Teksten Kinderen voor kinderen 36

Standaard

raar maar waar2raar maar waar1

RAAR MAAR WAAR

Tekst: Jan Paul Schutten & Tjeerd P. Oosterhuis

Muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Lotus & Sofie & Samir & Sander & Hanna

 

Check, come on, yeah

Let’s do this!

 

Het is raar, het is raar maar waar

(hee, hoo) (3x)

Het is raar maar waar!

Het is raar, het is raar maar waar

(hee, hoo) (3x)

Het is raar maar waar!

 

Zolang ik al kan denken

Zit ik vol met vragen

Raadsels die van ’s morgens vroeg

Tot ’s avonds aan me knagen

M’n hersens raken overhit

Want ik wil weten hoe het zit

Hoe kan een vogel zolang zweven?

En ik niet eens heel even?

 

Weten, weten, ik wil alles weten

Hoe diep de diepste zee is?

Hoe hoog de hoogste berg is?

Hoe ver de verste ster is?

Weten, weten, ik wil alles weten

Waarom de zomer warm is?

En de winter juist zo koud is?

 

Refrein:

Het is raar maar waar

Dat een vliegtuig vliegen kan

Dat een boot ook drijven kan

Dat een auto rijden kan

Het is raar maar waar!

Dat de wind hard waaien kan

Water bevriezen kan

Ik word er zo nieuwsgierig van 

Het is raar maar waar

 

Het is raar, het raar maar waar

(hee, hoo) (3x)

Het is raar maar waar!

 

Pak maar eens een paperclip

Die kan echt drijven als een schip

En een lamp die brandt op een citroen

Geloof je dat niet?

Moet je een proefje doen

Wrijf een ballon tegen je kleren aan

Die trekt dan al je haren aan

Van experimenteren

Kun je nog zoveel leren

 

Weten, weten, ik wil alles weten

Waarom de lucht onzichtbaar is?

Waarom de aarde rond is?

Waarom het vuur zo warm is?

Weten, weten, ik wil alles weten

Waar komt de zwaartekracht vandaan?

Zullen we ooit wonen op de maan?

 

Refrein

 

Everbody clap your hands, come on, come on (allemaal) (3x)

Everbody, everbody scream

 

Refrein

 

Het is raar, het is raar maar waar!

 

energie

ENERGIE

Tekst: Tjeerd P. Oosterhuis & Lucia Marthas

Muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Sophie & Mhijs & Niels

 

Hey, daar zijn we weer

Koningsspelen 2015

Is iedereen er klaar voor?

Let’s go!

 

Refrein:

Dus doe maar 1, 2, 3

Ja lekker dansen geeft je energie

Je gaat het zien

Dus doe maar 1, 2, 3

Want lekker sporten

Geeft je energie voor 10

 

Voor het ontbijt neem ik de tijd

Om goed te eten

Wat heel de dag ren ik me rot

Ik hou van zweten

Ook elke dag, zo vaak het mag

Neem ik wat fruit want

Van al dat snoep krijg ik pijn in m’n buik

Ik wil dansen, springen, rennen, zingen

Dat geeft magie

Dus wat ik nodig heb is energie

 

Refrein (2x)

 

En we doen het met z’n allen

En het voelt zo cool

Yes we doen het met z’n allen

Je weet wat ik bedoel

En we doen het met z’n allen

En het voelt zo cool

Zo cool, zo cool, je weet wat ik bedoel

 

Bewegen is het woord

Dat bij sport en dansen hoort

Ik voel me sterk en flink

Als ik lekker water drink

Een beetje snoepen is oké

Zolang je maar genoeg beweegt

Dus eet een appel, een banaan

En laat die hamburger maar staan

Ik wil dansen, springen, rennen, zingen

Dat geeft magie

Dus wat ik nodig heb is energie

 

Refrein (2x)

 

En we doen het met z’n allen

En het voelt zo cool

Yes we doen het met z’n alleen

Je weet wat ik bedoel

En we doen het met z’n allen

En het voelt zo cool, zo cool, zo cool

Je weet wat ik bedoel

 

Energie!

