Purmerendse schittert in Kinderen voor Kinderen

Standaard

‘Mijn droom is uitgekomen’

PURMEREND – De Purmerendse Melanie is aankomend weekend te zien in het jaarlijkse tv-concert Kinderen voor Kinderen, dat 5 november om 19.00 uur wordt uitgezonden bij de VARA op Z@pp/Nederland 3. Het thema van het 32ste Kinderen voor Kinderen Concert luidt: ‘Zo bijzonder!’ En bijzonder is het. Ook voor Melanie die dit jaar door de audities kwam, waarbij ze samen met 23 anderen ruim 450 kinderen achter zich liet. “Mijn droom is uitgekomen”, vertelt de 11-jarige zangeres. Melanie heeft samen met de andere kinderen bijna een jaar lang elk weekend gerepeteerd om de show tot een groot succes te maken.
Het is de allereerste keer dat Melanie meedoet aan Kinderen voor Kinderen en aan een show op tv, maar de jonge ster is het op de planken staan al gewend. “Ik zit nu ongeveer drie jaar bij het NKT (Nederlands Kinder Theater), en daar krijg ik zang-, dans- en toneellessen. We treden dan ook soms op!” Melanie doet al vanaf haar derde aan ballet en heeft ook veel ervaring met streetdance. Ook staat ze vaak met haar vriendinnetje voor de spiegel haar grote voorbeelden na te doen. “Ik ben fan van Miley Cyrus en Selena Gomez, die vind ik echt heel goed zingen. Soms doe ik een rietje aan een speldje en dan langs mijn mond, dan lijkt het net een microfoontje!” Toen Melanie en haar moeder hoorden dat er auditierondes werden gehouden voor Kinderen voor Kinderen, besloten ze het te proberen. “Ik was nog veel nerveuzer dan Melanie zelf”, vertelt moeder Jolanda. “Ik vond het ook heel spannend hoor!”, valt Melanie haar moeder bij.

Groen licht

“Tijdens de auditierondes werden we steeds allemaal in groepjes verdeeld, net als bij The Voice in Holland en Idols eigenlijk. En ze deelden allemaal stickers uit. Degenen met de rode stickers moesten weg, over de kinderen met oranje stickers hadden ze twijfels en de mensen met de groene stickers; die deden het helemaal goed en die mochten blijven. Ik had steeds groen!”, vertelt Melanie enthousiast. “Ik was zo blij dat ik werd uitgekozen, mijn droom is echt uitgekomen!”, aldus Melanie. Vanaf het moment dat de 11-jarige een felbegeerde plaats in het Kinderen voor Kinderen-koor had bemachtigd heeft ze niet stilgezeten. “We moesten elke zondag repeteren voor de grote tv-show. We kregen zangles, dansles van Lucia Marthas en gingen oefenen met alle liedjes samen met Tjeerd Oosterhuis, Jorge Verkroost en Tim Akkerman. We hebben zelfs een cd opgenomen!”, vertelt Melanie.

Sms

De meiden en jongens van het Kinderen voor Kinderen-koor zingen over vegetariër worden, verliefd zijn en het dilemma van de laatste sms. “Dat gaat over je laatste beltegoed. En naar wie stuur je dan je laatste sms-je? Dat heb ik zelf ook wel eens”, vertelt Melanie. Ook een zwaarder onderwerp wordt in de show niet gemeden. “We hebben ook een heel zielig liedje opgenomen. Dat gaat over de vader van iemand, die dood gaat. Zelfs mijn moeder vindt het heel zielig. Daar plaag ik haar een beetje mee. Dan ga ik het liedje opzetten als ze haar mascara op doet, en dan moet ze huilen en gaat het uitlopen, dat vind ik grappig.” Toch blijft zowel de cd als het tv-optreden vooral vrolijk met liedjes over de eerste schooldag, passie voor muziek en hoe kinderen hun leven door een zonnebril bekijken. “De show is echt heel vrolijk, we hebben ook allemaal heel erg leuke en aparte kleren aan tijdens de show. Felgekleurd en met glitters. M’n leukste outfit is met een glitterpetje!”

Beroemd

Ondanks dat Melanie nog helemaal in het Kinderen voor Kinderen-avontuur zit, en vrij jong is kijkt ze al ver vooruit. “Ik wil beroemd worden”, zegt ze doeltreffend. “Ik wil zingen en stemmen inspreken voor films en optreden net als Miley Cyrus en Selena Gomez!” Kinderen voor Kinderen is zaterdag 5 november te zien om 19.00 bij de VARA op Z@pp/Nederland 3. De presentatie is dit jaar in handen van Sara Kroos, die ook één van de liedjes heeft geschreven.13 november houdt het koor weer haar jaarlijkse auditie voor getalenteerde kinderen die al zangervaring hebben. Opgeven kan via kinderenvoorkinderen.vara.nl.

(artikel 28 oktober 2011)
Geef een reactie

