Teksten kinderen voor kinderen 34

Standaard

klaar voor de start

KLAAR VOOR DE START

Tekst: Paul van Loon & Tjeerd P. Oosterhuis

Muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Lesly & Claire & Sterre

Refrein:

Ja wij zijn klaar voor de start

Gaan los met heel ons hart

En delen het met iedereen

Ja wij zijn klaar voor de start

Al gaan we knetterhard

We hebben zoveel gemeen

Want we lezen-lopen-rennen-

zwemmen-springen-

dansen-gillen-zingen en we

chillen met elkaar

Ja wij zijn klaar voor de start

Gaan los met heel ons hart

En delen het met iedereen

Klaar voor de start

Klaar voor de start

Oho ohoooo

Klaar voor de start

Hey

Klaar voor de start

Klaar voor de start

Oho ohoooo

Hey doe je mee?

Loop eens weg van die tv

Kom uit je stoel, stoel, stoel

Want alleen maar blijven zitten

Is niet cool, cool, cool

Ga je mee met ons op reis?

Want samen dingen doen

Dat is de allermooiste prijs

Al kun je niet zo hard

Toch hoor je er ook bij

Dus doe maar lekker mee

Want jij bent net als wij

Weet je wat we doen

We worden samen

Kampioen

Refrein

Winnen of verliezen

Doe je nooit alleen

Samen staan we sterk

En samen zijn we 1

Weet je wat we doen

We worden samen kampioen

Ja wij zijn klaar voor de start

Gaan los met heel ons hart

En delen het met iedereen

Ja wij zijn klaar voor de start

Al gaan we knetterhard

We hebben zoveel gemeen

want we lezen-lopen-rennen-

zwemmen-springen-

dansen-gillen-zingen en we

chillen met elkaar

Ja wij zijn klaar voor de start Gaan los met heel ons hart

En delen het met iedereen

Klaar voor de start

Gaan los met heel ons hart

En delen het met iedereen!

wie liet 'm

WIE LIET ‘M?

Tekst & muziek: Jandino Asporaat & Tjeerd P. Oosterhuis & Alvin Lewis

Solist: Bram

Ik zat laatst in de klas toen ’t gebeurde

Het was zo onverwachts

Ohoo ohoo

Deze was te bruut

Echt niemand had zoiets ooit verwacht

Ohoo ohoo

Ik weet het echt heel zeker

Dat ik het deze keer echt niet was

Ohoo ohoo

Alle ramen moesten open

Iedereen rende snel uit de klas

Ohoo ohoo

Was het Simon daar op links?

Of was het Nick daarop rechts?

Was het Jan daar vooraan?

Of stiekum toch de lerares?

Refrein:

Wie liet ‘h?

Oe ah oe ah

Liet ‘m gaan

Wie liet ‘m?

Oe ah oe ah

Zomaar gaan

‘T is niet te doen

Kom hier eens bij staan

Oh wat een lucht

Ik kan het niet meer aan

Ohoo ohoo

Ohoo ohoo

weer terug in de klas

Ik dacht de lucht is nu wel geklaard

Ohoo ohoo

Maar het was echt niet te doen

Zelf de conciërge was compleet van de kaart

Ohoo ohoo

Was het Ali bij het bord?

Of was het Ilse bij de deur?

Was het toch die vieze Jort?

Of Roué, Howerd of Murth?

Refrein (2x)

We bellen de brandweer

Whoooo

Wie liet’m?

We halen het leger

Whoooo

Wie liet ‘m?

We bellen Peter R. de Vries

Whoooo

Wie liet ‘m?

Woooooohhhhhh

Was ’t Maxima of Willem?

Meester Kees of toch Bram?

Was ’t Carlo of Irene?

Ja die kunnen d’r wat van

Refrein (2x)

Ohoo ohoo

Ohoo ohoo

Ohoo ohoo

Ohoo ohoo

hou eens op met dat gepest

HOU EENS OP MET DAT GEPEST

Tekst: Gertjan Mulder & Jozien van Dorst

Muziek: Allan Eshuijs

Solisten: Mea & Amélie & Sophia & Jesslyn & Noah

Soms voelt ’t alsof geen mens me kent

Ondat ik net wat anders ben

Alle ogen zijn op mij gericht

Ik voel me naar door een ijskoude blik

Iedereen is anders en iedereen is gelijk

Dat is toch de waarheid

Niemand meer dan iemand dus zet

Niemand dan te kijk

Je weet: het is een feit!

