Podiumbeest Lesly

Standaard
ROTTERDAM – “Mama, mag ik meedoen?” vroeg Lesly toen hij Kinderen voor Kinderen aan het kijken was. Een half jaar later staat het 8-jarige talent in de provinciale finale van VARA’s Kinderen voor Kinderen Songfestival. Lesly kwam al bij de laatste tien van My Name is Michael en als hij wint wordt hij nog bekender.
lesly pengel

Dat wil hij wel. “Ik wil heel graag beroemd worden”, vertelt hij. Toen hij te horen kreeg dat hij door was naar de finales sprong hij een gat in de lucht. “Ik moest heel hard gillen toen ik door was”, zegt hij lachend. Om nog beter te worden zit Lesly op zangles. “Ik zing liedjes van Michael Jackson en Mariah Carey.” Lesly heeft veel over om beroemd te worden. Hij kan de verleiding van spelen weerstaan en trekt zich niets aan van negatieve kritiek. “Ik weet dat ik kan zingen. En als ik veel moet reizen bel ik mama heel vaak.” Lesly was vijf jaar toen hij met kerst zijn ouders verbaasde met zijn uitvoering van Oh Happy Day, terwijl zijn ouders geen idee hadden van zijn zangkunsten. Ze staan achter zijn ambitie maar stellen wel prioriteiten. “Eerst school afmaken en hij moet wel kind blijven. Met de juiste begeleiding steun ik hem in alles zolang hij er plezier in heeft”, vertelt moeder Grachita. “In de finale ga ik het lied Podiumbeest zingen”, vertelt Lesly. Het nummer sluit aan bij zijn ambities.

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/maart/04/podiumbeest_lesly

(4 maart 2011)

 

Geef een reactie

