Teksten Kinderen voor kinderen 37

Standaard

voor-altijd-jong1voor-altijd-jong2

VOOR ALTIJD JONG!

Tekst: Niki Smit, Tjeerd P. Oosterhuis

Muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Lotus, Miencke, Mhijs

 

Refrein: (2x)

Voor altijd jong

Dat is mijn opa, hij klimt in de bomen

Kan marathons lopen, zo chill

Voor altijd jong

Dat is mijn oma, kan altijd langskomen

We lezen en dromen, zo chill

Voor altijd jong

 

Als alles kon, alles mocht, alles cool was

Kocht ik een droom voor mijn super funny opa

Waarin hij voetbalde zo goed als Johan Cruijff was

En zo zong als Michael Jackson, oh ja!

Met mijn oma op safari in Afrika

De leeuwen achterna, roar la-la-la

En dan scoorde ik daarna een knappe dj

Voor haar op het strand van Ibiza

Echt, zou jij dat doen?

Echt wel!

 

Refrein

 

En ze dromen met ons mee

Chillen, keten met ons mee

Ja, ze dansen en ze jumpen

Maken grappen met ons mee

En ze dromen met ons mee

Chillen, keten met ons mee

Ja, ze dansen en ze jumpen

Maken grappen met ons mee

 

Om ook zo jong te blijven

Moet je spannende gedichten schrijven

Lees een boek of haal een krant

Of ga naar een tropisch, exotisch land

Spring in een diepe zee

En neem je familie en vrienden mee

Kijk door die roze zonnebril

Zo blijf je voor altijd jong en chill

 

Dat is mijn opa, hij klimt in de bomen

Kan marathons lopen, zo chill

Voor altijd jong

Dat is mijn oma, kan altijd langskomen

We lezen en dromen, zo chill

 

En ze dromen met ons mee

Chillen, keten met ons mee

Ja, ze dansen en ze jumpen

Maken grappen met ons mee

En ze dromen met ins mee

Chillen, keten met ons mee

Ja, ze dansen en ze jumpen

Maken grappen met ons mee

 

Voor altijd jong

Dat is mijn opa, o-oh (3x)

Voor altijd jong

Dat is mijn oma

Ze zijn zo chill, o-oh (3x)

 

Voor altijd jong!

 

wereldband

WERELDBAND

Tekst & muziek: Kenny B, Tjeerd P. Oosterhuis, Memru Renjaan

Solisten: Niels, Mimi, Koert-Jan, Nuaym, Simon, Teun, Thimo, Vincent

 

Hallo, privet, hola, hallo, bonjour, moshi moshi, hallo…

 

Hij speelt de bas en komt uit Moskou

Wij hebben de beste gitarist uit Curaçao

Zij speelt de drums rechtstreeks uit Kaapstad

En op keyboards hebben we Mo, hij komt uit Rabat

 

Kan je ook wat spelen?

Kom erbij

Heb je wat te delen?

Kom erbij

Heb je geen instrument

Doe je handen in de lucht

Ook jij daar hoort erbij

 

Refrein:

We hebben een wereldband

Een wereldband

Overal zijn wij bekend

Een wereldband, een wereldband

Alle talen spreken wij

We hebben een wereldband

Een wereldband

Overal zijn wij bekend

Een wereldband, een wereldband

Uit alle landen komen wij

 

E-eh, ra na, na, na, na, na

 

Zij speelt de sax en komt uit Argentina

En kijk haar zus eens lekker swingen op de conga

Onze trompettist geboren in Japan

Hoor hem spelen, kijk en luister wat hij kan

 

Kan je ook wat spelen?

Kom erbij

Heb je wat te delen?

Kom erbij

Heb je geen instrument 

Die je handen in de lucht

Ook jij daar hoort erbij

 

Refrein

 

Hé, ik vind jou een wereldvent

Kom je ook in onze wereldband?

Weet dat je altijd welkom bent

Als je deze coole vibe herkent

Hé, je bent een supermeid

Bij ons kan je al je talenten kwijt

Weet dat je altijd welkom bent

Als je deze coole vibe herkent

 

Refrein

 

We hebben een wereldband

Een wereldband

Alle talen spreken wij

We hebben een wereldband

Een wereldband

Een wereldband, een wereldband

Uit alle landen komen wij

 

We hebben een wereldband!