Refrein:

Hou eens op met dat gepest

Je bent niet beter dan de rest

Maak de wereld mooi en niet gemeen

Word een vriend

Verdien respect

Start vandaag dan volgt de rest

Samen is veel leuker dan alleen

Hou eens op met (2x)

Hou eens op met

Hou eens op met dat gepest

Zo is het!

Plagen kan ook zonder woorden zijn

In de klas of op twitter

Want negeren doet het meeste pijn

Van zoet word je bitter

Als je morgen in de spiegel kijkt

Hey hou je ogen open

Heb je van al je daden dan geen spijt?

Nou is het afgelopen

Iedereen is anders en iedereen gelijk

Dat is toch de waarheid

Niemand meer dan iemand dus zet

Niemand dan te kijk

Je weet: het is een feit!

Refrein

Stom doen is een zwakte en liever ben ik sterk

Zeker als je merkt dat dat pesten dus niet werkt

Plagen, schelden en zelfs buitensluiten

De pijn zit van binnen

waarom moet je je zo uiten?

Dus kraak niet af maar bouw dingen op

Doe niet zo negatief anders krijg je op je kop

Leef en laat leven, dat mag je niet vergeten

Gebruik je verstand, je zou toch beter moeten weten

Refrein

Hou een op met (5x)

Hou eens op met

Hou eens op met dat gepest

En zo is het!

masterchef

MASTERCHEF

Tekst & muziek: Daan Koch

Solist: Bas

M’n moeder is niet wat je noemt een keukenprinses

M’n pa verpest nog een gebakken ei

M’n zusje is te druk met haar pianoles

Dus sinds kort is de keuken helemaal van mij

Ik leeg de voorraadkast, ben weer blij verrast

De mooiste specerijen staan paraat

Het is een paradijs

M’n eigen kookpaleis

Ik kook en bak en braad me uit de naad

Refrein:

Ja ik word een masterchef

Een fanatieke, mega enthousiaste chef

Een beetje uit recepten maar het meeste dat is lef

Ja ik word een master

Ja ik word een masterchef

Ik ruik en proef hoe ik mezelf weer overtref

Hoe meer ik kokkerel, des te beter ik besef

Ja ik word een mas-ter-chef

M’n vrienden vragen vaak kom je naar buiten toe

Maar voetbak is toch niet zo’n goed idee

Als chef heb je geen tijd voor al dat speelse gedoe

Ik moet op tijd beginnen aan m’n 7-gangendiner

Ik maak het aanrecht schoon, zet de pannen klaar

Welke smaken combineer ik deze keer?

En tussen elke gang is het van groot belang

Goed te proeven voordat ik het uitserveer

Refrein

Het koksbestaan gaat vaak niet over rozen

Een maaltijd loopt ook weleens in de soep

Maar sinds ik voor de keuken heb gekozen

Weet ik zeker, dit wordt mijn beroep

Refrein

De Chef!

hanakam

HANENKAM

Tekst & muziek: Leona Philippo & Tjeerd P. Oosterhuis

Soliste: Melody

Ik zet m’n haren omhoog

En m’n zorgen opzij

Het kan me echt niets schelen

Want ik voel me vrij

Iedereen die ik tof vind

Ja die heeft er 1

Dus ik zie geen probleem

En als ik mezelf in de spiegel zie

Dan ben ik heel trots

En denk ik ‘yes this is me’

Maakt niet uit waar ik ben

Ik heb de hele dag sjans

Dus ik zie geen probleem

Refrein:

Hey wil jij dat ook?

Hoo kan jij dat ook?

Hey voel jij dat ook?

