

De meiden, de meiden

Dit is voor m’n homegirls

Refrein

Hohohohohoo

Hohohoooo

In bed vertellen we geheimen, geheimen

Want dit is een meidenfeest

Hohohohohoo

Hohohoooo

Die blijven tussen ons de meiden, de meiden

Want dit is een meidenfeest

Whoa

Geef een reactie