 

als de bel gaat

ALS DE BEL GAAT

Tekst & Muziek: Ricardo Burgrust

Solist: Niels

 

Ben chagrijnig, oh ben chagrijnig

Ik zit hier nog zeker een uur

Dus ik blijf staren, ja ik blijf maar staren

Staren naar dat ding aan de muur

 

School is best leuk hoor, het is hier oké

Maar waarom gaat zo’n dag toch zo langzaam

’t Is bijna avond, oh ’t is bijna avond

Zeg is het geen tijd om te gaan?

 

En dan opeens een geluid

Aan het einde van de dag

Die begon met een frons

Maar nu eindigt met een lach

 

Refrein:

Oh want als de bel gaat

Dan ben ik weer blij en voelt alles weer anders

Ja want als de bel gaat

Dan lijkt het alsof de wereld verandert

Dan is niets meer grauw

En de lucht weer blauw

En lijkt het of de zon altijd schijnt

Oh want als de bel gaat

Dan is alles geweldig tot maandag weer verschijnt

 

Hetzelfde liedje, weer hetzelfde liedje

Dit is even niet wat ik wil

En al die cijfers, jeetje al die cijfers

Zeg het wordt me even te veel

 

School is best leuk hoor, het is hier oké

Maar waarom gaat zo’n dag toch zo langzaam?

’t Is bijna weekend, oh ’t is bijna weekend

Zeg is het geen tijd om te gaan?

 

En dan opeens een geluid

Aan het einde van de dag

Die begon met een frons

Maar nu eindigt met een lach

 

Refrein

 

Dan begint het weer van vooraf aan

(dan begint ’t weer van vooraf aan)

En moet ik elke dag met tegenzin weer opstaan

En dan denk ik maar

Dat zo’n raar geluid me toch zo blij maakt

 

Refrein

 

geboren kampioen

GEBOREN KAMPIOEN

Tekst & muziek: Tjeerd P. Oosterhuis & Twan van Steenhoven & Glen Walther Faria

Solist: Sander

 

Gister aan het chillen 

Met de klas op het schoolplein

Stond er weer een groep meiden

Om hem heen

Zo populair wil ik eigenlijk ook zijn

Hij is met alles altijd nummer 1

 

Ik wil het eigenlijk niet zeggen

Want dan lijk ik zo jaloers

Maar dit is wat ik denk

 

Refrein:

Dit is echt niet oké

Hem zit altijd alles mee

Hij heeft altijd weer geluk

Daarom maakt ie zich niet druk

Dit is echt niet oké

Hij maakt altijd alles mee

Is een echte hartendief

Alle meisjes zijn verliefd

En ik kan er niks aan doen

’t Is een geboren kampioen

En mijn beste vriend 

(geboren kampioen)

En mijn beste vriend

(geboren kampioen)

 

Het maakt niet uit

Wat ik post op facebook

Hij heeft altijd toch de meeste likes

Krijg ik van mijn broer

Leuke oude sneakers

Komt ie aan met de nieuwste nikes

 

Mag het eigenlijk niet zeggen

Misschien ben ik dan jaloers

Maar dit is wat ik denk

 

Refrein

 

Ja hij heeft het altijd voor mekaar

En ik, en ik, nee ik vind ’t ook niet raar

Want hij, want hij

Ja hij maakt het ook wel waar

Hoe jaloers ik soms ook ben

Ik ben zijn allergrootste fan

 

Dit is echt niet oké

Hem zit altijd alles mee

Hij heeft altijd weer geluk

Daarom maakt ie zich niet druk

Dit is echt niet oké

Hij maakt altijd alles mee

Is een echte hartendief

Alle meisjes zijn verliefd

Echt hij kan er niks aan doen

’t Is een geboren kampioen

En mijn beste vriend

 

waarom moet ik gaan

WAAROM MOET IK GAAN?

Tekst & muziek: Joëlle Vierling & Eric van Tijn & Jochem Fluitsma

Solisten: Melody & Stefania & Jairo & Miencke & Hanna & Febe & Samir & Bregtje & Anthony

 

6 jaar gelden

Ik kwam op Schiphol aan

We lieten alles achter

In ons land hier ver vandaan

 

Maar ik had snel nieuwe vrienden

En ik was echt heel erg blij

Maar nu wordt alles anders

We mogen hier niet langer zijn

 

Refrein:

Waarom moet ik gaan?