Doe dan 2 high five’jes op je hoofd

En neem een hanenkam

Een echte hanenkam

Neem een hanenkam

Samen met mij

Ja want alle grote sterren

Ja die hebben d’r 1

Dan komen we samen in de hall of fame

Ik zweer het je echt

Ik heb er altijd in geloofd

Een vette hanenkam op m’n hoofd

Hoofd hoofd

De allerliefste jongen uit de hoogste klas

Als hij mij zo ziet

Dan is hij zeker verrast

Met deze hanenkam

Oew, wat ben ik de man

Dus ik zie geen probleem

Refrein

M’n vader en m’n moeder

Vinden het helemaal niks

Maar m’n opa en m’n oma

Ja die vinden het blits

En m’n neefjes en m’n nichtjes

Doen me allemaal na

Dus je weet zelf

Dus ik zie geen probleem

Nee wij zien geen probleem

Neem een hanenkam

Een echte hanenkam

Neem een hanenkam

Samen met mij

Ja want alle grote sterren

Ja die hebben d’r 1

Dan komen we samen in de hall of fame

Ik zweer het je echt

Ik heb er altijd in geloofd

een vette hanenkam op m’n hoofd

M’n vader en m’n moeder

Vinden het helemaal niks

Nee nee nee helemaal niks

Maar m’n opa en m’n oma

Ja die vinden het blits

Ohohohohohooooo

Neem een hanenkam!

mijn valentijn

MIJN VALENTIJN

Tekst: Robert D. Fisher & Hansen Thomas & Patrick van Tijn

Muziek: Robert D. Fisher & Hansen Thomas

Solisten: Anouk & Tevin

(‘k) Tel er one, two, three

Maar van wie o wie

(‘k) Tel er four, five, six

Maar ikm weet nog niks

Ik zit in de klas naast een jongen

Hij is zo super sweet

Maar dat ik hem zie zitten

Dat weet hij nu nog niet

Ik durf haar niks te vertellen

Want straks vind ze mij niks aan

Op de 14de van februari

Ga ik bij de voordeur staan

Refrein:

Ik droom nu al dagen

Of jij mij zal vragen

Word jij mijn valentijn?

Al krijg ik honderden kaarten

Die zijn niets meer waard dan

Die ene van jou ooit zal zijn

(‘k) Tel er one, two, three

Maar van wie o wie

(‘k) Tel er four, five, six

Maar ik weet nog niks

Ik koop van mijn laatste zakgeld

Een kaart en een envelop

Daarop schrijf ik je naam met veel hartjes

En een dikke zoen erop

Refrein

Ik lees ze 1 voor 1 en supersnel

Ik ben nerveus, ken ik zijn handschrift wel?

Is dit de kaart van mijn valentijn?

I don’t know, dit kan ‘m zomaar zijn…

Refrein

(‘k) Tel er one, two, three

Maar van wie o wie

(‘k) Tel er four, five, six

Maar ik weet nog niks

kriebelkrabbel

KRIEBELKRABBEL

Tekst: Patrick Roubroeks

Muziek: Jeroen Gulikers & Raymond ter Horst

Solisten: Flore & Luna

Refrein:

Ik heb een feestje op m’n hoofd

Ik heb een feestje in m’n haar

Daar vieren 100 beestjes het partijtje van het jaar

Ik heb een feestje op m’n koppie

Er is een feestje in m’n haar

Oh come on, let’s party

Zingen zij daar met elkaar

Kriebelkrabbel Kriebelkrabbel (2x)

Ik kan er slecht van slapen

Ik word dan echt beroofd

Moet zo vreselijk gapen

Door die beestjes op m’n hoofd

Kriebelkrabbel (shoebedoewap shoewap)

Kriebelkrabbel (shoebidoewap shoewap)

Ik word gek

Ik krap me rot

Zo’n feestje maakt m’n hoofd kapot

Refrein

Er huizen luizen op mijn school

Ik ben niet bij de les

Met mijn handen in m’n haren

Haal ik nog maar net een 6

Kriebelkrabbel (shoebidoewap shoewap)

Kriebelkrabbel (shoebidoewap Shoewap)

Ik hou van feestjes met elkaar

Maar niet van feestjes in m’n haar

Maar daar is dan ‘mijn luizenmoeder’

Met shampoo, kam en schaar

Die laat ze allemaal weten

’t Is met het feesten klaar

Refrein

Kriebelkrabbel kriebelkrabbel

moet ik dan altijd een winnaar zijn

MOET IK DAN ALTIJD EEN WINNAAR ZIJN?

Tekst & muziek: Leonie Meijer & Jenny Lane

Soliste: Brechtje

Silte in de gymzaal

Niemand kijkt me aan

Ik voel m’n handen trillen

Heb ik soms iets foet gedaan?

Ik kan niet zo hard rennen

Maar hou van tekenen en taal

Ik snap niets van die toestellen

Want ik schrijf liever een verhaal

Moet ik dan altijd een winnaar zijn?

Ik doe echt m’n best maar voel me soms zo klein

En wat is er zo erg aan de laatste zijn?