 

tandart1tandarts2

TANDARTS

Tekst & muziek: Annika Bos

Solisten: Luuk, Ayana, Dewi

 

’s Ochtends als ik heb ontbeten 

En de pindakaas nog aan mijn tanden kleeft

Mag ik één ding niet vergeten

Anders wordt mijn gebit straks schots en scheef

Ik poets m’n tanden

Daarna zijn ze spic en span

Want naar de tandarts gaan

Daar hou ik niet zo van

 

Refrein:

Van onder naar boven

Links en rechts

Van achter tot voren

Houdt gaatjes weg

’s Ochtends en ’s avonds

Twee minuten is goed

Je hoeft niet bang te zijn voor de tandarts

Als je je tanden altijd poets

 

’s Avonds als ik zo moeten gapen

En ik in mijn pyjama voor de spiegel sta

Pak ik voordat ik ga slapen

Mijn tandenborstel en mijn tandpasta

Ik poets m’n tanden

Daarna zijn ze spic en span

Want een gaatje krijgen

Hou ik niet zo van

 

Refrein

 

Niet te veel ijsjes, chocola

Anders voelen je tanden naar

Poetsen en spoelen

Twee minuten is goed

Zorg dat je je tanden altijd poetst

 

Refrein

 

Je hoeft niet bang te zijn voor de tandarts

Als je je tanden altijd poetst!

 

mijn-oma-die-volgt2mijn-oma-die-volgt3mijn-oma-die-volgt1

MIJN OMA DIE VOLGT

Tekst: Robert D, Fisher, Bart Maessen, Thomas Cox, Robin Zomer

Muziek: Robert D. Fisher

Solisten: Sem (Claire, Jady, Mhijs, Thimo)

 

Dit lied gaat over oma

Want oma is bekend

Je kan haar altijd volgen

Ze filmt ieder moment

In de bieb of bij de bingoclub

Zit oma weer te pranken en gaat stuk

Ze vindt het heel normaal

’t Is voor haar kanaal

 

Check de video van gister

Check de video vandaag

Geef een duimpje omhoog

Niet omlaag

 

Refrein:

Ik heb een oma die vlohohohohogt

En ze filmt er op lohohohohos

Alles wat ze doet

Zet ze zo op YouTube

Ze wordt door heel m’n klas gevolgd

M’n oma die Vlohohohohogt

Terwijl ’t van opa niet mohohohocht

Soms gaat ze iets te ver

Maar dat maakt haar populair

Meer abonnees dan Enzo Knol

 

Oma kent geen grenzen

Oma heeft geen rem

Ik voel me niet meer veilig als ik bij haar ben

Waar heeft ze haar camera verstopt?

Ik voel iets hards, ik zit er bovenop

Ze vindt het heel normaal

’t Is voor haar kanaal

 

Check de video van gister

Check de video vandaag

Geef een duimpje omhoog

Niet omlaag

 

 

Refrein

 

Maandag:: gekke video’s

Dinsdag zijn er vlogs

Woensdag: dagje vrij, dan moet zij naar aqua jog

Elke donderdag: een challenge

En op vrijdag weer een sprank

Zaterdag en zondag: ’t is maar net wat ze bedenkt

 

Refrein

 

Check de video van gister

Check de video vandaag

 

sloddervos

SLODDERVOS

Tekst & muziek: Allan Eshuijs, Jozien van Dorst

Soliste: Miencke

 

In elke hoek ligt er wel iets

Maar ik weet toch heel precies

Wat ik waar vinden moet

Achter de deur en in mijn kast

De hele berg moet in de was

Gesorteerd op wit en kleur

M’n hele leven lang hoor ik elke dag…

 

Refrein:

Sloddervos, sloddervos

Mijn moeder is altijd de klos

Ik ben de grootste rommelkont

Laat alles liggen op de grond

Sloddervos, sloddervos

Ik beloof, ik ruim ’t op

Mam, als jij met zeuren stopt

Ben ik de allerliefste sloddervos

Sloddervos

 

Niemand ziet de structuur

Mijn moeder helemaal overstuur

Van dit mini rampgebied

Alles weg, opgelost

Voor nu onder mijn bed verstopt

Voor mij is dat de beste plek

M’n hele leven lang hoor ik elke dag…

 

Refrein

 

Maar niets is wat ’t lijkt

’t Is maar net hoe je ’t bekijkt

Wat een drama over niks

Ik heb deze bende zo gefixt

 