Ik heb hier toch mijn huis

Het is niet veilig in mijn land

Toch word ik weggestuurd

Ze zeggen dat het niet meer kan

Waarom moet ik weg?

Hier is toch mijn thuis

Ik woon in Nederland

Hey wie legt het mij uit?

Waarom moet ik gaan?

 

Ik zou niet weten

Hoe het nu verder moet gaan?

Ik snap de wet niet

Want ik heb toch niks gedaan

 

Er waren zoveel mensen

Die ons hielpen waar het kon

Maar nu wordt alles anders

Ik vind het echt heel stom

 

Refrein

 

Ik wil hier blijven

Ik wil hier zijn

Snap je het niet

Ik vind het hier zo fijn

 

Waarom moet ik gaan?

Ik heb hier toch mijn huis

Het is niet veilig in mijn land

Toch wordt ik weggestuurd

Ze zeggen dat het niet meer kan

 

Waarom moet ze gaan?

Ze heeft hier toch haar huis

Het is niet veilig in haar land

Toch wordt ze weggestuurd

Ze zeggen dat het niet meer kan

 

Waarom moet ze weg?

Hier is toch haar huis

Ze woont in Nederland

Hey wie legt het haar uit?

Ja wie legt het mij uit?

Waarom moet ik gaan?

 

boem boem boem2boem boem boem1

BOEM BOEM BOEM

Tekst & muziek: Christiaan Coenraads

Solisten: Anthony & Lotus

 

Ik kan sneller rennen dan een luipaard

En ik kan springen als een kangoeroe

Ik kan roepen (oe oe) als een brulaap

En ik ben never nooit moe (nooit moe)

 

En als ze vragen ken je adhd?

Dan zeg ik, ja dat is een superheldenkracht

Jij heb alles liever lekker rustig

Maar ik heb alles liever lekker hard

 

Doe nou kalm, doe nou rustig

Waarom doe je alles nou zo snel?

 

Refrein:

Boem boem boem

Bam bam bam

Mijn hart slaat sneller dan ik rennen, rennen

Boem boem boem

Bam bam bam

Mijn hart slaat sneller dan ik rennen kan

Boem boem boem

Bam bam bam

Mijn hart slaat sneller dan ik rennen, rennen

Boem boem boem

Bam bam bam

Mijn hart slaat sneller dan ik rennen, rennen

Kan, kan, kan

Tikke-tokke-tikke

Bam bam bam

 

Ik heb altijd wilde plannen

(denk eerst na)

Ik heb wel 10 ideeën tegelijk

(zit nu stil, doe lief)

Waarom? (praat zacht)

Wil je soms dat ik op een grijze muis lijk?

(nou, wij wel)

 

Energie voor 10 zit in mijn hart

(doe normaal)

Het slaat in de maat van een

Wereldkampioen (stop, stop, stop)

Mijn hart laat me springen (kappen nou)

Het laat me zingen

Maar een stopknop zit er niet op (sorry)

 

Doe nou kalm, doe nou rustig

Waarom doe je alles nou zo snel?

 

Refrein

 

Boem boem boem

Bam bam bam Ahaahaahaahaaa

Boem boem boem

Bam bam bam

 

Wat zou de wereld zijn

Als iedereen rustig was?

Kalm en stil en ongelooflijk saai (2x)

 

Boem boem boem (hey)

Bam bam bam (ho)

Mijn hart slaat sneller dan ik rennen, rennen

Boem boem boem

Bam bam bam

Mijn hart slaat sneller rennen

(dan ik) rennen (dan ik)

Kan, kan ,kan

Tikke-tokke-tikke

Bam bam bam

Ooooh-ooooh-ooooh Bam!

