Noah zingt en danst de hele dag door

Standaard

ENSCHEDE – De Enschedese Noah (9) mag woensdag optreden met Kinderen voor Kinderen.

Hij kan niet wachten tot het doek omhoog gaat en de muziek wordt ingezet. Noah Oost gaat het woensdag meemaken. Dan zijn de grote shows van Kinderen voor Kinderen in de Amsterdamse Heineken Music Hall (HMH). De jonge Enschedeër zingt inmiddels twee jaar in het beroemde koor. Met de Gooise ‘r’ al aardig onder de knie dient zich nu een nieuw hoogtepunt aan.

x84Het was superdruk de afgelopen tijd”, vertelt Noah. x84Iedere zondag op en neer naar Amsterdam om te repeteren en heel vaak optredens in programma’s.” Zo trad Noah al aan in Z@pp Live en mocht hij meedoen tijdens de opening van het Kinderboekenbal. Bovendien klinkt zijn stem op Hallo Wereld, de nieuwste cd van het koor. Voor het titelnummer is tevens een videoclip opgenomen waarin hij te zien is. x84Naast optreden vind ik het net zo leuk om liedjes in te zingen in een studio. Sommige andere kinderen vinden dat moeilijk, omdat je dan je stem alleen hoort. Maar ik vind het tof om te doen.”

Het verhaal van Noah laat zich aanhoren als een jongensdroom. Moeder Stephanie Noordman zucht ervan. x84Meer dan een taxibedrijfje ben je als ouder niet”, lacht ze. x84Want we mogen niet bij de repetities aanwezig zijn. Het is allemaal zeer geheimzinnig.” Niet dat ze niets te horen en te zien krijgt van het zang- en danstalent van haar zoon. x84Thuis zingt en danst hij de hele dag door. Altijd Kinderen voor Kinderen. Vraag hem maar eens naar een liedje. Dan kan hij je precies vertellen van welke editie het is en wie het zingt.” Vooruit, het liedje over de ezel? x84Die is uit deel acht. In 1987 was dat.”

Woensdag mag de jonge zanger het podium delen met onder anderen Ben Saunders en de van Telekids bekende Keet. Eerstgenoemde werkte ook mee aan het nummer Ik wil een tattoo. x84Super lijkt me dat. Het maakt mij ook niet uit of ik met het koor meezing of solo moet zingen.” Nu niet en later niet, want de ambitieuze basisschoolleerling wil in de toekomst de grote podia blijven aandoen. x84Zingen, dansen, musicals of gewoon toneel. Ik wil alles doen. Misschien word ik dan echt beroemd. Nu word ik alleen herkend als we met de groep een optreden hebben.”

Moeder Stephanie moet hem af en toe nog een beetje temperen. x84Hoe het later gaat, zien we dan wel weer. We zitten hier wel in het oosten en dan zijn de kansen wat minder.” Waarop Noah direct begint over Thomas Berge. x84Die komt toch uit Haaksbergen? Anders ga ik wel naar school in Amsterdam.” Plannen genoeg.

Waar Noah na de HMH wil optreden? x84In de Arena heb ik al opgetreden. Ik ben nog niet in Ahoy geweest. Dus misschien daar.” Maar eerst het spektakel in de Heineken Music Hall. De opnames worden begin november uitgezonden.

(artikel 23 oktober 2012)

http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/11917102/Noah-zingt-en-danst-de-hele-dag-door.ece

Geef een reactie