Refrein

 

mijn-spaarpot-en-ik1mijn-spaarpot-en-ik2hupsakee

MIJN SPAARPOT EN IK

Tekst: Gertjan Mulder, Tjeerd P. Oosterhuis

Muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Biza Maria, Niels, Casper, Lotus, Febe

 

M’n spaarpot en ik zijn de beste vrienden

Ik spaar voor alle kids die meer geluk verdienen

Ik heb al aardig wat gespaard maar er kan nog veel meer bij

Want het gaat om zoveel kinderen die zijn niet zo vrij als wij

 

M’n spaarpot en ik, we hebben grote plannen

We sparen voor vrede in alle oorlogslanden

Het liefst kocht ik liefde maar dat is niet te koop

M’n spaarpot en ik, zo geven we wat hoop

 

We sparen voor iets

Want niks doen is niets

Nee, we doen het voor elkaar

Dat is helemaal niet raar

Breng iemand wat geluk

Geef een knuffel, een big hug

Het gaat hier niet om mij

Toch draag ik graag een steentje bij

 

M’n spaarpot en ik, we moeten geld bewaren

Nee, niet voor snoep of speelgoed

Maar om de wereld juist te sparen

Als je mee komt helpen, iets voor een ander doet

Dan maken we meer kans en komt het ooit weer goed

 

Kom je ons ook helpen?

Ik voel echt dat het moet

Dan maken we meer kans en komt het vast weer goed

Dan komt het vast weer goed

 

groene-tante-gea1groene-tante-gea2

GROENE TANTE GEA

Tekst & muziek: Koen Thomassen

Solisten: Shamara, Esrah, Dewi, Tira

 

Heb jij ooit een vrouw ontmoet?

Die kruiden plukt en dat dan in de blender doet?

Ik heb toch zo’n vreemde tante 

Die de ramen zeemt met kranten

 

Ze eet gierst met gorgonzola

Drinkt geitenmelk en nooit eens cola

Eee, eee, aa, aa

M’n groene tante Ge, eee,eee, eee aa

 

Refrein:

Ejo, eja

Wij gaan op de thee bij groene tante Gea

Zij is zo milieubewust

Heeft haar huisje zelf in elkaar geklust

Ze verspilt geen energie

Koopt nooit iets dubbel

Als ik m’n handen was

Telt ze elke druppel

Ze is een beetje vreemd en raar gekleed

Maar ik hou van tante Gea

Want zij geeft om de planeet

Ejo, eja, geo, Gea

Ik ga bij m’n tante op de thee

M’n groene tante Gea, tante Ge

 

Ze wast zich in de rivier

Haar koffiefilters dienen als toiletpapier

Ze verzamelt elke splinter

Draagt drie truien in de winter

 

Ze draagt haar zelfgebreide kleren

Er zitten wormen in haar groene peren

Eee, eee, aa, aa

M’n groene tante Ge, eee, eee, eee aa

 

Refrrein

 

Ik zeg: G, jij zegt: eja

Ik zeg: stroom, jij zegt: zonnepanelah

Ik zeg: knutsel, jij zegt: crea

Ik zeg: tante, Jij zegt: Gea

Ik zeg: G, jij zegt: eja

Ik zeg: stroom, jij zegt: zonnepanelah

Ik zeg: knutsel, jij zegt: crea

Ik zeg: tante, jij zegt: Gea

 

Refrein

 

een-beetje-bang1een-beetje-bang2

EEN BEETJE BANG

Tekst & muziek: Jan Dulles, Jaap Kwakman, Jan de Witte, Tjeerd P. Oosterhuis

Solisten: Febe, Eline, Mimi

 

Refrein:

Soms ben ik een beetje bang

Een beetje bang

In het donder op de gang

Voor die spin op het behang

Een beetje bang

Een beetje bang

Voor de bliksem of een slang

Ik ben zo nu en dan een beetje bang

 

Ik weet dat ik niet de enige ben

Die slaapt met het licht aan

Ik weet ook dat die spoken onder mijn bed

Helemaal niet bestaan

 

Ik vind het eng alleen te zijn

Dan ben ik ineens zo klein

Dit is mijn geheim

 

Refrein

 

Gelukkig niet voor lang

 

Die grote hond hier uit de straat

Hij ruikt zo vies en kijkt zo kwaad

Een kakkerlak, een grote rat

In alle hoeken zie ik wat

Hele grote krokodillen

Oh my gosh, dan moet ik gillen

Ahhhhhh

 

Refrein

 

Een beetje bang

In het donker op de gang

Voor die spin op het behang

Een beetje bang

Een beetje bang

Voor de bliksem of een slang

Ik ben zo nu en dan een beetje bang

Gelukkig niet voor lang

Gelukkig niet voor lang

Bang!