 

eventjes alleen

EVENTJES ALLEEN

Tekst & muziek: Willem van Thiel & Pieter van Rijn & Arie Storm

Soliste: Stefania

 

Alleen alleen

Alleen alleen

Ooh

Ooh

 

Ik hou van m’n vrienden

Doe graag dingen samen

Maar soms zit ik heerlijk

Alleen in m’n kamer

Laat in de avond

De rest is beneden

Maak je geen zorgen

Want ik ben tevreden

 

Ik zet mijn telefoon op stil

En lees zolang ik lezen wil

Ik draai mijn favo liedjes weer

En luister ze wel 100 keer

 

Refrein:

Want ik ben eventjes alleen

(alleen alleen)

Heel eventjes alleen 

(alleen alleen)

Ik ben gek op iedereen

Maar soms graag eventjes alleen

(alleen alleen)

Met niemand om me heen

(alleen alleen)

Ik ben gek op iedereen

Maar soms graag eventjes alleen

(alleen alleen)

 

Samen naar school of hockey, fietsen

Maar soms wil ik ook wel even nietsen

Dromen met mijn dagboek delen

Chatten, games op mijn iPad spelen

Het weekend wordt al druk genoeg

Dus ik geniet tot morgenvroeg

Zo blij omdat ik mij besef

Ik ben mijn eigen BFF

 

Refrein

 

Ik zing en dans

De wereld is van mij

Ik zie je morgen

Ik ben even vrij

 

Refrein (2x)

 

Ik ben alleen!

 

de klimaat top 10 1de klimaat top 10 2de klimaat top 10 3

DE KLIMAAT TOP 10

Tekst: Tjeerd P. Oosterhuis & Jorge Verkroost

Muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Anthony & Sophie & Juno & Sofie & Melody & Luuk & Claire & Thimo & Jady & Rinse

 

De klimaat top 10 (4x)

 

  1. Probber je afval altijd te scheiden
  2. Schone kleren in de was te vermijden
  3. Zet de kraan uit tijdens het tandenpoetsen
  4. Na 4 minuten ben je echt wel klaar met douchen

Begin bij jezelf en recycle waar het kan

Want een gezonde aarde dat is in ons belang

 

Refrein:

De klimaat top 10

We doen het elke dag

De klimaat top 10

En we doen het met een lach

De klimaat top 10

We doen het stap voor stap

De klimaat top 10

Want de aarde is geen grap

Alle beetjes helpen

Dus doe wat je kan

Alle beetjes helpen

Dus doe wat je kan

 

5. In de vuilnisbak geen glas of batterijen

6. Is je papiertje vol? Gebruik de andere zijde

7. Check het even, moeten echt de lichten aan?

8. Is het niet koud? laat de verwarming uit staan

 

Begin bij jezelf en recycle waar het kan

Want een gezonde aarde dat is in ons belang

 

Refrein

 

9. Kijk om je heen en zeg het tegen iedereen

10. Leer ‘m uit je hoofd, dan ga je het verschil ook zien

 

Met de klimaat top 10 (3x)

 

Refrein

 

Alle beetjes helpen

Dus doe wat je kan

Alle beetjes helpen

Dus doe wat je kan

 

De klimaat top 10!

 

hollywood

HOLLYWOOD

Tekst & muziek: Allan Eshuijs & Jozien van Dorst & Chad Wolf

Soliste: Mea

 

Op de voorste pagina van de krant

Iedereen kent mij in Nederland

Mijn naam op een ster op Sunset Boulevard

Als ik kiezen mag

Doe me dan die Grammy maar

De glamour, de feestjes

De kleding, make-up

M’n handtekening zetten

Oh wat heb ik het druk

 

Refrein:

Ik wil naar Holly, Holly, Hollywood

Want popmuziek zit in m’n bloed

Iedere bestaat

Uit een nieuw avontuur

Wie weet een gouden plaat?

Oohoehooho

Holly, Holly Hollywood

Ik meen het, ik vertrek voorgoed

Live zingen op tv

Mijn foto meters groot

Op billboards in L.A.

