Vennepse Melissa zingt solo in HMH

Standaard

NIEUW-VENNEP – De 11-jarige Melissa uit Nieuw-Vennep had tot 2 jaar geleden nog nooit van Kinderen voor Kinderen gehoord. Woensdag 24 oktober schittert ze met een solo met het Kinderen voor Kinderen-koor tijdens een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam.

Melissa was altijd aan het zingen. Toen haar moeder haar vertelde over Kinderen voor Kinderen dacht ze: ‘Dat is best leuk.’
Ze deed auditie, maar moest nog een jaar wachten. Bij de audities in 2010 werd ze uit zeshonderd kinderen gekozen en in 2011 zong ze in De Beurs van Berlage met het koor.
Toen ze 5 jaar was, danste Melissa bij een balletschool vlakbij huis. Ze had talent en kwam terecht in de jazz-selectie en ging naar de vooropleiding van dansacademie Lucia Marthas in Amsterdam. Ze is leerling van basisschool De Ark.
Oefenen Melissa heeft de afgelopen periode veel moeten oefenen met Kinderen voor Kinderen. ‘Mijn klasgenoten vinden het leuk dat ik zo’n hobby heb. Soms moet ik eerder weg zoals laatst toen we een optreden hadden in de Arena voor een wedstrijd van Ajax.’
‘Ik vind het leuk met het koor’, gaat Melissa verder. ‘Ik heb er veel vriendinnen, je maakt samen dingen mee. Op een gegeven moment werd bekend gemaakt wie de solo-liedjes mochten zingen. Bij het laatste liedje dacht ik: ‘Alsjeblieft laat ik het zijn…’ Dat was heel spannend en nog steeds heb ik soms kriebels in mijn buik.’
Het liedje Word ik dit of word ik dat gaat over toekomstdromen en keuzes maken. ‘Zelf concentreer ik me vooral op de dingen die ik nu aan het doen ben. Zingen vind ik geweldig, dansen ook. Het is leuk om dat te blijven doen, maar ik hou ook van tekenen en schilderen. De boeiendste vakken op school zijn crea en drama.’
Opgenomen Het solo-nummer van Melissa, dat ze samen met een jongen uit het koor zingt, is opgenomen in de studio bij Tjeerd Oosterhuis. Ook aan het optreden in de Heineken Music Hall werken bekende artiesten mee.
‘Ik vind het best cool dat Ben Saunders en Yes-R meedoen. In de Heineken Music Hall ben ik al vaker geweest voor concerten van mijn idolen als Avril Lavigne. Binnenkort sta ik er zelf op het podium met een solo. Dat is extra spannend.’

De nieuwste cd van Kinderen voor Kinderen heet Hallo wereld en is 28 september uitgekomen. Het concert is op woensdag 24 oktober, om 15.00 of om 19.00 uur. Kaarten kosten 15 euro voor volwassenen en 7,50 euro voor kinderen en zijn verkrijgbaar via de website van de Vara.

(artikel 19 oktober 2012)

http://www.dichtbij.nl/haarlemmermeer/regionaal-nieuws/artikel/2451907/vennepse-melissa-zingt-solo-in-hmh.aspx

Geef een reactie

