Papendrechts talent schittert bij concert Kinderen voor Kinderen

Standaard

PAPENDRECHT – Kinderen voor Kinderen: wie is er niet mee opgegroeid? Veel kinderen dromen ervan om mee te zingen in dit kinderkoor, maar er zijn maar weinig kinderen die deze droom ook echt kunnen waarmaken. De 10-jarige Sherida is er één van. De Papendrechtse zit nu een jaar bij het koor en heeft het enorm naar haar zin: “Het is echt geweldig om met alle kinderen te zingen en te dansen!”

In het dagelijks leven zit Sherida in groep 7 op basisschool de Viermaster, maar deze woensdag, 24 oktober, staat ze op het podium met heel wat bekende Nederlandse artiesten, zoals Ben Saunders, Yes-R, Keet! en Kraantje Pappie. Dan geeft het koor van Kinderen voor Kinderen namelijk twee uitverkochte concerten in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De jonge zangeres heeft er veel zin in: “Wij zijn de hoofdact en die artiesten treden om ons optreden heen op, dat is natuurlijk superleuk! Ook kom ik opeens op de televisie, dat vind ik heel stoer.” De opbrengsten van het concert en de nieuwe cd, ‘Hallo Wereld’, gaan naar My Book Buddy, een goed doel dat lezen in ontwikkelingslanden stimuleert. Op de vraag of ze er zelf ook geld aan zou willen verdienen, zegt ze: “Het zou wel leuk zijn, ik hoef dan geen 100 euro per week ofzo, maar 20 euro per uur zou wel mooi zijn!” Eigenlijk wilde Sherida graag meedoen aan de audities van het programma ‘The Voice Kids’, maar ze wist niet meer precies hoe het heette. Haar moeder had haar toen ingeschreven voor de audities van Kinderen voor Kinderen, waar ze zichzelf het koor in zong. “Na de audities moest ik naar een zang- en dansschool, waar je bepaalde liedjes moest leren zingen en dansen. Daarna moest ik nog een auditie doen met die liedjes en toen vonden ze me wel goed genoeg, dus toen kwam ik in het koor.”

The Voice Kids

“Het is ook heel handig dat ik er geen school voor hoef te missen, want de repetities zijn op zondag. Ik heb dan twee uur zangles en twee uur dansles.” Toch wil ze alsnog wel graag meedoen met ‘The Voice Kids’, omdat ze nog graag ‘iets wil winnen met zingen’. Het zang- en danstalent zit in de familie, want Sherida heeft haar talent naar eigen zeggen van haar zus. “Mijn zus zit bij theater Hofplein en kan heel goed zingen en dansen. Dat is heel handig, want dan kan ik samen met haar oefenen!” Verrassend genoeg wil het beeldschone meisje later geen zangeres worden. “Ik wil heel graag kapster worden, want dan kan ik mijn eigen haar doen zoals ik wil en dan kan ik later ook het haar van mijn kinderen heel mooi doen!”

(artikel 25 oktober 2012)
Geef een reactie