Ohoo Hollywood

 

Ohoo Hollywood

 

Per jetski of limo, het kan niet op

Een heli of een duikboot, alles over de top

Mijn naam op een ster op Sunset Boulevard

Als ik kiezen mag

Doe me dan die Grammy maar

De glamour, de feestjes

De kleding, make-up

M’n handtekening zetten

Oh wat heb ik het druk

 

Refrein

 

Eheehe, eheehe

Lekker shoppen met Selena Gomez

Eheehe, eheehe

Met volle tassen kom ik ’s avonds thuis want

Ik shop als ‘the best’

 

Holly, Holly, Hollywood

Holly, Holly, Hollywood

 

Refrein

 

Yes!

 

jongdingen, meidendingen

JONGENSDINGEN, MEIDENDINGEN

Tekst: Robert D. Fisher & Dick Kok & Bart Maesen & Robin Zomer & Thomas Cox

Muziek: Robert D. Fisher & Dick Kok

Solisten: Luuk & Sofie

 

Doe m’n ding ding ding ding

Die m’n dingeding ding (4x)

 

Oh oh oh oho hohohoho (4x)

 

’t Feest is begonnen

Ik schop m’n voetbalschoenen uit

We hebben weer gewonnen

Maar ik kijk uit naar morgen

Dan ga ik naar ballet

Hou het niet meer verborgen

 

Want het lijken meidendingen

Pirouette draaien, springen

Ik heb het naar m’n zin

Doe toch gewoon mijn ding

Vrienden schrikken, rare blikken

Maar ze moeten het maar pikken

Ik heb het naar m’n zin

Ik doe gewoon mijn ding

 

Refrein:

jongensdingen, meidendingen

Ik doe allebei

Voetbal of ballet

Ja dat past allemaal bij mij

Jongensdingen, meidendingen

Ik zie geen verschil

Het boeit niet wat ze zeggen

Ik doe toch wel

Toch wel wat ik wil

 

Oh oh oh oho hohohoho (4x)

 

Doe m’n ding ding ding ding

Doe m’n dingeding ding (4x)

 

Ik ben weer aan ’t trainen

De split en de spagaat

En het dansen op m’n tenen

Maar ik kijk uit naar morgen

Leg m’n voetbalschoenen klaar

Hou het niet meer verborgen

 

Want het lijken jongensdingen

Ballen koppen, modder springen

Ik heb het naar m’n zin

Ik doe gewoon mijn ding

Vriendinnen schrikken, rare blikken

Maar ze moeten het maar pikken

Ik heb het naar m’n zin

Ik doe gewoon mijn ding

 

Refrein

 

Oh oh oh oho hohohoho (4x)

 

Vette petten, sneakers passen

Roze muren, zittend plassen

Uren voor de spiegel staan

Welke kleuren trek jij aan?

 

Jongensdingen, meidendingen (8x)

 

Refrein

 

Oh oh oh oho hohohoho (3x)

 

Het boeit niet wat ze zeggen

Ik doe toch wel

Toch wel wat ik wil

 

Doe m’n ding ding ding ding

Doe m’n dingeding ding

Doe m’n ding ding ding ding

 

leef met elkaar1leef met elkaar2leef met elkaar3

LEEF MET ELKAAR

Tekst & muziek: Giorgio Tuinfort

Solisten: Mea & Mhijs & Bregtje & Jairo & Sophie & Stefania & Niels

 

Oh nee

Hier zit ik dan zo eenzaam en alleen

Alle kinderen die lopen om me heen

Ik heb een handicap en dat is het probleem

Maar ik begrijp het niet

 

Wat doet ’t pijn

Ik zie ze lachen, zie ze spelen zonder mij

Echt, ik zou een heel goed vriendje kunnen zijn

Maar ze zullen het nooit weten.. Die kans krijg ik niet

Voel je mijn verdriet?

 

Pesten doet zo ongelofelijk zeer

 

Refrein:

Deze wereld is een mooi en prachtig kleurfestijn

Wees nou happy dat er duizend één verschillen zijn

Van de bloemen, de seizoenen tot het dierenrijk

Maar mensen die verpesten het zwaar

Want we pesten elkaar

(hey) Houd van elkaar

(hey) Geef om elkaar

(hey) Leef met elkaar

 

Ik zie haar staan

Ze durft al dagen niet naar school te gaan

Op het schoolplein zaten ze achter haar aan

Ze is iets kleiner dan de rest

Maar ze begrijpt het niet

Zo anders is ze niet

 

Oh pesten doet zo ongelofelijk zeer

 

Refrein

 

Ben je bruin of blank of rood of geel?