In de hoop dat hij me kiest

Ben ik bang dat ik verlies

In de rij voor trefbal

De teams worden gemaakt

Maar zo als elke woensdag

Klinkt mijn naam weer als laatst

Ooh ik kan niet zo hoog springen

Ik hou van werken met m’n hoofd

Ben zo onhandig met die ringen

Dan voel ik mij weer als verdoofd

Moet ik dan altijd een winnaar zijn?

Ik doe echt m’n best maar voel me soms zo klein

En wat is er zo erg aan de laatste zijn?

Nou dan maar niet op 1

Dan maar geen goud

Genoeg andere dingen waar ik echt van hou

Dan maar geen medaille

Het is toch maar een spel

Nee ik word nooit een olympische held

Het kan me echt niet schelen of je ’t ziet of niet

Ik ben ook bijzonder en uniek

Moet ik dan altijd een winnaar zijn?

Ik doe echt m’n best maar voel me soms zo klein

En wat is er zo erg aan de laatste zijn?

De laatste van de 11

Soms twijfel ik aan mezelf

Een winnaar zijn

Ik doe echt m’n best

Maar voel me soms zo klein

En er is ook niets ergs aan de laatste zijn

Dus of jij het ziet of niet

Ik ben ook bijzonder en uniek!

roze gitaar

ROZE GITAAR

Tekst & muziek: Sabrina Starke & Alvin Lewis & Tjeerd P. Oosterhuis

Soliste: Bobby

Wohoo wohoo whohoo

Wohoo wohoo whohoo

Ik zah ‘m zolang in de winkel staan

Ik wilde zo graag daar naar binnen gaan

Zoiets cools had ik nog nooit gezien

En ik vind dat ik ‘m echt verdien

Ik heb zoveel weken

Bij ome Sjonny afgekeken

Maar stiekem ben ik nu veel beter

Dat mag de hele wereld weten

Maanden, jarenlang voor gespaard

Mijn zelfverdiende centjes

In een ouwe sok bewaard

Refrein:

Ik ben geen nachtegaal

Maar ik raak altijd de juiste snaar

Met m’n roze gitaar

Zie me stralen

Zie me gaan

Ik voel me echt speciaal

Met m’n roze gitaar

Het is echt waar (het is echt waar)

Ik ben niet raar (ik ben niet raar)

We zijn altijd samen

Serieus, want ik rock altijd de juiste snaar

Met m’n roze gitaar

Wohoo wohoo whohoo

Wohoo wohoo whohoo

Ik speel het liefste toch wel graag in E

Maar deze song in D is ook oké

Zoveel liedjes die ik altijd speel

Mijn favorieten, ja dat zijn er veel

To the left, to the left van Beyoncé

En Viva La Vida van Coldplay

Echt ik draai mijn hand er niet voor om

En zelfs een solo doe ik andersom

Maanden, jarenlang voor gespaard

Yes het was de moeite waard

Refrein

Krijgt niemand mij ooit in de waar

Misschien word ik op een dag een echte superstar

Ja hij hoort bij mij, staat aan mij zij

Ik eet ermee, ik slaap ermee

Ik neem ‘m mee, wherever we go

Refrein

Met m’n roze gitaar

ik wil in een band

IK WIL IN EEN BAND

Tekst & muziek: Maarten van Zandvoort

Solisten: Sam & Bram & Lucia & Gabriëlle

Drummen vind ik supervet

Van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat

‘k Word al wakker met een drumbeat

Nog voordat de wekker gaat

Mijn hart gaat sneller kloppen

Als ik speel voor het publiek

‘k Wil maar 1 wens in vervulling

Want ik hou zo van muziek

Refrein:

Ik wil in een band

Ik wil het echt gaan maken

Dan word ik bekend

Kom ik in alle bladen

Ik wil op posters staan

Rijen fans voor mijn raam

Dit is mijn moment

Ik wil in een band, band, band, band, band

Dan word ik bekend, kend, kend, kend, kend

Ik wil in een band, band, band, band, band

De coolste band

Ik zit in de klas

Ik kan het schoolbord niet meer zien

Ik zit mezelf steeds af te vragen

Hoe kom ik in de top 10

Ja ik wil elke dag

Met mijn foto in de krant

Ik wil toeren met mijn vrienden

Met een busje door het land

Refrein

Wil je ook in een band?