 

vandaag-ben-ik-de-baas1vandaag-ben-ik-de-baas3vandaag-ben-ik-de-baas2

VANDAAG BEN IK DE BAAS

Tekst: Jeroen Sjoers, Freek van der Heide

Muziek: Jeroen Sjoers, Arno Krabman, Freek van der heide

Solisten: Puk (Claire, Jady, Mhijs, Thimo)

 

Ik heb er zo’n hekel aan dat m’n ouders zeggen

Wat ik moet doen

Doe ‘ns zus, doe ‘ns zo

Zonder uit te leggen

Waarom dat moet

 

Moet vandaag

Voor het eten thuis

Moet vandaag

Doe je tablet uit

Moet vandaag

Ruim je kamer op

Maar ik zeg stop!

 

Refrein:

Want vandaag, want vandaag

Want vandaag ben ik de baas

Want vandaag, want vandaag

Doen ze alles wat ik vraag

Pap en mam, luister dan

Doe m’n huiswerk, plak m’n band

Want vandaag, want vandaag

Want vandaag ben ik de baas

 

Ik heb er zo’n hekel aan ze blijven appen

Wat ik moet doen

Doe ‘ns zus, doe ‘ns zo

Zonder meer te zeggen

Waarom dat moet

 

Moet vandaag

Leg je iPhone weg

Moet vandaag

Doe wat ik je zeg

Moet vandaag

Hang de was eens op

Maar ik zeg stop!

 

Reffrein

 

Nooit meer huiswerk

Nooit meer slapen

Nooit meer al die stomme zaken

Altijd online

Altijd vrij zijn

Voor altijd de grote baas zijn

 

Refrein

 

Vandaag ben ik de baas (7x)

 

echt-niet-verliefd1echt-niet-veerliefd2

ECHT NIET VERLIEFD

Tekst: Y. Gnaoui

Muziek: G. van Leeuwaarde

Solisten: Thomas, Mhijs

 

Ik heb opeens gezelschap

Ik ben opeens niet alleen

Al dagen geen honger meer

En er fladdert iets door me heen

Sinds dat nieuwe meisje in de klas gekomen is

Zit ik de hele dag te dromen met m’n ogen dicht

 

En binnen in mijn buik

Heb ik opeens een vlindertuin

En m’n vrienden lachen me uit

Want er is iets aan de hand met mij

 

Refrein:

Maar ik ben echt niet verliefd

Die vlinders zijn niet van mij-ij-ij

Ik hoop niet dat ze me ziet

En denkt dat ik naar haar kij-ij-ijk

Want ik ben echt niet verliefd

Misschien is zij wel op mij-ij-ij

Wat doen die vlinders nou hier?

Wat willen zij nou van mij-ij-ij

Van mij-ij-ij

 

Ik kan me niet concentreren

Met dat gekke gevoel door me heen

Moeite met leren

En niet eens zin in videogames

Sinds dat nieuwe meisje in de klas nu naast me zit

Hoor ik niet eens meer als de leraar aan het praten is

 

En binnen in mijn buik

Heb ik opeens een vlindertuin

En m’n vrienden lachen me uit

Want er is iets aan de hand met mij

 

Refrein

 

Ben niet verliefd (7x)

 

Maar ik ben echt niet verliefd

Die vlinders zijn niet van mij-ij-ij

Ik hoop niet dat ze me ziet

En denkt dat ik naar haar kij-ij-ijk

Want ik ben echt niet verliefd

 

dierenvriend1dierenvriend2

DIERENVRIEND

Tekst & Muziek: Giorgio Tuinfort

Solisten: Lotus, Sem, Puk, Mimi

 

Hé, waar gaan die stropers heen?

Met een zak en twee geweren

Hun blik is koud en heel gemeen

Ze gaan vast iets ergs proberen

Boem, pats! Hoorde je die knal?