Heb je sproeten of draag jij een bril?

Val je op tussen de rest?

Of wordt je zomaar gepest?

Oh laat je niet meer hinderen!

Want kinderen voor kinderen zingt voor jou dit lied

Oh jij bent uniek!

 

Deze wereld is een mooi en prachtig kleurfestijn

Wees nou happy dat er duizend één verschillen zijn

Van de bloemen, de seizoenen tot het dierenrijk

Maar wij mensen, we verpesten het zwaar

Want we pesten elkaar

(hey) Houd van elkaar

(hey) Geef om elkaar

(hey) Leef met elkaar

 

freaky leuke dag1freaky leuke dag2freaky leuke dag3

FREAKY LEUKE DAG

Tekst & muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Daan & Thimo & Mhijs & Rinse

 

Wat een dag (wat een dag)

Het was een freaky leuke dag

 

Om 6 uur ging de wekker

Het was een beetje vroeg

Even goed ontbijten

Aan wat fruit had ik genoeg

Ik pakte snel m’n tas in

Wat cake en chippies mee

Nog even tanden poetsen

Even goed naar de wc

Onderweg alleen maar lachen

En dollen met de kids

We zongen heel de weg

Alleen maar onze hits

In het museum aangekomen

Werd het echt heel interessant

We zagen schilderijen

Van de schilders van het land

 

Ik zei tegen de meester:

‘Hey come on, dat kan ik ook’

Toen moest hij heel hard lachen

En dat vond ik best wel dope

 

Refrein:

Wat een dag, wat een dag

Wat een freaky leuke dag

Echt alles was veel leuker

Dan ik vooraf had verwacht

Wat een dag, wat een dag

Wat een freaky leuke dag

Echt alles was heel anders

Nog veel cooler dan ik dacht

Wat een dag, wat een dag

Wat een freaky leuke dag

Wat een dag, wat een dag

Wat een freaky leuke dag

 

Toen gingen we weer verder

Kwamen in een kaasfabriek

Echt daar hing een lucht

Iedereen lachte zich ziek

Noem mij maar malle Henkie

Of anders Pietje Bell

Maar niemand hield het vol

Dus gingen we weer snel

Toen kregen we een cursus

Van een echte goochelaar

We leerden al zijn trucjes

Hoe het kan, is raar maar waar

Dus als de juffrouw weer iets saais heeft

Dan heeft ze lekker pech

Want alle saaie dingen

Die toveren we weg

 

Van tevoren dacht echt iedereen

Dit wordt weer saai en stom

Nou alles liep dus anders

Deze dag is echt de BOM!

 

Refrein

 

Wat er daarna kwam

Hadden mijn ouders nooit geloofd

Want we hebben met een top kok

Ook gewoon gekookt

Een zelfgemaakte pizza

Daarna ijs en chocola

En als er weer zo’n dag komt

Dan zeg ik meteen: jaaaaaaaaaaaa!

 

Wat een dag, wat een dag

Wat een freaky leuke dag

Echt alles was veel leuker

Dan ik vooraf had verwacht

Wat een dag, wat een dag

Wat een freaky leuke dag

Echt alles was heel anders

Nog veel cooler dan ik dacht (3x)

 

Wat een dag, wat een dag

Wat een freaky leuke dag (2x)

 

kvk tune

KINDEREN VOOR KINDEREN TUNE

Tekst: Jack Gadellaa

Tekst bewerking: Anne-Marie Verbaan

Muziek: Henk Westrus

 

Kinderen voor kinderen

Kinderen voor kinderen

Kinderen voor kinderen

 

Kinderen voor kinderen

Voor jou en iedereen

Kinderen voor kinderen

Dat zing je nooit alleen

 

Al spreek je niet dezelfde taal

Muziek verstaan we allemaal

Kinderen voor kinderen

Een eindeloos verhaal

Yeah!

»

  1. IK vind alle liedjes cool maar hupsakee en Hollywood
    het coolste gedaan GOED GEDAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111

Geef een reactie