Dan word je bekend

Say ohoooow, ohoooow

Wil je ook in een band?

Dan word je bekend

say ohoooow, ohoooow

Wil je ook in een band?

Dan word je bekend

Say ohoooow, ohoooow

Wil je ook in een band?

Dan word je bekend

say ohoooow, ohoooow

Ik wil in een band

Dan word ik bekend

(dan word ik bekend)

Ohoooow, ik wil in een band

Ik wil in een band, band, band, band, band

Dan word ik bekend, kend, kend, kend, kend

Ik wil in een band, band, band, band, band

De coolste band

Ik wil in een band

Dan word ik bekend!

als de wereld nou van mij is

ALS DE WERELD NOU VAN MIJ IS

Tekst & muziek: Giorgio Tuinfort

Solisten: Luca & Bas & Mea & Lucia

Als de wereld nou van mij is

Met alles wat erbij is

De dieren en de bomen

De wensen en de dromen

Had ik dat nou in m’n handen

Waren er geen misverstanden

Geen kind dat niet zou weten

Of hij morgen wel kan eten

En iedereen die lacht

Geluk is zo gewoon

Op deze nieuwe dag

Zorgeloos

Als de wereld nou van mij is

Met alles wat erbij is

Het water en de bergen

De mensen en de dwergen

Had ik dat maar in m’n handen

Waren er geen misverstanden

Geen kind dat hoeft te leren

Hoe hij omgaat met geweren

En iedereen die danst

Geluk is heel gewoon

Met deze nieuwe kans

Zorgeloos

Op de televisie zie ik wat ik liever niet zie

’t Gaat om kinderen die als ik en jij zijn

Overal ellende, overal een grote bende

Kon de wereld nou maar even van mij zijn

Kijk, daar loopt een kindsoldaat

Kijk, daar woont een kind op straat

Hij is pas 8 en werkt tot laat oooh

Het doet me pijn als ik er aan denk

Maar ach, wie hoort een kinderstem

Ik doe m’n ogen dicht en wens…

Ik wens

Dat de wereld ooit van mij is

Met alles wat erbij is

De dorpen en de steden

De zon en de planeten

Had ik dat nou in m’n handen

Waren er geen misverstanden

Geen kind dat hoeft te huilen

Voor zijn leven hoeft te schuilen

En iedereen die voelt

Wat nou écht met geluk wordt bedoeld

Zorgeloos

Als de wereld nou van mij is…

bewegen is gezond

BEWEGEN IS GEZOND

Tekst: Lucia Marthas & Tjeerd P. Oosterhuis

Muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Brechtje & Lesly & Luca & Mea & Flore

Oohooh ohohohoh oohoohooh

Oehoohoohoo ohoeohoohooh

Ohoe oohooh ohohohoh oohoohooh

Oehoohoohoo

Want bewegen is gezond

Refrein

Doe je handen maar omhoog

En zwaai van kinks naar rechts

Van links naar rechts

We gaan van links naar rechts

En we klappen klappen klappen

Klappen op de beat

Net als de rest

Want bewegen is gezond

Doe je handen maar omhoog

En zwaai van links naar echts

Ooh

Van links naar rechts

We gaan van links naar rechts

En we springen springen springen

Springen in de lucht

Ooh

Net als de rest

Want bewegen is gezond

Doe je Knieën maar omhoog

Oh oh

En draai je armen in het rond

Oh oh

Zet je handen op je heupen

Oh oh

En stamp maar lekker op de grond

Oh oh

Doe nu je vingers op je hoofd en

Move move

En beweeg van rechts naar links

Move move

Maak je schouders lekker los

Move move

En geniet van deze groove

Deze groove groove

Is iedereen er klaar voor?

Yeah yeah!

Oké dan tellen we nu af

Ooh

5/6/7/8

Refrein

1 is maar alleen dus doe maar mee

2 Zijn jij en ik dus doe maar mee

3 Wordt al gezellig doe maar mee

4 Maak meer plezier dus doe maar mee

Is iedereen er klaar voor?

Yeah yeah!

Oké dan tellen we weer af

Ooh

5/6/7/8

Refrein

Oohooh ohohohohoohoohooh

Ooh

Oehoohoohoo ohoeohoohooh

Ohoe oohooh ohohohoh oohoohooh

Ooh

Oehoohoohoo

Want bewegen is gezond

»

Geef een reactie