Een olifant trapt in hun val

Ze doden hem om zijn ivoor

En lachend gaan ze er vandoor

 

Dierenvriend, dierenvriend

Ik ben liever een dierenvriend

Van een kangoeroe en een papegaai

Zonder dieren is de wereld maar saai

Dierenvriend, dierenvriend

Veel liever een dierenvriend

Honderdduizend redenen voor mij

Om een dierenvriend te zijn

 

Stel je eens een leven voor

Op een omgekeerde wereld

De mensen stellen niet veel voor

En de dieren die regeren

Boem, pats! Overal gevaar!

Voorzichtig nou, dat scheelt een haar

Hou me vast, schuilen maar

Mensen zijn hier niet veel waard

 

Dierenvriend, dierenvriend

Ik ben liever een dierenvriend

Van een duizendpoot of een witte haai

Zonder dieren is de wereld maar saai

Dierenvriend, dierenvriend

Veel liever een dierenvriend

Honderdduizend redenen voor mij

Om een dierenvriend te zijn

 

Bescherm de dieren om je heen

Nee, een dier is geen buit

Dump geen afval in de zee

Want echt, ze sterven uit

Door de rups hebben we zijde

Honing danken we aan de bijen

We moeten dierenleed vermijden

Dus word een…

 

Dierenvriend, dierenvriend

Wees gewoon een dierenvriend

Van een reuzenspin of een Vlaamse gaai

Zonder dieren is de wereld maar saai

Dierenvriend, dierenvriend

Ik ben vol trots een dierenvriend

Honderdduizend redenen voor mij

Om een dierenvriend te zijn

Honderdduizend redenen voor mij

Om een dierenvriend te zijn

Honderdduizend redenen voor mij om een dierenvriend te zijn!

 

hupsakee

HUPSAKEE

Tekst: Lucia Marthas, Tjeerd P. Oosterhuis

Muziek: Tjeerd P. Oosterhuis

Soliste: Febe

 

We hebben de H- de U- de P- de S- de A- de K- de EE

Hier zijn we weer!

H-U-P-S-A-K-EE 2016. De Koningsspelen

 

Refrein:

Iedereen die doet weer mee

Met de nieuwe hupsakee

Stamp op de grond en klap maar mee

Hupsa-hupsa- hupsakee

Ga omhoog en naar benee

Met de nieuwe hupsakee

We voelen ons echt heel oké

Hupsa-hupsa-hupsakee

 

Ken jij hoofd, schouders, knie en teen?

Dat deed jaren geleden echt iedereen

Maar wij hebben hier een nieuw idee

En dat noemen wij de hupsakee

 

1-2 Doe de swing

3-4 Spring-sprong-spring

5-6 Op en neer

7-8 Heen en weer

 

Refrein

 

Samen sporten met plezier

Kijk ons gaan als een tierelier

We bewegen met plezier

Ja, we gaan als een tierelier

Samen sporten met plezier

Kijk ons gaan als een tierelier

We bewegen met plezier

Ja, we gaan als een tierelier

 

We spreken met bewegen in dezelfde taal

Bewegen is gezond voor ons allemaal

Doe het elke dag een beetje meer

En daarom gaan we hier dan nog een keer

 

1-2 Doe de swing

3-4 Spring-sprong-spring

5-6 Op en neer

7-8 Heen en weer

 

Refrein

 

Samen sporten met plezier

Kijk ons gaan als een tierelier

We bewegen met plezier

Ja, we gaan als een tierelier

Samen sporten met plezier

Kijk ons gaan als een tierelier

We bewegen met plezier

Ja, we gaan als een tierelier

 

We hebben de H- de U- de P- de S- de A- de K- de EE

We hebben de H-U-P-S-A-K-EE (olé, olé)

We hebben de H-U-P-S-A-K-EE (olé, olé)

 

Refrein

 

kvk1dans2dans1

TUNE

Tekst: Jack Gadella

Tekst bewerking: Anne-Marie Verbaan

Muziek: Henk Westrus

Muziek bewerking: Tjeerd P. Oosterhuis

 

Kinderen voor kinderen

Voor jou en iedereen

Kinderen voor kinderen

Dat zing je nooit alleen

 

Al spreek je niet dezelfde taal

Muziek verstaan we allemaal

Kinderen voor kinderen

Een eindeloos verhaal

Geef een reactie

