Frank (1998)

Standaard

Frank (9) Amsterdam

Frank

Kinderen voor kinderen

Vorig jaar was ik een beetje bijzonder in het koor, omdat ik de jongste aller tijden was. Ik was wel zenuwachtig voor de auditie, maar toen het mijn beurt was werd ik ineens heel rustig van binnen. Ik voelde dat het goed zou gaan.

Roem

Ik wil wel beroemd worden als muzikant. Dan heb ik lekker veel geld en een mooi huis met een zwembad in de achtertuin, zodat ik relaí kan leven. Maar ik zou ook wat aan goede doelen geven, hoor. Aan Greenpeace en de dierenambulance.

Jaloezie

Kinderen die me uitlachen, zijn volgens mijn moeder gewoon jaloers. Ik ben jaloers op de Nintendo van mijn vriendje. Voor sinterklaas vraag ik al een Gameboy, die kost wel honderd gulden, dus een Nintendo kan ik niet meer vragen. Als ik allebei vraag, krijg ik niks.

Later

Ik word machinist. Lekker hard over de rails crossen! Vroeger wilde ik piloot worden, en daarna kapitein op een grote boot. Ja, eigenlijk ben ik wel een snelheidsduivel. Maar ik kan altijd nog van gedachten veranderen, ik heb nog negen jaar de tijd.

Familie

Mijn moeder is kinderarts en mijn vader bedrijfsarts. Misschien ga ik dat later ook doen, je kunt nooit weten. Met mijn oudere zus speel ik vaak tikkertje. Soms stoeien we gewoon wat.

Hobby’s

Judo, zeilen, computeren en lezen. Roald Dahl is mijn lievelingsschrijver. Zijn leukste verhaal is Mathilde. De vader van Mathilde is een nep-autohandelaar. Hij vraagt heel veel dollars voor een auto die na zes kilometer alweer kapot is.

Televisie

Wij mogen alles zien, behalve als we naar bed moeten. Ik kijk naar Willem Wever, Het klokhuis, Jeugdjournaal, Alle dieren tellen mee en Explosief. GTST vind ik stom, het is zo’n saai verhaal en ze praten de hele tijd over liefde.

Uiterlijk

Weet je wat ik raar vind? Een jongen die rondloopt in zo’n stretch-broek, of in een meisjestrui. Zelf draag ik jongsdingen, een fleece-trui, een t-shirt en een broek die makkelijk zit.

Plaats een reactie